کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


آمفیزم و سرفه مزمن:


آمفیزم یک نوع بیماری مزمن انسدادی ریه است. کیسه های هوا در ریه ها آسیب می بینند و منبسط می شوند، این امر سبب سرفه مزمن و دشواری تنفس می شود. سیگار کشیدن رایج ترین دلیل بروز آمفیزم است اما آمفیزم می تواند یک اختلال ژنتیکی باشد. هیچ درمانی برای آمفیزم وجود ندارد اما ترک سیگار می تواند مانع از تشدید آمفیزم شود. در سال ۲۰۱۶ تشخیص داده شد که حدود ۳.۵ میلیون نفر (۱.۵ درصد از جمعیت) در ایالات متحده آمریکا دچار آمفیزم اند. به علاوه، مرگ و میر ناشی از آمفیزم حدود ۷,۴۵۵ مورد یا ۲.۳ مورد از هر ۱۰۰,۰۰۰ نفر بود. در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام به بررسی بیماری آمفیزم می پردازیم.
در این جا به یک سری نکات کلیدی در خصوص آمفیزم اشاره می کنیم:
بیشتر موارد آمفیزم به علت مصرف سیگار رخ می دهند.
تنگی نفس و سرفه از دلایل اصلی آمفیزم هستند.
پزشکان COPD و آمفیزم را با تست عملکرد ریوی می سنجند که ظرفیت ریه را اندازه می گیرد.
درمان شامل مصرف دارو، استفاده از داروهای استنشاقی، کمک تنفس و جراحی است.
درمان سبب توقف یا معکوس کردن آسیب ریوی نمی شود اما می تواند به رهایی از علائم و پیشگیری از حملات کمک کند.
واکسیناسیون به پیشگیری از بیماری های دیگری که می توانند همراه با آمفیزم رخ دهند، کمک می کند.
آمفیزم چیست؟
آمفیزم نوعی از بیماری های مزمن انسدادی ریه (COPD) است. این بیماری شامل از دست دادن خاصیت ارتجاعی و بزرگ شدن کیسه های هوا در ریه هاست. آلوئول در انتهای نایژک های ریه منبسط می شود، زیرا دیواره های آن از بین می رود یا کیسه های هوا تخریب، باریک، کشیده، بیش از حد متورم و دچار کلاپس می شوند. داشتن کیسه های کمتر با آسیب بیشتر به این معناست که سطح کمتری برای تبادل اکسیژن در خون و خارج کردن دی اکسید کربن وجود دارد. این آسیب دائمی است. توانایی درست نفس کشیدن نمی تواند به طور کامل به فرد بازگردد.
علائم آمفیزم:
دو مورد از علائم اصلی آمفیزم، تنگی نفس و سرفه مزمن هستند. این علائم در مراحل اولیه بیماری خود را نشان می دهند. فردی که دچار تنگی نفس (دیسپنیا) است احساس می کند که قادر به نفس گیری درست نیست. این حالت ممکن است که در ابتدا تنها در طول فعالیت های فیزیکی خود را نشان دهد اما با پیشرفت بیماری، در طول دوره استراحت هم رخ می دهد. آمفیزم و COPD در طول چندین سال نمایان می شوند.
در مراحل آخر، ممکن است که فرد این موارد را تجربه کند:
عفونت مکرر ریوی
مخاط زیاد
خس خس سینه
کاهش اشتها و از دست دادن وزن
خستگی مفرط
کبود شدن لب ها یا ناخن های دست، یا سیانوز به علت کمبود اکسیژن
اضطراب و افسردگی
مشکلات خواب
سردردهای صبحگاهی به علت نبود اکسیژن، هنگامی که تنفس در طول شب دشوار است.
برخی دیگر از اختلالات نیز علائم مشترکی با آمفیزم و COPD دارند پس حتما برای تشخیص درست و درمان به پزشک مراجعه کنید.
چه هنگامی به پزشک مراجعه کنید؟
اگر تنگی نفس جدید یا تشدید شونده داشتید حتما به پزشک یا متخصص ریه مراجعه کنید. تنگی نفس می تواند با سایر بیماری ها رخ دهد، خصوصا بیماری قلبی و سایر بیماری های ریه، پس این نشانه را نباید نادیده بگیرید یا کوچک بشمارید. کاهش تدریجی در توانایی ورزش یا انجام فعالیت های روزانه، سرفه مداوم و خس خس سینه نیز نشان می دهند که به مراجعه به پزشک نیاز است.
از آن جایی که سیگار کشیدن یک عامل مخاطره آمیز خطرناک برای آمفیزم است، ممکن است نیاز باشد که با پزشک تماس بگیرید تا برنامه ای برای ترک سیگار برای شما طرح کند. حتی اگر تنگی نفس یا سایر علائم را نداشتید هم سیگار را ترک کنید. پزشکان گزینه های زیادی به شما ارائه می دهند که می توانند به شما کمک کنند که سیگار کشیدن را متوقف کنید.
دریافت کمک از پزشک، پروسه ترک سیگار را آسان تر از زمانی می کند که به تنهایی آن را انجام می دهید. خیلی از مطالعات جدید نشان داده اند که بیش از ۲۵% از افرادی که سیگار می کشند ممکن COPD داشته باشند در حالی که خودشان هم از این موضوع مطلع نیستند. تنگی نفس را همیشه جدی بگیرید خصوصا اگر ناگهان رخ می دهد یا اگر در طول یک دوره کوتاه تشدید می شود؛ این وضعیت یک وضعیت اورژانسی در نظر گرفته می شود و به مراقبت فوری نیاز دارد.
اگر می دانید که آمفیزم دارید، با مشاهده تنگی نفس شدید، جدید و تشدید شونده، به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه کنید. عدم توانایی برای کامل کردن جملات هنگام صحبت کردن می تواند از نشانه های تنگی نفس باشد. نمایان شدن آثار جزئی کبودی روی لب ها، زبان، ناخن های دست و پوست نشان دهنده نیاز فوری به مراجعه به اورژانس هستند. به این علائم سیانوز گفته می شود که نشان دهنده تشدید اختلال ریه هستند.
عدم بهبود تنگی نفس یا تشدید آن با وجود درمان نیز می تواند نشان دهنده نیاز فوری به مراجعه به اورژانس باشد. سرفه جدید یا تشدید شونده می تواند از علائم عفونت هایی نظیر ذات الریه باشد و به مراجعه فوری به متخصص یا معاینه در مرکز اورژانس نیاز دارد. تولید زیاد از حد خلط نیز می تواند نشان دهنده عفونت باشد. عفونت می تواند این بیماری را تشدید کند و منجر به بروز مشکلات بلند مدت شود.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 800



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر محمد بهادرمنش

دکتر محمد بهادرمنش

متخصص گوش و حلق و بینی

0910-7011070

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دکتر عباس قنبریان

دکتر عباس قنبریان

متخصص گوش حلق و بینی

021-88140985

دکتر بهزاد عابدین

دکتر بهزاد عابدین

متخصص گوش و حلق و بینی

021-26601967

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

کلینیک راشا

کلینیک راشا


گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional