کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


اثرات خواب روى پوست:


پوست حکم پوشش خارجى بدن را دارد و از بدن در برابر گرما، سرما، نور خورشید، میکروب ها و مواد شیمیایی حفاظت میکند. بسیاری از مردم خصوصا خانمها عادت دارند قبل از خواب صورتشان را با محلول های پاک کننده تمیز کنند و بعد از پوشاندن پوستشان با لایهای از مرطوب کننده به خواب شیرین سلام دهند. متخصصان پوست و داروسازان برای مراقبت از پوست در طول شب توصیه ها و محصولات ویژهای دارند که این موارد را از دیدگاه متخصصين پوست و مو بررسی می کنیم.
در طول شب برای ما چه اتفاقی میافتد ؟
شب بهترین زمان برای نشاط بخشیدن به جسم و روح است. در این مدت انواع بافتها ترمیم می شوند و عضلات استراحت میکنند و به همین دلیل بعد از بیدارشدن فرد احساس بهتری دارد. مطالعات علمی نشان میدهند که سرعت و شدت سنتز بافت ها در طول خواب عمیق افزایش می یابد.از ساعت ۱۲ نصفه شب تا ۴ بامداد مغز در فاز عمیق خواب میرود و همین موقع است که ترمیم بافتی به حداکثر میزان خود می رسد. این در حالی است که اگر به هر دلیلی بین ساعات ۰۰:۰۰ تا ۴:۰۰ بیدار بمانید این روند مختل خواهد شد. بنا به این یافته ها میتوان دریافت که خواب راحت چقدر بر سلامت بافت های مختلف بدن تاثیرگذار است بنابراین هر عاملی که به خواب بهتر شما کمک کند به سلامت پوست و زیباییتان هم کمک خواهد کرد.
پوست هرگز نمی خوابد ؟
اینکه در طول شب شما میخوابید دلیل بر خوابیدن پوست شما نیست. درست است که پوست در زیبایی فرد نقش بسیار مهمی دارد اما وظیفه اصلی آن محافظت از بدن است. اصلا پوست حکم جلد بدن را دارد و از بدن در برابر گرما، سرما، نور خورشید، میکروب ها و مواد شیمیایی حفاظت میکند. برای اینکه پوستتان بتواند وظیفهاش را به نحو بهتری انجام دهد توصیه میکنیم که با مواد پاک کننده تمامی سلولهای مرده و آلودگیهایی که در طول روز بر پوستتان انباشته شده اند را بزدایید. برای این منظور به کمک یک متخصص پوست نوع پوستتان را بشناسید و با محصولات مناسب نوع پوستتان در طول شب از آن مراقبت کنید. این محصولات حالتهای فیزیکی مختلفی دارند از جمله: ژل، موس، لوسیون، پماد و کرم.
درمان شبانه پوست بیشتر موثر است ؟
یک باور عمومی و کلی وجود دارد که میگوید داروهای موضعی در طول شب بهتر اثر میگذارند زیرا در این مدت، پوست آمادگی بیشتری برای درمان دارد اما نمیتوان این اعتقاد را چندان صحیح دانست. متخصصان، مصرف بعضی محصولات را در شب توصیه میکنند زیرا موقعیت بدن در این مدت بهتر است. به عنوان نمونه برخی محصولات خیلی چرباند و به همین دلیل ظاهر جالبی به پوست نمیدهند. به همین دلیل پزشک متخصص در دستور مصرف دارو قید میکند که دارو شبها استعمال شود. برخی لایه بردارها هم سبب التهاب پوست میشوند که شبها زمان مناسبی است که بیشترین تماس را با پوست داشته باشند. ماسکها، بیرنگ کننده ها، اسکراب ها و کرمهای رتینول هم برای تماس بیشتر و موثرتر شبها مصرف میشوند. بیرنگ کننده ها محصولاتی اند که برای از بین بردن لکهای تیره روی پوست کاربرد دارند.
برخی داروهای موضعی هم به این دلیل شبها استفاده میشوند که به نورخورشید حساساند. محصولات دارای رتینول گروهی دارویی هستند که در ساخت پوست جدید نقش بسزایی دارند و برای از بین بردن چروکها و عوارض پوستی ناشی از افزایش سن کاربرد دارند. یک دسته دارویی هم که متخصصان بیشتر مصرفشان را شبها توصیه میکنند داروهای ضدآکنه هستند. نمونه بارزشان هم لایه بردارها هستند که سبب پوسته پوسته شدن پوست بدن میشوند و این حالت در طول روز که فرد مرتب در حال ارتباط با افراد مختلف اجتماع است چندان خوشایند نیست. در مورد ماسکها و اسکرابها هم باید بگوییم که فرد در طول شب بهتر میتواند آنها را روی پوستش پوشش دهد و سر جای خود نگاه دارد.
درمان آکنه در شب چگونه است ؟
قبل از اینکه استراحت شبانه خود را شروع کنید پوست تان را با محلولهای آنتیباکتریال تمیز کنید. یادتان باشد که یکی از اصلیترین دلایل ایجاد آکنه باکتری های سطح پوست هستند که میتوانید با محلولهای پاک کننده آنتیباکتریال آنها را از سطح پوستتان بزدایید.
مراقبت از صورت چطور ؟
اگر از محصولات ویتامین Aاستفاده نمیکنید، میتوانید قبل از خواب محصولات حاوی آنتیاکسیدان را برای پیشگیری از اثر رادیکالهای آزاد به پوستتان بزنید. رادیکالهای آزاد در طول روز به احتمال زیادی با پوست در تماس خواهند بود. به همین دلیل بهترین موقع برای از بین بردن آثار سوءشان شب هنگام است.
کاهش چروکها چطور ؟
استفاده از کرم یا سرمی که حاوی ویتامین Aیا رتینول باشد به کاهش چین و چروکهای پوست کمک میکند.
شادابی پوست چطور ؟
با استفاده از محصولات حاوی گلیکولیک اسید سلولهای مرده از سطح پوست زدوده میشود و سطح رطوبت پوست افزایش مییابد.
خواب خوب هم از پف کردن صورت پیشگیری میکند ؟
اگر می خواهید صبحها که بیدار می شوید صورت تان پفکرده و زشت نشود حتما عادت کنید که به پشت بخوابید. بالشی راحت را انتخاب کنید و زیر سرتان بگذارید تا سیال های بدن در پلکها و صورت تجمع نیابند و سبب تورم نشود.
نرم کردن کف پا چطور ؟
برای اینکه کف پایتان زبر نشود شبها با محصولات لایهبردار قوی که متخصص پوست تجویز کرده باشد یا روغن زیتون از پوست کف پایتان هم مراقبت کنید.

1  |  دکتر مریم ملکی  |  بازدید: 904



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر زهرا اکبری

دکتر زهرا اکبری

پوست و مو و زيبايى

021-26450199

دکتر پروین نوابی

دکتر پروین نوابی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-88690529

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر امیرهوشنگ احسانی

دکتر امیرهوشنگ احسانی

متخصص پوست و مو

021-88653145

دکتر سید مسعود داودی

دکتر سید مسعود داودی

متخصص پوست و مو

021-88873000

كلینیك تخصصی سیب سبز

كلینیك تخصصی سیب سبز


پوست و مو و لیزر

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

مطب گلدن رویال

مطب گلدن رویال


پوست مو و زیبایی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional