کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


استفاده از ریتینر در ارتودنسی:


پس از این که درمان ارتودنسی به پایان رسید و براکت را از دهان خارج کردید، برای این که دندان‌ها در موقعیت جدید بمانند و به موقعیت پیشین بازنگردند باید از وسیله دیگری به نام نگهدارنده ارتودنسی یا ریتینر استفاده کنید. اگر چه به کمک براکت دندان‌ها به موقعیت بهتری منتقل شده‌ اند، اما به علت وارد آمدن نیروهای خارجی ممکن است دوباره دندان‌ ها حرکت کرده و به موقعیت قبلی باز کردند. همچنین در ابتدا هنوز استخوان پیرامون دندان به طور کامل سخت و بازسازی نشده و در نتیجه موقعیت دندان‌ها تثبیت نشده است. ریتینر در انواع مختلف ساخته می‌شود تا متناسب با شرایط بیمار مورد استفاده قرار بگیرد.
چه مدت باید از ریتینر استفاده کنیم؟
از آنجایی که مدتی طول می‌کشد تا استخوان و بافت‌های دیگر پیرامون دندان بازسازی شوند باید حداقل چند ماه ریتینر در دهان بگذارید. معمولاً در ماه اول پس از درآوردن براکت، خطر بازگشت دندان‌ها بسیار بیشتر است. بازگشت یا ریلاپس دندان‌ها به این معنی است که یک یا چند سال طول میکشد تا ساختارهای پشتیبانی‌ کننده دندان‌ ها در جایگاه و شرایط جدید خود مستحکم شوند. در صورتی که پیش از درمان بین دندان‌هایتان فاصله وجود داشته است، مدت زمان استفاده از ریتینر بیشتر می‌شود. معمولاً طول دوره ریتینر مشابه طول دوره براکت است.
ریتینر چه شکلی است؟
ریتینر به صورتی طراحی شده است که مانع حرکت دندان‌ها به موقعیت قبلی شود. ممکن است ریتینر ثابت و یا غیر ثابت (متحرک) برای شما انتخاب شود. ریتینر ثابت به سطح پشتی دندانهای جلویی چسبانده می‌شود.
آیا ریتینر باید تمام وقت استفاده شود؟
نحوه دقیق استفاده از ریتینر را باید ارتودنتیست به شما بگوید. برخی انواع ریتینر باید تمام وقت به مدت شش ماه استفاده شود و پس از آن تنها به صورت شبانه استفاده می‌شوند. ممکن است تا چند سال لازم باشد به این شکل ریتینر را استفاده کنید. گاهی اوقات نیز ممکن است ریتینر به صورت تمام وقت به مدت یک هفته استفاده شده و پس از آن تنها به صورت شبانه استفاده شود. ریتینر ثابت معمولاً به مدت پنج سال استفاده می‌شود.
دستورالعمل استفاده از سیستم چگونه است؟
ریتینر غیر ثابت باید هنگام غذا خوردن، فعالیت‌های ورزشی و همچنین مسواک زدن از دهان خارج شود. برای تمیز کردن ریتینر باید ابتدا آن را در بیاورید و با مسواک و آب و کمی خمیر دندان بشویید. دندان‌های خود را نیز باید مسواک بزنید. به خاطر داشته باشید مطمئن‌ ترین جا برای نگهداری ریتینر، دهان شما است بنابراین آن را نباید دایماً از دهان خارج کنید. هنگامی که ریتینر را از دهان در می‌آورید باید حتماً آن را در جعبه مخصوص خود نگهداری کنید. در صورتی که ریتینر را در جعبه خود نگذارید احتمال گم شدن یا شکستن آن زیاد است.
آیا پس از ریتینر، دندان‌ها دیگر هیچ تغییری نمی‌کنند؟
یادتان باشد استخوان همیشه در حال تغییر است و تا وقتی که زنده هستیم و استخوان زنده است ظرفیت تغییر و بازسازی و تغییر شکل دارد به همین علت هر بار که استخوان بشکند دوباره التیام یافته و جوش می‌خورد و همچنین به همین علت است که در هر سنی می‌توان درمان ارتودنسی انجام داد. در سن 20 تا 50 سالگی صورت بالغ شده و دندانها شروع به حرکت رو به جلو میکنند به همین علت دندانهای جلویی پایینی دچار کمبود فضا و بهم فشردگی و انحراف میشوند. از این نظر تفاوتی نمی‌کند دندانهای عقل و یا دندان‌های دیگر خود را قبلا کشیده‌ اید یا خیر. برای پیشگیری از این اتفاق، نگهدارندة ارتودنسی غیر ثابت باید به مدت طولانی به صورت شبانه استفاده شود و یا نگهدارندة ارتودنسی ثابت بیش از پنج سال مورد استفاده قرار بگیرد. گاهی اوقات نیز لازم است فرد تا آخر عمر ریتینر را هنگام خواب استفاده نماید.

1  |  کلینیک لبخند  |  بازدید: 1122



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر وحید عارفی

دکتر وحید عارفی

جراح و متخصص بیماری های لثه

021-22894247

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر طاهره معصوم

دکتر طاهره معصوم

دندانپزشک کودکان

021-22785752

دکتر مصطفی صولتی

دکتر مصطفی صولتی

متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

021-77736804

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

فلوشیپ ایمپلنت

021-44010079

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional