کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


انواع جراحی زیبایی بینی:


شاید یکی از مهم ترین تصمیمات جراح هنگام مواجهه با بیماران، انتخاب روش های جراحی بینی باشد. در بین روش های جراحی بینی دو روش به سادگی امکان پذیر است – اولین روش، روش باز است که به طور موقت پوست بینی کنار زده می شود و می توانیم به اسکلت بینی دسترسی پیدا کنیم. از آنجایی که تقریبا تمام تغییرات مربوط به لبه ی بیرونی بینی، نتیجه ی تغییرات مربوط به اسکلت بینی می باشد، روش های جراحی زیبایی بینی و نحوه ی قرار گرفتن در برابر استخوان بینی که توسط این روش ایجاد شده است تاثیر مستقیم بر آسان شدن جراحی و کیفیت نتیجه ی نهایی جراحی خواهد داشت.
جراحی بینی به روش بسته:
در جراحی به  روش بسته، همه ی برش های مربوط به جراحی در داخل بینی قرار داده می شوند . اگرچه برش های موازی تقریبا نیمی از پوشش سوراخ بینی را احاطه می کند اما هیچ بخشی از این برش از خارج بینی دیده نمی شود و در واقع از زخم های خارجی اجتناب شده است. با وجود این، چون برش های سوراخ چپ و راست بینی غیر متصل باقی می ماند، تغییر مکان پوست بینی مشکل می باشد و کل جراحی باید از طریق دهانه ی باریک ایجاد شده با دید محدود انجام شود. از آنجایی که دسترسی به چارچوب بینی نیاز به کشش شدید پوست بینی دارد، اعوجاج غضروف بینی نیز اجتناب ناپذیر است. با وجود اینکه از زخم های قابل مشاهده اجتناب شده است اما چالش های مهم و محدودیت های فنی مربوط به عدم نسبی دسترسی هنوز وجود دارد. بنابراین، جراحی بسته در مقایسه با جراحی باز دسترسی کمتری در ساختار داخل بینی به جراح می دهد.
جراحی بینی به روش باز:
برخلاف جراحی بینی به روش بسته، جراحی بینی به روش باز از یک برش کوچک استفاده می کند که برش های سمت راست و چپ سوراخ بینی را به هم متصل می کند. در عوض بجای این ۴-۵ میلی متری که قابل مشاهده است پوست بینی به راحتی می تواند به سمت بالا تا شود (مانند بالا بردن کاپوت ماشین) و دید آزادانه ای از قسمت پایین اسکلت بینی بدست می آید. علاوه بر دید مستقیم بر همه ی قسمت های چارچوب بینی، اعوجاج غضروف های بینی به حداقل می رسد و همه ی اجزا می توانند در جهت طبیعی و دست نخورده ی خود ارزیابی شوند. اگرچه بسیاری از جنبه های یک بینی نازیبا می تواند به وسیله ی جراحی بینی بسته اصلاح شود اما به نظر من ریسک نسبتا کم زخمی که در زیر قسمت کلوملا ایجاد می شود به اثربخشی، تطبیق و صحت بهبود در جراحی بینی باز می ارزد. با این وجود بسیاری از جراحان بینی در جراحی بسته بسیار ماهر هستند به خصوص در بیمارانی با آناتومی بینی نسبتا ساده. جراحی بینی باز اغلب برای تغییرات اساسی استفاده می شود مانند اصلاح نافرمی های پیچیده در جراحی بینی برای لب های شکاف خورده، بینی های پیچ خورده یا نافرمی هایی که بعد جراحی ایجاد شده است و…
در واقع بیشتر کارشناسان جراحی بینی، برای بینی هایی که آناتومی پیچیده ای دارند از جراحی باز استفاده می کنند. بسیاری از روش های جراحی بینی معاصر که اثر بخشی بیشتری دارند فقط از طریق جراحی باز امکان پذیر خواهد بود.
مزایای جراحی بینی به روش باز:
برای عمل های خاصی مانند جراحی بینی های ترمیمی، فرآیند جراحی فراتر از یک جراحی بینی ساده است. با جراحی بینی به روش باز، جراح فضای بازتری برای بررسی و دستکاری ساختار بینی از جمله بافت اسکار (جای زخم) و موانع دیگر که ممکن است وجود داشته باشد دارد.
از آنجایی که بیشتر ساختار داخلی بینی درگیر خواهد بود ترمیم بهتری به دست خواهد آمد.
معایب جراحی بینی به روش باز:
برشی که در عرض کلوملا ایجاد می شود جریان طبیعی خون را در پوست نوک بینی مختل می کند. مثل این است که سدی در پایه ی بینی قرار گرفته است و بهبود ورم بینی را به تعویق می اندازد به همین دلیل جراحی بینی به روش باز معمولا نیازمند دوره ی بهبود طولانی تری است تا نتایج نهایی نمایان شود.
از آنجایی که یک برش بر روی پوست ایجاد می شود، بخیه ها باید بعد از عمل از باز شوند و محل برش برای چند هفته قرمز یا صورتی خواهد بود، البته این این قرمزی می تواند برای کوتاه مدت با کرم پودر و مواد آرایشی پوشیده شود. وقتی که جای زخم تقریبا بهبود یافته است هنوز از فاصله ی نزدیک کمی دیده می شود.
مزایای جراحی بینی به روش بسته:
از آنجایی که همه ی برش ها در سوراخ بینی ایجاد شده است هیچ نوع اثر خارجی از جراحی بینی تشخیص داده نمی شود .و این به این معنی است که بیمار در دوره ی بهبود با بخیه درگیر نخواهد بود.
چون پوست بین نوک بینی و بالای لب درجراحی بینی با روش بسته سالم باقی می ماند، در جریان خون و تجمع مایعات اختلال ایجاد نمی شود . به همین دلیل تورم ناشی از جراحی راحت تر تخلیه خواهد شد و بیماران از دوران بهبود کوتاه تری بهره مند خواهند شد.
معایب جراحی بینی با روش بسته:
چون همه ی دسترسی در جراحی فقط از طریق یک برش کوچک ایجاد می شود جراح باید در این نوع جراحی بسیار با تجربه و خبره باشد.
جراحی بسته برای روش های جراحی بینی مدرن محدودیت ایجاد می کند.
جراحی بینی با روش بسته برای صاف کردن استخوان و بینی هایی که نوک کوچکی دارند بسیار عالی می باشد اما عملی که پیچیدگی ها و ظریف کاری های بیشتری داشته باشد ممکن است از طریق جراحی بسته قابل اصلاح نباشد و نیاز به جراحی باز داشته باشد.

1  |  دکتر طاهریان  |  بازدید: 1725



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر بتول طاهری

دکتر بتول طاهری

متخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی

021-44287685

دکتر حمیدرضا وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-26765331

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر فرامرز صفائی پیروز

دکتر فرامرز صفائی پیروز

جراحی پلاستیک و ترمیمی

021-88202394

دکتر سوسن اسماعیلی

دکتر سوسن اسماعیلی

کلیه اعمال زیبایی

021-44016784

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر علی کربلایی خانی

دکتر علی کربلایی خانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-88192610

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

کلینیک جراحی و زیبایی هستیا

کلینیک جراحی و زیبایی هستیا


مرکز جراحی زیبایی و لیزر

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional