کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


اهمیت بهداشت دهان و دندان:


بیشتر شما میدانید که بهداشت ضعیف دندانها باعث پوسیدگی دندان، بیماری لثه و بوی بد نفس میشود اما احتمالا نمیدانید که مسواک نزدن پیامدهای خیلی جدی تری برای سلامتی مان دارد. در اینجا با بیماریهایی مختلفی که حاصل عدم سلامت دهان و دندان هستند، آشنا میشوید:
بیماری آلزایمر:
در پژوهشی که در سال 2010 منتشر شد، محققان دانشگاه نیویورک با بازبینی 20 ساله داده ها دریافتند بین التهاب لثه و بیماری آلزایمر ارتباط وجود دارد. اگر چه تعداد شرکت کنندگان این پژوهش نسبتا کم بود. محققان داده های به دست آمده از 152 سوژه را که در Glostrop Aging Study شرکت کرده بودند، آنالیز کردند. این تحقیقات که از داده های آن استفاده شد به بررسی روانشناختی، پزشکی و سلامت دهان در زنان و مردان دانمارکی پرداخته بود و 20 سال به طول انجامید (در سال 1984 که شرکت کننده ها به بالای 70 سال رسیدند، به پایان رسید).
عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، چه بیماریهایی ایجاد میکند؟
تحقیقات نشان میدهند عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نتیجه ای فراتر از پوسیدگی دندان به دنبال خواهد داشت. بیشتر شما میدانید که بهداشت ضعیف دندانها باعث پوسیدگی دندان، بیماری لثه و بوی بد نفس میشود اما احتمالا نمیدانید که مسواک نزدن پیامدهای خیلی جدی تری برای سلامتی مان دارد. در اینجا با بیماریهایی مختلفی که حاصل عدم سلامت دهان و دندان هستند، آشنا میشوید:
در پژوهشی که در سال 2010 منتشر شد، محققان دانشگاه نیویورک با بازبینی 20 ساله داده ها دریافتند بین التهاب لثه و بیماری آلزایمر ارتباط وجود دارد. اگر چه تعداد شرکت کنندگان این پژوهش نسبتا کم بود. محققان داده های به دست آمده از 152 سوژه را که در Glostrop Aging Study شرکت کرده بودند، آنالیز کردند. این تحقیقات که از داده های آن استفاده شد به بررسی روانشناختی، پزشکی و سلامت دهان در زنان و مردان دانمارکی پرداخته بود و 20 سال به طول انجامید (در سال 1984 که شرکت کننده ها به بالای 70 سال رسیدند، به پایان رسید). گروه تحقیقاتی نیویورک با مقایسه عملکرد شناختی در سن 50 و 70 سالگی دریافتند که بیماری لثه در سن 70 سالگی ارتباط تنگاتنگی با ضعف عملکرد شناختی داشت.
در آن دسته از شرکت کنندگان این پژوهش که التهاب لثه داشتند، احتمال نمره ضعیف در تست شناختی 9 برابر بیشتر از سایرین بود. با این که این پژوهش فاکتورهای محدود کننده احتمالی مانند چاقی، مصرف سیگار و از دست دادن دندان که ارتباطی با التهاب لثه نداشته است را نیز لحاظ کرده است، باز هم ارتباط محکمی بین ضعف عملکرد شناختی و التهاب لثه مشاهده میشود. در سال 2013 محققان انگلیسی دانشگاه لنکشایر مرکزی، یافته های این پژوهش را با مقایسه نمونه های مغزی ده بیمار زنده مبتلا به آلزایمر با ده نمونه مغزی از افراد سالم بسط دادند. آنالیزها نشان داد که باکتری پرفیروموناس ژینژیوالیس در نمونه های مغز افراد مبتلا به آلزایمر وجود داشت اما در نمونه های افرادی که آلزایمر نداشتند، دیده نشد. نکته جالب این یافته ها این است که این باکتری در بیماری مزمن لثه دیده میشود.
این گروه تحقیقاتی این تحقیقات را در سال 2014 با پژوهش جدیدی بر روی موشها دنبال کرد که نتایج آن در Journal of Alzheimer's Disease منتشر شد. گفتگویی با مولف این مقاله دکتر سیم کی سینگرائو در این راستا انجام شده است.
دکتر سینگرائو میگوید شواهد علمی کافی وجود دارد که نشان میدهد دو مورد از سه باکتری عامل بیماری لثه جنبنده هستند و قادرند حرکت کنند و نمونه های آن در بافت مغز دیده شده است. دکتر سینگرائو توضیح میدهد: "این باکتریهای جنبنده میتوانند از دهان به نواحی دیگر منتقل شوند و از طریق دو مسیر اصلی وارد مغز شوند. این باکتریها میتوانند از قابلیت حرکت خود برای وارد شدن به مغز استفاده کنند. یکی از مسیرهایی که آنها برای حرکت استفاده میکنند، خزیدن در طول عصبهایی است که از ریشه دندانها به مغز متصل هستند. مسیر دیگر ورود غیر مستقیم به مغز از طریق سیستم گردش خون است. "
وی توضیح میدهد در بیمارانی که خونریزی لثه دارند هر مرتبه که دهانشان را تمیز میکنند و حتی زمانی که غذا میخورند، باکتریهای عامل بیماری لثه وارد جریان خون میشوند.
دکتر سینگرائو میگوید: "به ویژه باکتریهای پرفیروموناس ژینژیوالیس هنگامی که در جریان خون قرار میگیرند، به جای پیاده شدن از اتوبوس سلول قرمز خون، مسیرهای اتصال و بالا رفتن از سلولهای قرمز خون را پیدا کرده و در مغز پیاده میشوند چرا که بازرسی سیستم ایمنی در آنجا وجود ندارد و از این ناحیه به راحتی گسترش پیدا میکنند. به علاوه در افراد مسن تر رگهای خونی بزرگتر شده و احتمال نشت آنها بیشتر میشود. "
"مقاله منتشر شده تایید میکند همین که موشها به بیماری لثه مبتلا شدند و این باکتری در دهان آنها دیده شد، راه خود به مغز را پیدا کرد. به علاوه فرضیه ما با نتایج اخیر که نشان میدهند مواد شیمیایی آزاد شده توسط سیستم ایمنی مغز در پاسخ به این باکتری، باعث آسیب غیر عمدی به نورنهای عملکردی در مغز در ناحیه مربوط به حافظه میشود، تقویت شد. "

1  |  شفاگستر  |  بازدید: 1180



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر مهدی سمیعی

دکتر مهدی سمیعی

ایمپلنتولوژیست

021-88300177

دکتر وحید عارفی

دکتر وحید عارفی

جراح و متخصص بیماری های لثه

021-22894247

دکتر مصطفی صولتی

دکتر مصطفی صولتی

متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

021-77736804

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر طاهره معصوم

دکتر طاهره معصوم

دندانپزشک کودکان

021-22785752

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional