کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


بیماری های دهان و دندان:


همین نگاه ساده و چند دقیقه‌ای به وضعیت دهان و دندان افراد، دندانپزشکان را قادر می‌کند بیماری‌هایی مثل دیابت یا حتی تهدیدهای مهلک‌ تری که در کمین سلامتی شما نشسته‌اند را قبل از هر کسی دریابند و برای کنترل یا درمان بیماری مورد نظر، شما را به متخصص دیگری ارجاع دهند. پس اگر دندانپزشکتان گفت که برای درمان مشکل شما کاری از دستش بر نمی‌آید و شما را به متخصص دیگری معرفی کرد، این توصیه را به حساب بی سوادی او نگذارید و حرفش را بپذیرید.
به بیماری کرون دچارید؟
بیماری کرون یکی از بیماری‌های التهابی روده است که با التهاب دیواره روده خود را نشان می‌دهد. گرچه این بیماری بیشتر روده را درگیر می‌کند اما می‌تواند هر قسمتی از لوله گوارش را هم مبتلا کند.
بیشتر از ۲۰ درصد بیمارانی که به این اختلال التهابی روده مبتلا هستند، می‌توانند با معاینه وضعیت دهان و دندانشان از این مشکل باخبر شوند. تشخیص بیماری کرون از طریق معاینه دهانی، با دیدن ضایعات و جراحاتی ممکن می‌شود که در دهان بیمار دیده می‌شوند. گروهی از محققان معتقدند حتی باخبر شدن از مشکلات شکمی مانند گرفتگی عضلات شکم، دردهای شکمی و اسهال هم از طریق معاینه دهان و دندان امکان‌پذیر است.
لب‌های ورم کرده و زخم‌هایی به اندازه یک سکه که در گونه‌ها و لب‌ها ایجاد شده، خبر از بیمار بودن روده فرد می‌دهد. البته هر زخمی نشان این مشکل روده‌ای نیست بلکه زخم‌هایی با مرکزی سفید که هاله قرمزی دور آن را احاطه کرده از بروز این بیماری روده‌ای حکایت می‌کنند.
دیابتی هستید؟
خونریزی، پسرفت و خشکی لثه‌ ها، خشکی دهان و ناچار شدن به استفاده از دندان‌های مصنوعی، از نشانه‌هایی است که بیماران دیابتی آن را یدک می‌کشند. ابتلا به بیماری‌های لثه میان دیابتی‌ها بسیار شایع است. البته همه این مشکلات ممکن است به‌خاطر رعایت نکردن اصول بهداشتی هم اتفاق بیفتد. به همین دلیل دندانپزشک در صورت وجود نشانه‌های خطر دیگر که با دیابت مرتبط است، گمان خود را به سمت تشخیص این بیماری می‌برد یا اگر احساس کند بیمار تمام تلاشش را برای رعایت اصول بهداشتی به خرج می‌دهد اما تلاش‌هایش بی‌ثمر است و لثه‌ها و دهانش هر روز بیمار‌تر می‌شوند، به او برای کنترل سطح انسولین و وضعیت قند خونش هشدار می‌دهد.
از نظر دندانپزشکان افرادی که سطح قند خون خود را کنترل می‌کنند، کمتر به بیماری‌های لثه که درمان‌هایی طولانی و گران‌ قیمت دارند، دچار می‌شوند اما وقتی پای مشکلات مرتبط با دیابت به میان می‌آید، تا پیش از کنترل بیماری کمکی از دست دندانپزشکان ساخته نخواهد بود.
سرطان دهان گرفته‌اید؟
سرطان دهان یکی از شش سرطان شایع در ایالات‌ متحده است. به همین دلیل محققان برای تشخیص نشانه‌هایی از این سرطان که زود‌تر از همه بروز می‌کنند تلاش کرده‌اند و ادعا می‌کنند دندانپزشکان، افرادی هستند که این نشانه‌های زودرس را بهتر از هر کسی می‌توانند تشخیص دهند. از آنجا که تشخیص به موقع این سرطان، جان ۸۰ درصد مبتلایان را نجات می‌دهد، دندانپزشکان هم به بررسی نشانه‌های این بیماری در دهان بیمارانشان ترغیب شده‌اند.
سرطان دهان خود را با ضایعات سفید و قرمز نشان می‌دهند. این ضایعات معمولا روی زبان، سقف دهان و بافت‌های نرم کام در پشت زبان دیده می‌شوند. از آنجا که این ضایعات بدون درد هستند، در اغلب موارد برای بیماران تشخیص وجودشان هم دشوار است و تنها دندانپزشکانی که با دقت وضعیت ظاهری دهان را مورد بررسی قرار می‌دهند، می‌توانند از وجود آن‌ها باخبر شوند. سرطان‌ دهان معمولا در افراد بالای ۴۰ سال ایجاد می‌شود اما حتی اگر میانه‌ای با سیگار ندارید و سنتان کمتر از ۴۰ است، توصیه‌های دندانپزشکی که نشانه‌هایی مشکوک در دهان شما می‌بیند را جدی بگیرید.
کم‌ خون هستید؟
اگر پوشش روی زبان کسی، بیش از اندازه کمرنگ و رنگ پریده بود، از نظر دندانپزشکان احتمال ابتلای او به کم‌خونی زیاد است. در چنین شرایطی میزان سلول‌های قرمز خون در بدن فرد کم شده و باعث می‌شود زبان او ظاهر پر از برآمدگی خود را از دست بدهد و علاوه بر رنگ‌ پریدگی، صاف‌ تر از حالت عادی به نظر برسد.

1  |  مجله دندانپزشکی  |  بازدید: 1290



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر حنانه قدیریان

دکتر حنانه قدیریان

متخصص ارتودنسی دندان

021-88811744

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر مصطفی صولتی

دکتر مصطفی صولتی

متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

021-77736804

دکتر وحید عارفی

دکتر وحید عارفی

جراح و متخصص بیماری های لثه

021-22894247

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر طاهره معصوم

دکتر طاهره معصوم

دندانپزشک کودکان

021-22785752

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional