کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


بیماری های مرتبط با کم شنوایی:


1- انزوای اجتماعی و تنهایی: اولین اثر کم شنوایی، کاهش درک گفتار است که منجر به اختلال در برقراری ارتباط با اطرافیان می شود. ممکن است فرد کم شنوا در جمع دوستان یا خانواده از بیان این که بخشی از مکالمات را متوجه نشده، خجالت بکشد، یا دچار ملامت ذهنی و خودخوری شود. کاهش اعتماد به نفس ناشی از این حالت در درازمدت سبب انزوا و گوشه گیری از فعالیت های اجتماعی (که لازمه ی سبک زندگی سالم است) می گردد.  مطالعه ای در سال 2016 نشان داد که افراد جوان مبتلا به کم شنوایی، نسبت به افراد کم شنوایی که سن بالاتری دارند، بیشتر دچار انزوا و تنهایی می شوند.
بیشتر بخوانید: در مورد ارتباط بین کم شنوایی و تنهایی و انزوا، این مطلب را مطالعه کنید.
2- افسردگی: اخیرا” مطالعه ای بر روی 1029 فرد 79-70 ساله انجام شده است که نشان می دهد به ازای هر 25 دسیبل کم شنوایی در گوش بهتر، تعداد افرادی که خودشان اظهار می کنند دچار افسردگی هستند، 1.5 برابر افزایش می یابد. مطالعات دیگر نیز نتایج مشابهی داشته اند. بنابراین می توان گفت که صرف نظر از سن، جنسیت و سایر بیماری های همراه، کم شنوایی یک ریسک فاکتور مستقل برای ابتلا به افسردگی است.
یک مقاله نیز در سال 2010 در زمینه ارتباط بین کم شنوایی و افسردگی منتشر شد که نشان می دهد شیوع افسردگی با شدت کم شنوایی ارتباط مستقیمی دارد؛ به گونه ای که شیوع افسردگی متوسط تا شدید در افراد دارای شنوایی عالی 4.9%، شنوایی معمولی 7.1% و هر میزان از کم شنوایی 11.4% است. شیوع افسردگی در خانم های کم شنوا بیشتر از آقایان است.
3- آسیب شناختی و زوال عقل: ریسک ابتلا به زوال عقل و آلزایمر در افراد کم شنوا بیشتر از افراد هنجار است. بر اساس نتایج مطالعات، نسبت ابتلا به زوال عقل در مقایسه با افراد هنجار، در افراد مبتلا به کم شنوایی خفیف 1.89 برابر، متوسط 3 برابر و شدید 4.94 برابر است. همچنین به ازای هر 10 دسیبل کم شنوایی، ریسک ابتلا به آلزایمر 1.2 برابر افزایش می یابد.
4- اختلال تعادلی و زمین خوردن: مطالعات نشان می دهند که به ازای هر 10 دسیبل کم شنوایی در سالمندان، ریسک زمین خوردن آن ها در مدت یک سال، تا حدود 4 برابر افزایش می یابد. البته این میزان فقط مربوط به کم شنوایی و مستقل از بیماری های قلبی-عروقی و اختلالات تعادلی است و چنانچه فردی علاوه بر کم شنوایی بیماری دیگری نیز داشته باشد، احتمال زمین خوردن او بیشتر خواهد بود. زمین خوردن یکی از مهم ترین علل مرگ و میر در سالمندان است.
5- بیماری های قلبی-عروقی: یک مطالعه در سال 2009 نشان داد الگوهای ادیومتریک کم شنوایی (به ویژه کم شنوایی مسطح (Flat) و کم شنوایی فرکانس پایین (Sloping) ارتباط قابل ملاحظه ای با بیماری های قلبی-عروقی دارند.
به گونه ای که گفته می شود افراد مبتلا به کم شنوایی فرکانس پایین، می بایست از نظر بیماری های قلبی-عروقی Atrisk در نظر گرفته شده و جهت ارزیابی قلبی نیز ارجاع داده شوند. بر اساس آمارهای ارائه شده، 85% موارد سکته قلبی مربوط به افرادی است که یکی از این دو الگوی کم شنوایی را داشته اند. یکی از فرضیه ها در این مورد این است که پاتولوژی در عروق CerebroVascular یا گرفتگی عروق بدن هم بر سیستم شنوایی و هم بر سیستم قلبی-عروقی اثر می گذارد.
6- دیابت: طبق مطالعات، شیوع اختلالات شنوایی و همچنین شدت کم شنوایی در افراد مبتلا به دیابت حدود دوبرابر بیشتر از افراد هنجار است. ارتباط بین کم شنوایی و دیابت در سنین کمتر از 60 سال بیشتر از سنین بالاتر از 60 سال است.
گفته می شود که تغییرات عروقی که به واسطه دیابت ایجاد می شود، به تغذیه خونی حلزون گوش داخلی آسیب می رساند و منجر به کم شنوایی حسی-عصبی می گردد. سطوح بالای گلوکز خون، بیشترین اثر را بر عروق درون استریاوسکولاریس حلزون (نوار عروقی) داشته و با تغییرات شیمیایی در حلزون کم شنوایی را ایجاد می کند.
7- مرگ و میر: مطالعات نشان می دهند که افراد مبتلا به کم شنوایی، احتمال بیشتری دارد که بر اثر بیماری های قلبی-عروقی و سکته فوت کنند.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 595



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر آرزو بیگدلی

دکتر آرزو بیگدلی

شنوایی شناس

021-22005047

دکتر محسن احدی

دکتر محسن احدی

شنوایی شناسی مرکزی

021-22250541

دکتر اکرم پوربخت

دکتر اکرم پوربخت

متخصص شنوایی و تعادل

021-22250541

دکتر سعید اعرابی

دکتر سعید اعرابی

متخصص شنوایی سنجی

021-88140985

دکتر سعید فراهانی

دکتر سعید فراهانی

متخصص شنوایی و تعادل

021-88870928

دکتر مسلم شعبانی

دکتر مسلم شعبانی

دکترای شنوایی شناسی

021-22180100

دکتر ایوب ولدبیگی

دکتر ایوب ولدبیگی

شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

021-22648270

دکتر فرنوش جاراللهی

دکتر فرنوش جاراللهی

شنوایی شناسی کودکان

021-22228051

دکتر نیما رضا زاده

دکتر نیما رضا زاده

شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

021-88058723

کلینیک شنوایی، سرگیجه پاستور

کلینیک شنوایی، سرگیجه پاستور


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

کلینیک شنوایی سعادت آباد

کلینیک شنوایی سعادت آباد


کلینیک شنوایی و زنگ گوش

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

کلینیک شنوایی و تعادل بهار

کلینیک شنوایی و تعادل بهار


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional