کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


تاثیر بیماری زبان جغرافیایی:


پزشکان در مورد تعداد افرادی که بیماری زبان جغرافیایی دارند مطمئن نیستند. بعضی از پزشکان تخمین می زنند که حدود ۳ درصد افراد مبتلا به این بیماری هستند. اما این بیماری ممکن است اغلب اوقات اتفاق بیفتد.
زبان جغرافیایی بر روی چه افرادی اثر می گذارد؟
زبان جغرافیایی ( که با عنوان التهاب زبان خوش خیم مهاجر نیز شناخته می شود) کمی بیشتر در افراد بزرگسال جوان رایج است و پزشکان دلیل آن را نمی دانند. افرادی که پسوریازیس ( شرایطی که باعث بروز لکه های پوسته پوسته بر روی پوست می شود) و آرتریت واکنشی ( سندرم ریتر) دارند، بیشتر از سایر افراد ممکن است به بیماری زبان جغرافیایی دچار شوند. این وضعیت بر روی تمام افراد و در هر سنی دیده می شود از جمله نوزادان و کودکان.
افراد چطور به بیماری زبان جغرافیایی مبتلا می شوند؟
علت دقیق زبان جغرافیایی مشخص نیست. با این حال تئوری های پیشنهادی و مسیرهای بالقوه ای وجو دارند که مورد بررسی قرار گرفته اند. تعداد زیادی از افراد مبتلا به این بیماری گزارش داده اند که به نظر می رسد که بیماری در دوران استرس ظاهر می شود. دیگران اشاره کرده اند که بیماری ممکن است هر از گاهی در خانواده ها ظاهر شود که نشان می دهد ممکن است مولفه های محیطی یا ژنتیکی خاصی وجود داشته باشد.
یک مطالعه که در مورد ارتباط احتمالی این بیماری با پسوریازیس تحقیق می کند یک ژن متفاوت در اینترلوکین ۱ بتا(IL-1B) را به عنوان عامل زمینه ساز برای گسترش زبان جغرافیایی شناسایی کرد. در بعضی موارد، عادت های پارافانکشنال خاصی مثل دندان قروچه با گسترش بیماری زبان جغرافیایی مرتبط شده اند‌. علاوه بر این، به نظر می رسد در افرادی که مبتلا به بیماری مشهور به زبان ترک خورده هستند نیز احتمال بیشتری در ابتلا به زبان جغرافیایی وجود داشته باشد.
چندین علت بالقوه دیگر برای زبان جغرافیایی وجود دارد که عبارتند از:
علل مرتبط با رژیم غذایی (حساسیت های غذایی و کمبود مواد مغذی)
آلرژی ها (آلرژی به فلزات و آلرژی محیطی)
علل مرتبط با هورمون (استفاده از داروهای ضد بارداری خوراکی)
بیماری های درماتولوژیک (پوستی) مثل پسوریازیس و اگزما
اختلالات خود ایمنی و دیگر بیماری های التهابی
بیماری های مزمن مثل دیابت
اختلالات ارثی مثل بیماری گرانولوماتوز مزمن
در حالی که نظریه های زیادی در حال بررسی هستند، تحقیقات جاری در مورد علت قطعی بیماری زبان جغرافیایی و ربط دادن آن به بیماری های خاصی مثل پسوریازیس هنوز در حد نظریه باقی مانده‌اند.
علائم زبان جغرافیایی چیست؟
در حالی که ظاهر زبان جغرافیایی غیر عادی است و ممکن است نگران‌کننده باشد اگر کسی قبلا  آن را تجربه نکرده باشد، شرایط کاملا بی‌خطر است.در واقع برخی افراد ممکن است حتی درک نکنند که این بیماری را دارند تا زمانی که در یک معاینه مثل یک ویزیت دندان‌ پزشکی روتین تشخیص داده شود.
ویژگی‌های شایع آن عبارتند از:
تکه ها و ضایعات بدون پرز بر روی سطح زبان
تغییر رنگ زبان معمولا به صورت لکه های سفید رنگ
مناطق متورم روی زبان با یک مرز مشخص
گاهی ممکن است ضایعات در نواحی مخاطی دیگر مثل لب ها ظاهر شوند.
افرادی که بیماری زبان جغرافیایی را تجربه می کنند وقتی اصلا هیچ ضایعه ای ندارند اغلب به صورت دوره ای بهبود پیدا می کنند. وقتی که ضایعات روی زبان ظاهر می شوند، ممکن است به صورت تصادفی کم و زیاد شده، اندازه آنها، محل آنها، و رنگشان تغییر کند. این ضایعات معمولا به رنگ سفید، زرد، صورتی یا قرمز به نظر می رسند و ممکن است یک منطقه یا مناطق بیشتری از دهان را تحت تاثیر قرار دهند.
تغییرات مربوط به ضایعات همراه با زبان جغرافیایی اغلب در طول دوره های چند روزه اتفاق می افتند. بعضی ضایعات ممکن است در طول یک دوره فقط یک روزه و اغلب ظرف چند ساعت اتفاق بیفتند. برای بیشتر افراد، این بیماری بدون درد است. با این حال بعضی از افراد که بیماری زبان جغرافیایی را تجربه می کنند حساسیت به مواد غذایی داغ یا تند، غذاهای اسیدی مثل مرکبات، الکل و تنباکو را گزارش می کنند.
در حالی که افراد اغلب نگران این هستند که ضایعات همراه با زبان جغرافیایی می تواند آنها را مستعد مشکلات سلامتی جدی تری کند، شواهدی وجود ندارد که این بیماری، خطر بیماری های جدی تری مثل سرطان دهان را در فرد افزایش دهد‌‌. در حالی که تغییرات ظاهری ایجاد شده با این بیماری ممکن است کم و زیاد شود، اما این ضایعات باعث آسیب دائمی به زبان نمی شوند و این باور وجود ندارد که این بیماری هیچگونه عواقب طولانی مدتی روی سلامتی داشته باشد.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 852



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر محمد بهادرمنش

دکتر محمد بهادرمنش

متخصص گوش و حلق و بینی

0910-7011070

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر عباس قنبریان

دکتر عباس قنبریان

متخصص گوش حلق و بینی

021-88140985

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دکتر بهزاد عابدین

دکتر بهزاد عابدین

متخصص گوش و حلق و بینی

021-26601967

کلینیک راشا

کلینیک راشا


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional