کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


تاریخچه ایمپلنت دندانی:


بیشتر بخشهای ایمپلنتهای دندانی از تیتانیوم خالص تجاری ساخته میشود. تیتانیوم ماده فلزی است که سالهاست در پزشکی و دندانپزشکی استفاده میشود چون بدن آن را پس نمیزند و خاصیت استئوفیلی (استخوان دوستی) دارد. فرایند واقعی یکپارچگی استخوان (osseo-integration) در واقع آمیختگی بیو شیمی بین سلولهای استخوان دوست و مواد استخوانی به یک لایه اکسید است که در سطح تیتانیوم شکل میگیرد.
کشف یکپارچگی استخوانی همانند پیشرفتهای علمی دیگر بسیار نوید بخش و خوشحال کننده بود. در سال 1952 دکتر پی. آی. برانمارک جراحی ارتوپدی سوئدی بر روی فرایند التیام و جوش خوردن در استخوانهای ران خرگوش تحقیق میکرد. وی یک محفظه نوری (اپتیکال چمبر) کوچک در پای خرگوش استفاده کرد که از طریق آن میتوانست تغییرات دقیقه ای التیام در رگهای خونی استخوان را مشاهده نماید. هنگامی که این مطالعه در حال اتمام بود، برانمارک متوجه شد محفظه نوری ساخته شده از تیتانیوم، با استخوان آمیخته شده و نمیتواند آن را جدا کند. تقریبا همه سیستمهای ایمپلنت امروزی که در اشکال، اندازه ها و انواع مختلف مورد استفاده دندانپزشکی قرار دارند، از همین خاصیت جادویی استخوان دوستی تیتانیوم استفاده میکنند.
کاربردهای اولیه ایمپلنت در دندانپزشکی:
یکی از موفقترین کاربردهای یکپارچگی استخوان در دندانپزشکی، ساخت و توسعه ایمپلنت بوده است. کاربرد ایمپلنتها در دندانپزشکی تقریبا 25 سال پیش از این که مورد استفاده بالینی در دندانپزشکی قرار بگیرد، بررسی شده بود. ایمپلنتهای دندانی ابتدا برای افرادی استفاده میشدند که همه دندانهایشان را از دست داده بودند. همچنین افرادی که در تحمل دندانهای مصنوعی یا نگه داشتن آن، بسیار مشکل داشتند نیز ایمپلنت استفاده میکردند. علت این عدم تحمل یا نگهداشت دندان مصنوعی، اغلب از دست دادن بخش زیادی از استخوان فک است که دندان مصنوعی باید روی آن قرار بگیرد. چون ایمپلنت به استخوان جوش میخورد، استخوان را نیز تثبیت کرده و مانع از کاهش استخوان میشود. تحلیل یک فرایند طبیعی و اجتناب ناپذیر است که طی آن استخوان هنگامی که دیگر پشتیبانی نمیشود یا به دندانی متصل نیست، تحلیل میرود. تنها ایمپلنت دندانی میتواند این فرایند را متوقف ساخته و از استخوان محافظت نماید. از زمان ورود ایمپلنت به دنیای دندانپزشکی در اواخر دهه هفتاد میلادی، بهبود زیادی در طراحی آن ایجاد شده است. امروزه بیشتر ایمپلنتها برای یک یا چند دندان افتاده استفاده میشوند. در ابتدا ایمپلنت در سیستم پیشگام برانمارک در یک اندازه (تک سایز) طراحی و استفاده میشد. ایمپلنتهای اولیه همه از محیط و پهنای یکسانی برخوردار بودند و تنها طول آنها قابل تغییر بود. سطوح اولیه ایمپلنتها صاف و پولیش میشد. به خوبی مشخص شده است که یکپارچگی استخوانی در استخوانهای متراکم به  بهترین شکل صورت میگیرد و معمولا در بخش جلویی فک پایین چنین شرایطی مهیا است.

1  |  شفاگستر  |  بازدید: 1198



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر وحید عارفی

دکتر وحید عارفی

جراح و متخصص بیماری های لثه

021-22894247

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

فلوشیپ ایمپلنت

021-44010079

دکتر حنانه قدیریان

دکتر حنانه قدیریان

متخصص ارتودنسی دندان

021-88811744

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر مصطفی صولتی

دکتر مصطفی صولتی

متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

021-77736804

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر مهدی سمیعی

دکتر مهدی سمیعی

ایمپلنتولوژیست

021-88300177

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر ژاله باقری

دکتر ژاله باقری

دندانپزشک عمومی

021-44033679

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional