کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


تاکرین ضد آلزایمر:


داروی تاکرین برای درمان علائم خفیف تا متوسط بیماری آلزایمر مورد استفاده قرار می‌گیرد. تاکرین بیماری آلزایمر را درمان نخواهد کرد و همچنین نمی‌تواند روند بدتر شدن این بیماری را متوقف کند با این حال، داروی تاکرین می‌تواند توانایی تفکر در برخی از بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر را بهبود بخشد. در بیماری آلزایمر، بسیاری از تغییرات شیمیایی در مغز اتفاق می‌افتد. یکی از اولین و بزرگ‌ترین تغییرات این است که کمبود پیام رسان شیمیایی به نام استیل کولین (ACh) وجود دارد. این ماده شیمیایی به مغز کمک می‌کند تا به درستی کار کند. تاکرین باعث کاهش از کار افتادگی ACh می‌شود، بنابراین می‌تواند باعث حفظ اثر آن شود. با این حال، همان‌طور که بیماری آلزایمر بدتر می‌شود، مقادیر کمتر و کمتری از ACh وجود خواهد داشت، به طوری که مصرف داروی تاکرین نیز ممکن است به خوبی اثر گذار نباشد. مصرف داروی تاکرین ممکن است باعث مشکلات کبدی در فرد مصرف کننده شود. در صورت مصرف این دارو، شما باید به طور مرتب آزمایش خون را انجام دهید تا ببینید آیا این دارو بر کبد شما تأثیر می‌گذارد یا نه. در این مقاله سعی خواهیم کرد که به معرفی کامل این دارو و ویژگی‌های آن بپردازیم.

در مورد تصمیم گیری برای استفاده از دارو، خطرات مصرف داروی باید با توجه به فواید و مقایسه آن با هم انجام شود. این تصمیمی است که شما و پزشک شما باید با هم بگیرید. برای تاکرین، موارد زیر باید مورد توجه قرار گیرد:
آلرژی
اگر تا به حال واکنش غیرمعمول یا آلرژیکی به این دارو یا سایر داروها داشته‌اید، به پزشک خود اطلاع دهید. در صورت وجود هر نوع آلرژی دیگری از قبیل حساسیت به غذاها، رنگ‌ها، نگه‌دارنده‌ها یا حیوانات، به پزشک خود در این زمینه اطلاع دهید. برای محصولات غیر تجویزی، برچسب‌ها یا اجزای محصول دریافتی را با دقت بخوانید.

اطفال
مطالعات در مورد تاکرین تنها در بزرگ‌سالان انجام شده است و اطلاعات خاصی در مقایسه مصرف تاکرین استفاده شده در کودکان در مقایسه با سایر گروه‌های سنی وجود ندارد.

عوارض بر روی افراد پیر
مطالعات انجام شده در مورد تاکرین تنها در بیماران میان‌سال و مسن انجام شده است. اطلاعات در مورد اثرات جانبی داروی تاکرین مبتنی بر این بیماران است.

بارداری
این دارو از نظر عوارض بارداری در گروه  C قرار دارد. در مطالعات حیوانی اثراتی نامطلوبی از این دارو مشاهده شده است ولی مطالعات کافی در مورد زنان باردار انجام نشده است.

شیردهی
مطالعات کافی در مورد زنان در هنگام استفاده از این دارو در هنگام شیردهی برای تعیین خطر ابتلا به سرطان وجود ندارد. قبل از مصرف این دارو در هنگام تغذیه با شیر مادر، مزایای بالقوه مصرف این دارو را خطرات احتمالی آن مقایسه کنید.
 
تداخلات دارویی
اگر چه داروهای خاصی نباید با هم به صورت هم‌زمان استفاده شوند، در موارد دیگر حتی ممکن است دو نوع دارو که حتی با یکدیگر مصرف شان تداخل دارد با هم مصرف شوند. در این موارد، پزشک ممکن است بخواهد دوز مصرفی خود را تغییر دهید یا ممکن است احتیاط‌های دیگری لازم باشد. در صورت استفاده از داروی تاکرین، مهم است که متخصص مراقبت‌های بهداشتی خود را در صورت استفاده از هر یک از داروهای ذکر شده در زیر مطلع کنید. تداخلات زیر بر اساس اهمیت بالقوه آن‌ها انتخاب شده‌اند و لزوماً شامل تمام تداخلات دارویی ممکن نیستند.

استفاده از تاکرین با هر یک از داروهای زیر توصیه نمی‌شود، اما ممکن است در بعضی موارد لازم باشد. اگر هر دو دارو با هم تجویز شوند، پزشک ممکن است دوز مصرفی شما را تغییر دهد یا اینکه کدام یک از داروها یا هر دو دارو را استفاده کنید.
بوپروپیون
دونه پزیل
پیکسانترون

تداخل با داروی تاکرین
استفاده از تاکرین با هر یک از داروهای زیر ممکن است باعث افزایش خطر بروز عوارض جانبی خاصی در فرد مصرف کننده شود اما استفاده هم‌زمان از هر دو دارو ممکن است بهترین درمان برای شما باشد. اگر هر دو دارو با هم تجویز شوند، پزشک ممکن است دوز مصرفی شما را تغییر دهد یا چقدر از یک یا هر دو دارو استفاده کنید.

اتراستیل
فلووکسامین
هالوپریدول
لوونورجسترول
ریلوزول
تئوفیلین

تداخلات با غذا، تنباکو یا الکل
بعضی از داروها نباید در زمان غذا خوردن یا خوردن انواع خاصی از غذا مصرف شوند چون امکان بروز تداخل در مصرف وجود دارد. استفاده از الکل یا تنباکو با داروهای خاص نیز ممکن است باعث ایجاد تداخلاتی شود. تداخلات زیر بر اساس اهمیت بالقوه آن‌ها انتخاب شده‌اند و لزوماً شامل موارد تداخلات احتمالی نیستند.

استفاده از تاکرین با هر یک از موارد زیر توصیه نمی‌شود اما در برخی موارد ممکن است اجتناب‌ناپذیر باشد. اگر این موارد با هم مصرف شود، ممکن است پزشک شما دوز یا میزان استفاده از داروی تاکرین را تغییر دهد یا دستورالعمل‌های خاصی در مورد مصرف مواد غذایی، الکل یا دخانیات به شما بدهد.
سایر مشکلات پزشکی
وجود سایر مشکلات پزشکی ممکن است بر استفاده از داروی تاکرین تأثیر بگذارد. اطمینان حاصل کنید که اگر دچار سایر مشکلات پزشکی هستید، به ویژه اگر موارد زیر را دارید در این زمینه به پزشک خود اطلاع دهید:
آسم (یا سابقه ابتلای به بیماری آسم)،
مشکلات قلبی، از جمله پایین بودن ضربان قلب یا فشارخون (هایپوتنشن)،
انسداد روده،
بیماری کبدی (سابقه ابتلای به بیماری کبدی)،
بیماری پارکینسون،
زخم معده (سابقه ابتلای به زخم معده)،
انسداد مجاری ادرار یا ادرار کردن دشوار که تاکرین ممکن است این وضعیت را بدتر کند.
بیماری مغزی،
صرع یا سابقه تشنج،
آسیب سریع با از دست دادن هوشیاری. مصرف داروی تاکرین ممکن است باعث تشنج شود.

روش درست مصرف داروی تاکرین:
این دارو را دقیقاً همان‌طور که توسط پزشک شما تجویز می‌شود، مصرف کنید. راهنمایی‌های بر روی برچسب نسخه خود را خوانده و بر اساس آن عمل کنید. این دارو را در دوز های بیشتر و یا کمتر از مقادیر توصیه‌شده، مصرف نکنید. مصرف بیش از حد ممکن است احتمال عوارض جانبی را افزایش دهد، در حالی که مصرف کمتر از حد ممکن است وضعیت شما را بهبود نبخشد. داروی تاکرین بهتر است با معده خالی (۱ ساعت قبل یا ۲ ساعت بعد از غذا) مصرف شود. با این حال، اگر تاکرین معده شما را ناراحت می‌کند، ممکن است پزشک معالج از شما بخواهد که این دارو را با غذا مصرف کنید. به نظر می‌رسد که تاکرین بهترین عملکرد خود را در زمان‌های که به طور مرتب مصرف می‌شود که معمولاً چهار بار در روز است، دارد.

1  |  مجله قرمز  |  بازدید: 1091



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional