کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


ترس از دندانپزشکی:


رفتن به دندانپزشکی برای بسیاری از ما احساس خوشایندی نیست و حتی با ترس و استرس همراه است. غافل از اینکه می‌توان به سادگی بر ترس از دندانپزشکی غلبه کرد و تجربه ناخوشایند درمانی را به یک تجربه بدون ترس و استرس و خوشایند تبدیل کرد. برخی از این دلایل را برای شما فهرست کرده‌ایم و در ادامه راهکاری برای علبه بر این ترس به شما پیشنهاد می کنیم:
۱- خاطره بد از دندانپزشکی
یک تجربه بد از مراجعه به دندانپزشکی در دوران کودکی کافی است تا بقیه عمر از مراجعه به دندان‌پزشک بترسید! این یکی از دلایل اصلی که مردم از مراجعه به دندانپزشکی می‌ترسند همین است.
راهکار: بسیاری از خاطرات بد مردم از دندانپزشکی مربوط به دوران کودکی و نوجوانی است؛ زمانی که هنوز دیدن یک فرد با روپوش سفید یا وسیله‌ ای فلزی در دست باعث وحشت و اضطرابشان می‌شد. اما با فاصله گرفتن از دوران کودکی بسیاری از تصویرها، صداها و بوهای دندان‌پزشکی از حالت مبهم و وحشت‌آور خارج شده‌اند پس دیگری دلیل برای ترس از آنها وجود ندارد.
قسمت دوم خاطرات بد از دندان پزشکی مربوط به تجربیات ناخوشایند و همراه با درد و زجر از حضور در مطب دندان‌پزشک است. معمولا این تجربیات مربوط به زمانی هستند که مشکل دندانی افراد به وضعیت حاد خود رسیده است و بالاجبار و برای رهایی از درد و عفونت به دندان‌پزشک مراجعه کرده‌اند. طبیعی است در چنین مواقعی آستانه تحمل درد بسیار کاهش می‌یابد، ماده بی‌حسی دیر اثر می‌کند و انجام هر عملی از سوی دندان‌پزشک تبدیل به یک محرک بسیار دردناک می‌شود. اگر یک تجربه بد از حضور در محیط دندان‌پزشکی داشته‌اید دلیلی بر آن نیست که دوباره این تجربه برای شما تکرار شود. بهتر است خاطرات کهنه و ناخوشایند خودتان از حضور در مطب دندان‌پزشکی را دور بریزید!
۲- ترس از درد
یکی از دلایل درد، داشتن دندان‌ های خیلی حساس یا داشتن بیماری‌های لثه است. فکر دردی که در طول معاینه دندانپزشکی به وجود می‌آید از خود درد هم بد‌تر است. وقتی دندان‌پزشک کار خود رو شروع می‌کند افراد دچار استرس می‌شوند و منتظر شروع درد هستند.
راهکار: علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد؛ پس پیش از درد گرفتن دندان و حاد شدن مشکل دندانتان به دندانپزشکی مراجعه کنید. دندان‌پزشکی را انتخاب کنید که رفتاری دوستانه و شیوه درمانی ارام و بدون خشونتی داشته باشد. در مرحله آخر می‌توانید از دندانپزشک بخواهید پیش از جلسه درمانی برای شما داروی مسکن و آرام‌ بخش تجویز کند.
۳- ترس از سوزن
بسیاری از مردم بیشتر از آنکه از دندان‌پزشک بترسند از آمپول دندانپزشک می‌ترسند. دیدن یک سوزن ظریف و تجسم ورود آن به داخل نسج مو بر تن هر آدمی راست می‌کند!
راهکار: برای از بین بردن این درد از دندان‌پزشکتان بخواهید پیش از تزریق ماده بی حسی، به لثه‌ تان مقداری داروی بی‌حسی موضعی بمالد تا درد ناشی از تزریق را حس نکنید. بسیاری از دندان‌پزشکان از سوزن‌های بدون درد و شیوه‌های تزریقی خاصی استفاده می‌کنند که درد ناشی از تزریق را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. می‌توانید چشمانتان را حین تزریق ببندید تا دست‌ کم از دیدن سوزن وحشت نکنید!
۴- عدم کنترل و اشراف روی درمان
وقتی که به دندان‌پزشک مراجعه می‌کنید باید به او اعتماد کامل داشته باشید. البته کمی سخت است؛ چون در حالتی قرار گرفتید که نمی‌توانید ببینید چه اتفاقی در حال افتادن است و کنترلی روی آن ندارید.
راهکار: از دندان‌پزشکتان بخواهید پیش از شروع درمان، مراحل آن را برای شما توضیح دهد و شما را با وسایل دندان‌پزشکی آشنا کند. وقتی کاربرد و تعریف هر وسیله را بدانید از دیدن آن احساس وخشت نخواهید کرد.
۵- دریل دندانپزشکی
صدای دریل دندان‌پزشکی مثل صدای ناخن کشیدن روی تخته است و وقتی که با صدای ساکشن مخلوط می‌شود باعث استرس می‌شود.
راهکار: دریل‌های دندانپزشکی با هوا کار می‌کنند. صدای وحشتناک دریل‌های دندان پزشکی ناشی از عبور هوا از بین پره‌های دستگاه است. پس بی‌دلیل از صدای عبور جریان هوا نترسید! اگر دریل‌های دندان‌پزشکی کهنه نشده باشند و پیش از استفاده، کاملا روغن‌کاری شوند صدای ناهنجار آنها کمتر خواهد بود.
راهکار هملی برای نشنیدن صدای دریل‌ دندان پزشکی گرفتن گوش‌ها یا گوش کردن به موسیقی به‌ وسیله هدفن است. البته یادتان باشد صدای موسیقی را تا حدی بلند کنید که بتوانید صدای دندان پزشکتان را بشنوید!
۶- شرمندگی از وضعیت دندان‌ها
یکی از دلایل مردم برای عدم مراجعه به دندانپزشک شرمندگی و خجالت از وضعیت دندان‌هاشان است. آنها حجالت می کشند کسی از وضعیت وخیم دندان‌هاشان مطلع شود؛ حتی یک دندانپزشک!
راهکار: همیشه به شوخی به بیمارانی از این دست می‌گویم: چرا فکر می‌کنید باید از داشتن دندان‌ های پوسیده و بد شکل شرمنده باشید، در حالی که من از اصلاح همین پوسیدگی‌ها و خرابی‌ها پول در می‌آورم! پس سرتان را بالا بگیرید و با افتار بگویید آقای دکتر من کلی دندان پوسیده دارم!
مطمئن باشید دکترتان دندان‌هایی بد‌تر از دندان‌های شما دیده‌اند. حتم بدانید هر چه مراجعه به دندانپزشک را به تاخیر بندازید وضعیت دندانتان بد‌تر می‌شود؛ مثلا یک پوسیدگی ساده تبدیل به درمان ریشه می‌شود.

1  |  مجله دندانپزشکی  |  بازدید: 1439



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر حنانه قدیریان

دکتر حنانه قدیریان

متخصص ارتودنسی دندان

021-88811744

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر مصطفی صولتی

دکتر مصطفی صولتی

متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

021-77736804

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر وحید عارفی

دکتر وحید عارفی

جراح و متخصص بیماری های لثه

021-22894247

دکتر طاهره معصوم

دکتر طاهره معصوم

دندانپزشک کودکان

021-22785752

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional