کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


تفاوت جرمگیری و تمیز کاری دندان:


 تمیز کاری عمیق دندان که به عنوان روت پلنینگ و جرم گیری شناخته میشود، ناحیه بین لثه ها و ریشه دندانها را کامل تمیز و عاری از جرم و پلاک می کند. تمیز کاری عمیق و جرمگیری مانع از ایجاد بیماری لثه میشود. بیماری لثه زمانی ایجاد می شود که باکتریها شیارها و پاکِتهایی بین دندان و زیر خط لثه ایجاد میکنند.
تمیز کاری معمولی دندان توسط دندانپزشک:
تمیز کاری معمولی دندان درمانی است که دو بار در سال باید انجام شود تا موارد خفیف ژینژیویت را درمان کرده و پلاک، جرم، لکه و رسوب را از تاج و ریشه دندان پاک کند. تمیز کاری معمولی و چکاپ دندانپزشکی همراه با استفاده مرتب از مسواک و نخ دندان به پیشگیری از بیماری لثه و از دست دادن دندان کمک میکند. جرمگیری در این مرحله در بالای خط لثه انجام میشود و نواحی را هدف قرار میدهدکه حداکثر تجمع رسوب دیده میشود (سطح داخلی دندانهای جلویی فک پایین و سطح بیرونی دندانهای آسیاب بالایی). جرم بیشتر در این نواحی تشکیل میشود چرا که غدد بزاقی در این نواحی قرار دارند و مواد شیمیایی موجود در بزاق به سخت شدن جرم روی دندانها کمک می کند.
تمیز کاری عمیق دندانها:
رسوب و پلاک روی سطح دندانها محیط مناسبی برای رشد باکتریها فراهم میکنند. این باکتریها لثه ها را تحریک کرده و موجب خونریزی آنها میشوند. اگر متوجه شده اید لثه هایتان به خصوص هنگام مسواک زدن خونریزی میکند، باید به دندانپزشک مراجعه کنید چرا که احتمالا به التهاب لثه ها یا ژینژیویت مبتلا شده اید. اگر این وضعیت را درمان نکنید، بیماری پیشروی کرده و پاکتهای عمیقی در زیر خط لثه ایجاد کند و آسیب بیشتر و بیشتری به دندان و لثه وارد کند. بیماری لثه باعث میشود دندان از استخوان پشتیبانی کننده خود جدا شده و در نهایت بیفتد. جرمگیری عمیق دندان برای خارج کردن باکتریها از این پاکتها و متوقف کردن بیماری لثه توصیه میشود.
تمیز کردن ریشه دندان:
در تمیز کاری عمیق یا روت پلنینگ سطوح ریشه دندان صاف و هموار میشود و باکتریها و بخشهای عفونی از آن خارج میشوند. صاف و هموار کردن سطوح ریشه به این دلیل ضرورت دارد که ریشه های دندان با مینا پوشیده و محافظت نمیشوند، بنابراین بیشتر مستعد زبر شدگی هستند. جرم، باکتریها و سموم باکتریها به راحتی به سطوح ریشه دندان میچسبند و به آنها آسیب وارد میکنند. رسوبات و جرم زیر خط لثه با جرمگیری باید پاک شوند. در پایان جرمگیری عمیق، باید سطح دندانی صاف و هموار شوند.
جرمگیری چه مدت دوام خواهد داشت؟
تمیز کاری عمیق دوام بیشتری نسبت به تمیز کاری معمولی دارد. دندانپزشک در صورتی که تمیز کاری شامل پاکتهای عمیق لثه شود، ممکن است ماده بی حسی به شما تزریق کند. ژل آنتی بیوتیک برای از بین بردن باکتریها از پاکتهای لثه استفاده میشود و حتی ممکن است دندانپزشک پاکت را با داروهایی مانند کلرهگزیدین شستشو دهد. بسته به عمق پاکتها و میزان جرم و رسوب تجمع یافته در آن، دندانپزشک درباره تعداد جلسات تصمیم میگیرد. ممکن است چهار جلسه برای جرمگیری عمیق دندانها در نظر گرفته شود که هر ربع قوس دندانی در یک جلسه انجام شود یا ظرف دو جلسه این کار انجام شود که در هر جلسه بر روی نیمه قوس دندانی بالا یا پایین کار میشود. همین که باکتریها از پاکتها زدوده شدند و رسوبات پاک شدند، لثه ها و سطوح دندان به سرعت التیام می یابند.
توجه داشته باشید که پس از تمیز کاری عمیق و روت پلنینگ، باید مرتبا دندانهایتان را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

1  |  شفاگستر  |  بازدید: 1674



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر مصطفی صولتی

دکتر مصطفی صولتی

متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

021-77736804

دکتر حنانه قدیریان

دکتر حنانه قدیریان

متخصص ارتودنسی دندان

021-88811744

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

دکتر محمد علی فیاض‌ مهر

فلوشیپ ایمپلنت

021-44010079

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر وحید عارفی

دکتر وحید عارفی

جراح و متخصص بیماری های لثه

021-22894247

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر ژاله باقری

دکتر ژاله باقری

دندانپزشک عمومی

021-44033679

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional