کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


تفاوت رینیت آلرژیک و سرماخوردگی:


بعضی اوقات می توان تفاوت بین آلرژی و سرماخوردگی را دشوار دانست. بیش از صد گونه ویروس سرماخوردگی وجود دارد. هرکدام در بعضی از زمان های سال گسترده می شوند و به همین دلیل ممکن است سرماخوردگی را با یک حساسیت فصلی اشتباه بگیرید. آلرژی هر سال در همان زمان اتفاق می افتد و تا زمانی که آلرژن در هوا موجود باشد طول می کشد (معمولاً 2-3 هفته در هر آلرژن). آلرژی ها به همراه سایر علائم بینی باعث خارش بینی و چشم ها می شوند. سرماخوردگی حدود یک هفته طول می کشد و خارش بینی و چشم ها کمتر است.
اختلالات مرتبط با آلرژی:
بین 20 تا 40 درصد بیماران مبتلا به رینیت آلرژیک نیز آسم دارند. سایر اختلالات مرتبط با آلرژی مانند اگزما نیز ممکن است وجود داشته باشد. برخی از بیماران دارای پولیپ بینی، یک سپتوم بینی انحراف یافته یا سینوزیت دارند.
درمان رینیت آلرژیک :
شما می توانید رینیت آلرژیک خود را از چند طریق درمان کنید. اینها شامل داروها و همچنین داروهای خانگی و احتمالاً داروهای جایگزین است. قبل از انجام هرگونه اقدامات درمانی جدید برای رینیت آلرژیک، با پزشک خود مشورت کنید.
آنتی هیستامین ها:
برای درمان آلرژی می توانید آنتی هیستامین مصرف کنید. آنها با متوقف کردن بدن شما از ساخت هیستامین تاثیر می گذارند.
برخی از آنتی هیستامین های بدون نسخه (OTC) محبوب شامل:
فکسوفنادین (Allegra)
دیفن هیدرامین (بنادریل)
desloratadine (کلارینکس)
لوراتادین (کلاریتین)
لوووسیتیرزین (Xyzal)
ستیریزین (Zyrtec)
قبل از شروع داروی جدید با پزشک خود مشورت کنید. مطمئن شوید که یک داروی جدید آلرژی با سایر داروها یا شرایط پزشکی اختلال ایجاد نمی کند.
استفاده صحیح:
آنتی هیستامین های کوتاه مدت هر چهار تا شش ساعت می توانند مصرف شوند، در حالی که آنتی هیستامین های با زمان آزاد شده هر 12 تا 24 ساعت مصرف می شوند. آنتی هیستامین های کوتاه مدت اغلب در صورتی مفید هستند که 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض حساس به آلرژن (مانند یک پیک نیک در طول فصل گرده افشانی) مصرف شوند. آنتی هیستامین های آزاد شده به موقع برای افرادی که به داروهای روزانه نیاز دارند، مناسب تر برای استفاده طولانی مدت است. استفاده مناسب از این داروها به اندازه انتخاب آنها مهم است. موثرترین روش استفاده از آنها قبل از بروز علائم است. دوز مصرف شده در اوایل می تواند نیاز به دوزهای بعدی را برای کاهش علائم ایجاد شده از بین ببرد.
بسیاری از اوقات بیمار می گوید که “او از یک آنتی هیستامین استفاده کرده است، و موثر نبوده است.” اگر بیمار آنتی هیستامین را به مدت 3 تا 4 روز به طور مرتب برای ایجاد سطح خون داروها مصرف کند، ممکن است مؤثر باشد.
عوارض جانبی:
آنتی هیستامین های قدیمی (نسل اول) ممکن است باعث خواب آلودگی یا اختلال در عملکرد شوند که می تواند منجر به تصادفات و صدمات شخصی شود. حتی هنگامی که این داروها فقط در زمان خواب مصرف می شوند، می توانند در روز بعد حتی در افرادی که احساس خواب آلودگی نمی کنند باعث ایجاد اختلال قابل توجه شوند.
به همین دلیل، مهم است که هنگام مصرف یک آنتی هیستامین آرام بخش به طور مداوم، با ماشین رانندگی نکنید و با ماشینهای خطرناک کار نکنید. برخی از آنتی هیستامین های جدیدتر باعث خواب آلودگی نمی شوند.
یک عارضه جانبی مکرر خشکی بیش از حد دهان، بینی و چشم است. عوارض جانبی کمتر شایع عبارتند از بی قراری، عصبی بودن، بی خوابی، سرگیجه، سردرد، سرخوشی، غش، ضعف بینایی،کاهش اشتها، تهوع، استفراغ، شکم درد، یبوست، اسهال، افزایش یا کاهش ادرار، احتباس ادرار، فشار خون بالا یا پایین، کابوسها (بخصوص در کودکان)، گلودرد، خونریزی یا کبودی غیرمعمول، سفتی یا تنگی نفس در قفسه سینه. مردانی که بزرگ شدن پروستات دارند ممکن است هنگام آنتی هیستامین ها با تکرر ادرار مواجه شوند. در صورت بروز این واکنش ها با متخصص آلرژی خود مشورت کنید.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 815



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر عباس غفاری

دکتر عباس غفاری

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88140985

دکتر عباس قنبریان

دکتر عباس قنبریان

متخصص گوش حلق و بینی

021-88140985

دکتر محمد بهادرمنش

دکتر محمد بهادرمنش

متخصص گوش و حلق و بینی

0910-7011070

دکتر بهزاد عابدین

دکتر بهزاد عابدین

متخصص گوش و حلق و بینی

021-26601967

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک راشا

کلینیک راشا


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional