کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


تونسیلیت یا التهاب لوزه ها:


لوزه ها معمولاً هنگام عفونت متورم می شوند که به این حالت تونسیلیت می گویند. بزرگ شدن این ساختارها می تواند بلع را دشوار کند و معمولاً با گلودرد و گرفتگی بینی همراه است. التهاب می تواند به آدنوئیدها و به لوزه های زبانی، که در پایه زبان قرار دارد گسترش یابد. التهاب لوزه ها یک اتفاق شایع در کودکان است اما بزرگسالان نیز از آن مصون نیستند.
چه عواملی باعث ایجاد تونسلیت یا التهاب لوژه ها می شوند؟
لوزه ها یک جفت ساختارهای بیضی شکل هستند که در گلو در نزدیکی پشت زبان، در طرفین قرار دارند. این ارگان های نرم بافت بخشی از سیستم دفاعی طبیعی بدن محسوب می شوند و برای محافظت از گلو شما در برابر مهاجمان حامل عفونت ساخته شده اند. لوزه ها از مهم ترین مکانیسم های دفاعی بدن در برابر هرگونه میکروب، باکتری یا ویروس هستند که از طریق مسیر تنفسی یا دهان به بدن وارد می شوند.
لوزه ها آنتی بادی هایی آزاد می کنند که می توانند به مبارزه با این تهدیدات بیماری زا کمک کرده و دسترسی بیشتر آنها به سایر اعضای بدن را قطع کرده. با این حال، مواردی وجود دارد که لوزه ها به خودی خود به ویروس های ورودی و باکتری ها آلوده می شوند. تونسیلیت یا بزرگ شدن لوزه ها می تواند توسط تعدادی از عفونت های موجود در هوا ایجاد شود.
شخصی که به عفونت ویروسی یا باکتریایی آلوده است ممکن است هنگام صحبت، سرفه، عطسه و حتی نفس کشیدن، قطرات آلوده در هوا را آزاد کند. بسته به نوع عامل آلوده کننده، لوزه می تواند باکتریایی یا ویروسی باشد. در حالی که بیشتر عفونت های لوزه ناشی از ویروس ها است، بیشتر موارد ابتلا به لوزه باکتریایی را می توان در گونه های خاص باکتری استرپتوکوک مشاهده کرد.
با اینحال، وجود این باکتری ها به تنهایی در سیستم شما باعث ایجاد ورم لوزه نمی شود. عفونت باکتریایی غیرمعمول دیگری که می تواند منجر به التهاب لوزه های شما شود تب مخملک است. التهاب لوزه ها همچنین می تواند توسط عفونت های ویروسی شایع مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا و سایر عفونت های ویروسی کمتر شناخته شده مانند مونونوکلئوز ایجاد شود (که به آن تب مونو یا تب گلاند نیز گفته می شود).
آیا این بیماری مسری است؟
نزدیکی با فرد آلوده، خطر ابتلا به عفونت را به خودی خود افزایش می دهد. قطرات عفونت را می توان استنشاق کرد یا حتی با نشستن آنها روی پوست، انتقال بیماری اتفاق می افتد. می توانید عفونت را از طریق تماس غیرمستقیم نیز دریافت کنید. پس از رها شدن قطرات به محیط، می توانند به هر جسم یا سطحی در مجاورت ختم شوند. تماس با یک سطح آلوده و سپس لمس صورت با دستهای آلوده امکان ورود آسان عوامل بیماری زا به دهان یا بینی شما را فراهم می کند. به محض آلوده شدن تهدیدی برای دیگران محسوب می شوید. ورم لوزه در اصل یک بیماری مسری است که برای مهار شیوع بیماری نیاز به درمان سریع دارد.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 733



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دکتر عباس قنبریان

دکتر عباس قنبریان

متخصص گوش حلق و بینی

021-88140985

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر محمد بهادرمنش

دکتر محمد بهادرمنش

متخصص گوش و حلق و بینی

0910-7011070

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر بهزاد عابدین

دکتر بهزاد عابدین

متخصص گوش و حلق و بینی

021-26601967

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

کلینیک راشا

کلینیک راشا


گوش و حلق و بینی

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional