کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


جراحی زاویه سازی فک و رفع غبغب:


شاید هرگز نمی دانستید که جراحی زاویه سازی فک ممکن است. جراحی بینی و تغییر شکل آن و کشیدن پوست و برطرف کردن چین و چروک های صورت، زیاد به گوش می خورد؛ اما آیا واقعاً امکان تغییر شکل ساختار استخوانی و سخت فک انسان وجود دارد؟ بله؛ به لطف جراحان پلاستیک ماهر حتی فک را هم می توان دوباره شکل داد و به خط فک زیبا و یکپارچه ی زنانه دست یافت.
در بیشتر فرهنگ ها، به ویژه در آسیا، فک ظریف و بیضی شکل مشخصه زیبایی زنان است. اگر از فک مربعی شکل یا پهن خود آگاهی دارید، ممکن است بخواهید روشی را که تحت عنوان جراحی زاویه سازی فک شناخته می شود، امتحان کنید تا خط فک خود را شکل داده و آن را به فرم  vدرآورید.
اما زاویه سازی فک یک عمل جراحی ساده و پیش پا افتاده نیست و مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد انجام عمل جراحی زاویه سازی فک، جزئیات آن را بهتر بشناسید. جراح؛ برای شناسایی بهتر ساختار صورت ممکن است از شما بخواهد که یک سی تی اسکن انجام دهید تا بر این اساس بتواند برنامه و طرح ریزی لازم برای جراحی فک شما را شروع کند.
عوامل موثر در ایجاد غبغب:
سن:
با افزایش سن پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد؛ این مهم می تواند منجر به ظهور پوست اضافی یا شلی و افتادگی آن شود که ممکن است باعث ایجاد غبغب شود.
رژیم غذایی و وزن:
در حالی که افزایش وزن همیشه دلیلی بر ایجاد غبغب نیست، اما می تواند به ایجاد آن کمک کند. رژیم غذایی پرکالری، غذاهای فرآوری شده و چربی های ناسالم ممکن است بر افزایش وزن و همچنین بر ایجاد غبغب تأثیر بگذارند.
ژنتیک:
ژن های فرد ممکن است در ایجاد غبغب نقش داشته باشند. هر کسی که سابقه خانوادگی پوستی با خاصیت الاستیسیته کم یا غبغب داشته باشد، احتمال دارد دچار غبغب شود.
حالت بدنی:
حالت بدنی ضعیف می تواند ماهیچه های گردن و چانه را تضعیف کند. این مهم ممکن است به مرور زمان باعث ایجاد غبغب شود، زیرا به هنگام عدم استفاده از عضلات، پوست اطراف آن؛ خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد.
انتقال چربی به صورت:
تمریناتی که غبغب را هدف قرار می دهند
تمرین های ساده بسیاری برای رفع غبغب وجود دارد. در حالی که پیرامون اثربخشی این تمرینات تحقیقات علمی اندکی انجام گرفته است، با این حال آن ها عضلات گردن و صورت را هدف قرار می دهند و فعالیت این ماهیچه ها می تواند به چربی سوزی این مناطق کمک کند و ممکن است اصل مهمی برای رهایی از غبغب باشد.
چرخاندن سر (برای گرم کردن):
مانند هر روال ورزشی دیگری، گرم کردن عضلات برای جلوگیری از آسیب دیدگی آن ها مهم است. برای گرم کردن گردن، به آرامی سر را به جلو و پایین بچرخانید و سپس با یک حرکت دایره وار در جهت عقربه های ساعت، سر به سمت عقب و بالا بچرخانید.
پس از چند چرخش، جهت آن را معکوس کنید. از همان حرکت دایره وار برای کشش فک نیز استفاده می شود. فک را به آرامی به سمت چپ، سپس به جلو، سپس راست و سپس عقب بکشید و هر موقعیت را برای یک یا دو ثانیه نگه دارید. اکنون ماهیچه ها گرم شده و آماده ورزش هستند.
نگاه کردن به سقف با حالت لب های سوت زن:
این حرکت برای تقویت ماهیچه ها و شل کردن گردن تمرین فوق العاده ای است. شانه های خود را شل کنید و به پشت خود تکیه دهید. سر را به سمت عقب شیب دهید و به بالا نگاه کنید. در این موقعیت، لب هایتان را به حالت سوت زدن جمع کنید؛ اما این کار را به قدری محکم انجام دهید که در هر دو طرف گردن احساس انقباض کنید. بسته به راحتی خود، 10 تا 20 ثانیه در این حالت بمانید. معمولاً برای هر نوبت؛ ده تکرار از این تمرین کافی است.
بوسه بر آسمان:
این تمرین شبیه به تمرین قبلی است اما چند تفاوت با آن دارد. صاف بایستید و بازوها و شانه های خود را شل کنید. سر را به عقب برگردانید و به سقف نگاه کنید. لب هایتان را جمع کنید و بر آسمان بوسه بزنید و تا حد ممکن لب هایتان را از صورت دور کنید. هنگامی که این حرکت را به درستی انجام دهید، عضلات سرتاسر گردن و چانه تان باید احساس انعطاف پذیری و کشش کنند. این موقعیت را 5 تا 20 ثانیه ادامه دهید و سپس به وضعیت عادی خود برگردید. در هر نوبت 10 تا 15 بار این حرکت را تکرار کنید.
جراحی زاویه سازی فک و رفع غبغب:
فشار توپ:
دم دست داشتن یک ابزار ورزشی دستی، روشی عالی برای کمک به برخی از افراد در یادآوری انجام تمرینات است. برای انجام تمرینات گردن، توپ را جایی در نزدیکی میز، تخت خواب یا در مکانی که تمرینات را انجام می دهید؛ قرار دهید. اندازه توپ بر اساس راحتی شخص می تواند از 5 تا 10 اینچ متفاوت باشد و باید فشار دادن آن آسان باشد.
بهترین موقعیت برای انجام تمرین فشار توپ؛ حالت نشسته با شانه های صاف و شل است. برای این کار توپ را زیر چانه خود قرار دهید و آن در حالت ثابت و محکمی به سمت پایین فشار دهید. این حرکت را می توانید در هر نوبت 10 تا 30 بار تکرار کنید.
کشش لب ها:
یکی دیگر از راه های موثر برای هدف قرار دادن عضلات چانه و گردن، انجام کشش لب هاست. در حالت ایستاده یا نشسته، لب زیرین خود را تا حد امکان به سمت بیرون بکشید تا چهره ای اخمو تداعی شود. این موقعیت را به مدت 3 ثانیه نگه دارید. در همین حالت از عضلات گردن خود استفاده کنید تا بدون اینکه شانه هایتان حرکت کنند؛ چانه خود را به سمت قفسه سینه تان خم کنید.
این موقعیت را به مدت 3 ثانیه حفظ کنید. ماهیچه ها را شل کنید و دوباره شروع کنید. 10 تا 20 بار یا تا زمانی که گردن تان احساس کشش کند این حرکت را تکرار کنید.
جویدن آدامس:
ممکن است جویدن آدامس در نظر چندان کارساز نباشد، اما ممکن است برای افرادی که به دنبال راه های خلاصی از غبغب خود هستند، مفید باشد. مطالعه ای که در مجله آپتیت منتشر شد، نشان داد افرادی که بعد از غذا آدامس می جوند، ممکن است احساس رضایت بیشتری از خوردنی های خود داشته باشند. این کار باعث می شود که آن ها به میان وعده های اضافی (تنقلات) تمایل نداشته باشند.
همچنین آدامس می تواند به افرادی که وزن کم می کنند، کمک کند تا میزان کالری موجود در رژیم غذایی خود را کاهش دهند. آدامس یک تمرین جزئی برای عضلات صورت به خصوص فک است؛ با این حال جویدن منظم آدامس ممکن است به از بین رفتن چربی کل در چانه کمک کند؛ اگرچه احتمالاً این کار به خودی خود انجام نخواهد شد و عوامل بسیاری در آن دخیل اند.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 1187



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر حمیدرضا وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-26765331

دکتر فرامرز صفائی پیروز

دکتر فرامرز صفائی پیروز

جراحی پلاستیک و ترمیمی

021-88202394

دکتر سوسن اسماعیلی

دکتر سوسن اسماعیلی

کلیه اعمال زیبایی

021-44016784

دکتر علی کربلایی خانی

دکتر علی کربلایی خانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-88192610

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر بتول طاهری

دکتر بتول طاهری

متخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی

021-44287685

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

کلینیک جراحی و زیبایی هستیا

کلینیک جراحی و زیبایی هستیا


مرکز جراحی زیبایی و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional