کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


جراحی سپتوپلاستی:


سپتوپلاستی یک فرآیند جراحی است که که برای برای رفع انحراف سپتوم انجام می شود. یک سپتوم منحرف شده هنگامی ایجاد می شود که غضروفی که دو سوراخ بینی را از هم جدا می کند خارج از محل خود قرار بگیرد. این وضعیت سبب به وجود آمدن مشکلات تنفسی ، خون دماغ شدن و درد می شود.
هدف اصلی سپتوپلاستی اصلاح هم ترازی سپتوم بینی به منظور بهبود مسیر جریان هوا در داخل بینی می باشد. سپتوپلاستی معمولا یک فرآیند سرپایی است و می تواند تحت هر دو نوع بی هوشی موضعی و عمومی انجام شود.
سپتوم یک دیوار استخوانی و غضروفی است که بینی شما را به دو سوراخ تقسیم می کند. یک سپتوم منحرف شده هنگامی ایجاد می شود که سپتوم بینی شما از یک سمت بینی  به سمت دیگر حرکت کند. انحراف سپتوم بینی برای بعضی از افراد مادرزادی است اما گاهی اوقات ممکن است انحراف سپتوم به وسیله ضربه ایجاد شود. در بیشتر افرادی که دارای انحراف سپتوم هستند یکی از راه های عبورهوا در بینی شان بسیار کوچک تر از دیگری است. که این سبب اشکال در تنفس می شود. نشانه های دیگر سپتوم منحرف شده می تواند شامل خون دماغ شدن مکرر و درد صورت باشد. جراحی تنها راه برای اصلاح سپتوم منحرف شده می باشد.
آماده شدن برای سپتوپلاتی:
جراحتان احتمالا از شما می خواهد که برای مدت دو هفته از خوردن داروهای مشخصی اجتناب کنید.این داروها شامل آسپرین ، ایبوپروفن ، و داروهای دیگری است که خون را رقیق می کند. این کار برای این انجام می شود که ریسک خون ریزی بیش از حد شما در طول جراحی کاهش پیدا کند . انتخاب نوع بیهوشی شما بر حسب تشخیص جراحتان عمومی یا موضعی خواهد بود. در یک جراحی معمولی جراح یک برش در یک طرف بینی شما ایجاد خواهد کرد تا به سپتوم بینی دسترسی پیدا کند سپس غشای مخاطی که پوششی برای محافظت از سپتوم است را بالا برده و پس از آن سپتوم منحرف شده به جایگاه درست خود هدایت می شود . هر مانعی مانند استخوان یا غضروف اضافی حذف خواهند شد. آخرین مرحله برگرداندن لایه ی مخاطی به محل اولیه خود است .
خطرات بالقوه ی سپتوپلاستی:
افرادی که از نتیجه ی جراحی خود ناراضی هستند ممکن است به جراحی مجدد نیاز داشته باشند.ریسک های دیگر مرتبط با سپتوپلاستی نادر است، این دسته از ریسک های نادر عبارتند از :
خون ریزی
ماندن جای زخم
سوراخ شدن سپتوم ، که زمانی رخ می دهد که یک سوراخ در سپتوم بینی تشکیل می شود
تغییر شکل بینی
رنگ پریدگی بینی
کاهش حس بویایی
دوران بهبود پس از سپتوپلاستی:
سپتوپلاستی معمولا به عنوان یک عمل سرپایی انجام می شود به این معنی است که شما می توانید در همان روز جراحی بینی پس از اینکه اثرات بی حسی از بین رفت به خانه برگردید مگر اینکه مشکلاتی ایجاد شود. بینی شما ورم کرده و دردناک خواهد بود و با یک پنبه برای کنترل خون ریزی بسته شده است . باندپیچی دو سه روز پس از جراحی باز خواهد شد . جراح شما اگر نیاز باشد برای شما داروهای ضد درد تجویز خواهد کرد. جراحتان احتمالا از شما می خواهد که از مصرف آسپرین ، ایبوپروفن و دیگر داروهایی که خون را رقیق می کند خود داری کنید . این کار برای کاهش ریسک مشکلات خون ریزی بعد از جراحی انجام می شود. شما همچنین باید فعالیت های فیزیکی خود را برای چندین هفته پس از جراحی محدود کنید تا ورم بینی به حداقل برسد و سرعت بهبود بالا رود . این فعالیت ها شامل دویدن ،بالا بردن وزنه و ورزش های ارتباطی خواهد شد . این فعالیت ها فشار خون شما را افزایش خواهد داد و منجر به خون ریزی سنگین خواهد شد.
نکاتی برای بهبود سریع تر:
سر خود را در شب بالا نگه دارید تا ورم فروکش کند
حداقل برای مدت سه روز پس از جراحی فین نکنید
لباس هایی بپوشید که دکمه داشته باشد تا مجبور نباشید برای پوشیدن آن کل لباس را از روی سر خود رد کنید.
زخم روی بینی شما خیلی زود بهبود می یابد و نفس کشیدنتان نیز مدت کوتاهی پس از عمل جراحی بهبود خواهد یافت. با این حال روند بهبود کلی، کند خواهد بود. غضروف و بافت های دیگر بینی ممکن است  حدودا یکسال طول بکشد تا به طور کامل شکل جدیدشان تثبیت شود.
آیا نتایج جراحی سپتوپلاستی پایدار است؟
نتایج در اکثر مواقع پایدار است. غضروف و بافت بینی ممکن است رفته رفته تغییر شکل دهد. بافت بینی سه ماه تا شش ماه بعد از جراحی نسبتا ثبات پیدا می کند . با این حال بعضی از تغییرات ممکن است تا یکسال یا بیشتر از یکسال بعد از جراحی اتفاق بیفتد. بیشتر افراد بعد از سپتوپلاستی متوجه خواهند شد که علائم و نشانه های آنها مانند تنفس مشکل دار که از سپتوم منحرف شده به وجود آمده بود بهبود یافته است ، میزان بهبودی که شما از سپتوپلاستی می توانید انتظار داشته باشید نیز متفاوت خواهد بود. بعضی از افراد بعد از سپتوپلاستی متوجه خواهند شد علائم و نشانه های آنها تغییری نکرده است و دربعضی مواقع نیز غضروف و بافت بینی در طول زمان تغییر مکان می دهد و در نهایت راه بینی دوباره بسته می شود در این صورت ممکن است به سپتوپلاستی مجدد نیاز داشته باشند.

1  |  دکتر طاهریان  |  بازدید: 1542



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر سوسن اسماعیلی

دکتر سوسن اسماعیلی

کلیه اعمال زیبایی

021-44016784

دکتر بتول طاهری

دکتر بتول طاهری

متخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی

021-44287685

دکتر فرامرز صفائی پیروز

دکتر فرامرز صفائی پیروز

جراحی پلاستیک و ترمیمی

021-88202394

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر علی کربلایی خانی

دکتر علی کربلایی خانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-88192610

دکتر حمیدرضا وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-26765331

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

کلینیک جراحی و زیبایی هستیا

کلینیک جراحی و زیبایی هستیا


مرکز جراحی زیبایی و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional