کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


خواص آب پرتقال:


آب پرتقال یکی از نوشیدنی های محبوب در سراسر جهان و از ارکان ثابت در وعده غذایی صبحانه بسیاری از مردم محسوب می شود. آگهی های تبلیغاتی و شعارهای بازاریابی آب پرتقال را به عنوان یک نوشیدنی طبیعی و سالم معرفی می کنند. با این وجود، برخی دانشمندان و کارشناسان سلامت نگران آسیب ناشی از این نوشیدنی شیرین به سلامت انسان هستند.
آب پرتقال و میوه کامل پرتقال از نظر تغذیه ای تقریبا مشابه هستند. بیشتر آب پرتقال های تجاری تنها از آب طبیعی و تازه این میوه تهیه نشده و طی فرآیندی چند مرحله ای و کنترل شده تولید می شوند. پس از پشت سر گذاشتن این فرآیند، آب پرتقال تا پیش از بسته بندی نهایی می تواند در مخازن بزرگ حتی برای یک سال نیز ذخیره شود.
ابتدا، پرتقال ها شسته شده و توسط یک دستگاه زیر فشار قرار می گیرند. پالپ و روغن ها از میوه جدا می شوند. آب پرتقال حرارت داده می شود تا پاستوریزه شده و آنزیم های آن غیر فعال و میکروب های موجود از بین بروند زیرا در غیر این صورت می توانند موجب تخریب و فساد آب پرتقال شوند. در مرحله بعد، مقداری از اکسیژن موجود در آب پرتقال گرفته می شود که به کاهش آسیب اکسیداتیو به ویتامین C طی روند ذخیره سازی کمک می کند. آبمیوه ای که باید به صورت کنسانتره منجمد ذخیره شود، تبخیر شده تا بیشتر آب آن از بین برود.
متاسفانه، طی این فرآیندها ترکیباتی که عطر و رایحه پرتقال را موجب می شوند نیز از بین می روند. برخی از آنها بعدا به محصول نهایی اضافه می شوند. در نهایت، پیش از بسته بندی، آب پرتقال هایی که در زمان های مختلف گرفته شده اند ممکن است ترکیب شوند تا تغییرات در کیفیت به حداقل برسد. پالپ که پردازش بیشتر پس از استخراج از میوه را پشت سر گذاشته نیز به برخی انواع آب پرتقال افزوده می شود.
آب پرتقال در برابر میوه کامل پرتقال:
آب پرتقال و میوه کامل پرتقال از نظر تغذیه ای تقریبا مشابه هستند، اما برخی تفاوت های مهم نیز وجود دارند. یک وعده آب پرتقال در مقایسه با یک میوه کامل به طور قابل توجهی از فیبر کمتر و حدود دو برابر کالری و کربوهیدارت بیشتر - عمدتا قند میوه - برخوردار است.
در ادامه ارزش غذایی یک فنجان (240 میلی لیتر) آب پرتقال با یک پرتقال اندازه متوسط (131 گرم) که به عنوان یک وعده حساب می شوند مقایسه شده است:
همان گونه که مشخص است محتوای تغذیه ای میوه کامل و آب پرتقال مشابه است. هر دو منبع عالی برای ویتامین C هستند که از سلامت سیستم ایمنی پشتیبانی می کند و همچنین منبع خوبی برای فولات بوده که به کاهش خطر نقائص تولد هنگام بارداری کمک می کند. با این وجود، مقدار مواد مغذی آب پرتقال اگر طی روند پردازش و ذخیره از بین نروند می تواند بیشتر نیز باشد. به عنوان مثال، در یک مطالعه آب پرتقال خریداری شده از فروشگاه دارای 15 درصد ویتامین C و 27 درصد فولات کمتر نسبت به آب پرتقال تازه خانگی بود.
همچنین، پرتقال و آب پرتقال سرشار از فلاونوئیدها و دیگر ترکیب های گیاهی مفید هستند. مقدار برخی از این ترکیب ها طی فرآیند آبگیری و ذخیره کاهش می یابد. نتایج یک مطالعه نشان داد که آب پرتقال پاستوریزه در مقایسه با آب پرتقال غیر پاستوریزه، بلافاصله پس از پردازش گرمایی 26 درصد فعالیت آنتی اکسیدانی کمتر و پس از گذشت یک ماه از نگهداری 67 درصد فعالیت آنتی اکسیدانی کمتر دارد.
سالمترین و مفیدترین نوع آب پرتقال آن چیزیست که در خانه و از میوه تازه تهیه می شود.
آیا برخی انواع سالم تر هستند؟
سالمترین و مفیدترین نوع آب پرتقال آن چیزیست که در خانه و از میوه تازه تهیه می شود، اما شاید اندکی زمان بر باشد. از این رو، افراد بسیاری خرید آب پرتقال از فروشگاه ها را مد نظر قرار می دهند. ضعیف ترین انتخابی که می توانید داشته باشید نوشیدنی های پرتقال طعم‌دار هستند که تنها درصد کمی آبمیوه واقعی در آنها وجود داشته و حاوی افزودنی های مختلف، مانند شربت ذرت با فروکتوز بالا و رنگ خوراکی زرد هستند.
انتخاب سالم تر آب پرتقال 100 درصد است که می تواند از کنسانتره آب پرتقال منجمد یا غیر منجمد تهیه شده باشد. این دو گزینه از نظر ارزش غذایی و مزه شبیه به هم هستند. همچنین، آب پرتقال هایی با کلسیم، ویتامین D و دیگر مواد مغذی افزوده در دسترس هستند. با این وجود، به واسطه محتوای کالری بالا، شما نباید این نوشیدنی ها را تنها به خاطر مواد مغذی افزوده شده مصرف کنید. در عوض، می توانید از مکمل های غذایی فاقد کالری برای تامین مواد مغذی مورد نیاز خود استفاده کنید. اگر بر مقدار کالری مصرفی خود نظارت دارید می توانید آب پرتقال هایی که 50 درصد کالری کمتر و محتوای قند کمتر نسبت به آب پرتقال عادی دارند را خریداری کنید.
با این وجود، این نوشیدنی ها حاوی جایگزین های آب و شکر افزوده - چه طبیعی مانند استویا یا مصنوعی مانند سوکرالوز و اسسولفام پتاسیم هستند که شاید بهتر باشد از آنها پرهیز کنید. در صورت افزوده شدن این قبیل مواد، در فهرست مواد تشکیل دهنده محصول به آنها اشاره می شود.

1  |  بیتوته  |  بازدید: 1030



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

دکتر حمیدرضا وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-26765331

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional