کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


خواص درمانی تربچه:


این گیاه را می‌توان به صورت خام در سالاد یا از برگ‌های آن به صورت پخته در سوپ استفاده کرد. خواص تربچه در مورد بیماری‌ها و فواید آن برای قسمت‌های مختلف بدن در زیر آورده شده است:
یرقان (زردی) : تربچه برای کبد و معده بسیار مفید است و سم‌زدای بسیار خوبی است و خون را تصفیه می‌کند. تربچه در بیماری یرقان به طور شگفت‌آوری به پاکسازی بیلیروبین از خون کمک می‌کند و همچنین تولید آن را نیز تنظیم می‌کند. علاوه بر این با افزایش اکسیژن در خون از تخریب سلول‌های قرمز جلوگیری می‌کند. تربچه (ترب) سیاه برای یرقان مفیدتر است. برگ‌های تربچه نیز برای درمان یرقان بسیار مفید هستند.
کبد و کیسه‌ی صفرا : تربچه بطور خاص برای کبد و صفرا بسیار مفید است و جریان صفرا و بیلیروبین، اسیدها، آنزیم‌ها را تنظیم می‌کند و بیلیروبین را از خون می‌زداید و کبد را سم‌زدایی می‌کند. علاوه بر این، تربچه حاوی آنزیم‌هایی شبیه به مایروسیناس، دیتاستاز، استئار است که از کبد و کیسه‌ی صفرا در مقابل عفونت‌ها و زخم‎ها پیشگیری می‌کند.
هموروئید (بواسیر) : تربچه سرشار از فیبر است که به هضم غذا و جذب آب را آسان می‌کند و به رفع یبوست کمک می‌کند (یبوست یکی از دلایل اصلی ابتلا به بواسیر است) و در نتیجه از ایجاد یا گسترش بواسیر پیشگیری می‌کند.
اختلالات ادراری : تربچه خاصیت ادرارآوری دارد، و میزان ادرار را افزایش می‌دهد. آب تربچه برای درمان التهاب و سوزش ادرار استفاده می‌شود. همچنین کلیه را تمیز می‌کند و عفونت کلیه‌ها و سیستم ادرار را از بین می‌برد. و به طور کلی به رفع اختلالات سیستم ادرار کمک می‌کند.
کاهش وزن : تربچه به دلیل فیبر بالایی که دارد، به سرعت معده را پر می‌کند و احساس سیری ایجاد می‌کند بدون اینکه کالری زیاد به بدن برساند و انتخاب خوبی برای افرادی است که می‌خواهند وزن کم کنند.
سرطان : تربچه سم‌زدای بسیار خوبی است و سرشار از ویتامین C، اسید فولیک و آنتوسیانین است و به بهبود انواع سرطان به ویژه سرطان کولون، کلیه، روده ، معده و دهان کمک می‌کند.
اختلالات پوستی : تربچه دارای ویتامین‌C ، فسفر، روی و بعضی از ویتامین‌های گروه B  است که برای پوست بسیار مفید هستند. آب موجود در تربچه به مرطوب سازی پوست کمک می‌کند. مقداری تربچه‌ی له شده را در یک کیسه کتانی قراردهید و بر روی پوست صورت قراردهید.
گزش حشرات : تربچه دارای خاصیت ضدخارش است و درمان مؤثری برای تسکین خارش ناشی از گزش پشه و زنبور است. آب تربچه درد و تورم محل گزش را کاهش می‌دهد و باعث تسکین آن می‌شود
تب : تربچه حرارت بدن را پایین می‌آورد و التهاب تب را کاهش می‌دهد. نوشیدن آب تربچه در این حالت بسیار مفید است.
برونشیت و آسم و اختلالات تنفسی : تربچه خاصیت ضدخلط دارد و باعث کاهش خلط سیستم تنفسی از جمله بینی، گلو، نای و شش‌ها حاصل از سرماخوردگی، عفونت و آلرژی می‌شود.
فواید دیگر : گذشته از فوایدی که در بالا ذکر شد، تربچه متابولیسم را تنظیم می‌کند، جریان خون را بهبود می‌بخشد، سردرد، یبوست، اسیدی بود معده، چاقی، تهوع، گلودرد، سرفه ، مشکلات گوارشی، سنگ کیسه‌ی صفرا و سوءهاضمه را درمان می‌کند.

1  |  پارسی طب  |  بازدید: 1320



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional