کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


خواص درمانی رازیانه:


 رازیانه گیاهی است که کمی طعم شیرین داشته و قرن‌هاست بخشی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای محسوب می‌شود. رازیانه که بومی نواحی مدیترانه‌ای است، اکنون در قسمت‌های مختلفی از دنیا رشد داده شده و تقریباً همه‌جا در دسترس است.

تمام قسمت‌های گیاه رازیانه، خوردنی است، پیاز آن، ساقه‌ها، برگ‌ها و دانه‌های آن همگی مصرف خوراکی دارند. پیاز رازیانه را می‌توان در انواع سالاد استفاده کرد. ساقه‌های آن در سوپ هم کاربرد دارند و همچنین ساقه و برگ آن را می‌توانید برشته کنید و یا با سایر سبزیجات تفت دهید. رژیم غذایی غنی از میوه‌ها و سبزی‌ها، فواید بی‌شماری برای سلامتی دارد مانند کاهش احتمال افزایش فشارخون، بیماری‌های قلبی، سرطان‌ها، مشکلات گوارشی و همچنین کمک به کنترل اشتها. توصیه می‌شود انواع میوه‌ها و سبزی‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید چون میوه یا سبزی خاصی وجود ندارد که تمام مواد مغذی مورد نیاز را به تنهایی دارا باشد. افزودن رازیانه و سایر انواع میوه‌ها و سبزی‌ها به تغذیه‌تان، شما را از فواید زیادی بهره‌مند می‌کند.

۱. رازیانه، یک منبع قوی آنتی‌اکسیدان
تمام میوه‌ها و سبزی‌ها، انواع گوناگونی از آنتی‌اکسیدان‌ها را دارند. آنتی‌اکسیدان‌ها از سلول‌های بدن در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کنند. استرس اکسیداتیو می‌تواند در ابتلا به بیماری‌های مزمنی چون سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی، آرتروز و سایر بیماری‌های مرتبط با سن، نقش داشته باشد. رژیم غذایی سرشار از منابع آنتی‌اکسیدانی، می‌تواند از آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو پیشگیری کند. طبق اطلاعات جمع‌آوری شده از سوی موسسه جهانی تحقیقاتی سرطان، خوردن سبزی‌ها و میوه‌های غیر نشاسته‌ای، بیشتر از سایر انواع، به پیشگیری از انواع سرطان‌ها کمک می‌کند. رازیانه، مانند سایر سبزیجات، منبعی از آنتی‌اکسیدان‌هاست. یک فنجان رازیانه‌ی خردشده، حدود ۱۸ درصد از نیاز روزانه به ویتامین C، ۵ درصد از نیاز روزانه به ویتامین A و ۴ درصد از نیاز روزانه به ویتامین E را تأمین کرده و ضمناً مقدار قابل توجهی سلنیوم که یک آنتی‌اکسیدان معدنی است دارد.

۲. رایانه، مفید برای فشارخون
رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزها، یکی از راه‌های کمک به پیشگیری و درمان فشارخون بالاست. میوه‌ها و سبزی‌ها، پتاسیم و منیزیم زیادی داشته و سدیم کمی دارند. این مواد مغذی، در تنظیم فشارخون نقش دارند. مصرف پتاسیم بیشتر و سدیم کمتر در رژیم غذای، برای حفظ فشارخون سالم، توصیه می‌شود. رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزها، یکی از راه‌های کمک به پیشگیری و درمان فشارخون بالاست. میوه‌ها و سبزی‌ها، پتاسیم و منیزیم زیادی داشته و سدیم کمی دارند. این مواد مغذی، در تنظیم فشارخون نقش دارند
یکی از راه‌های مؤثر در تنظیم فشارخون، مصرف کمتر غذاهای فرآوری شده و بسته‌بندی شده و افزودن میوه‌ها و سبزی‌هاست. یک فنجان رازیانه‌ی خردشده، حدود ۱۰ درصد از نیاز روزانه به پتاسیم را تأمین کرده و تنها ۱ درصد سدیم دارد. رازیانه علاوه بر اینکه منبعی از پتاسیم است، از جهتی دیگر هم برای فشارخون مفید است؛ چون منبع خوبی از نیترات نیز هست. نیترات به عنوان عنصری افزودنی به گوشت قرمز فرآوری شده، برای سلامتی مضر است، اما نیترات موجود در سبزی‌ها، به طور طبیعی، هنگام رشد و نمو، از آب و خاک جذب می‌شود. نیترات موجود در گوشت‌های فرآوری شده، معمولاً از نیترات سدیم بوده که می‌توانند هنگام پخت در دمای بالا، به نوع سرطان‌زای آن تبدیل شوند. مصرف زیاد نیترات از راه میوه‌ها و سبزی‌ها می‌تواند برای سلامت قلب مفید باشد. این نیترات‌ها، از باکتری‌های دهان و سیستم معده‌ای و روده‌ای، به نیتریک اکسید تجزیه می‌شوند. نیتریک اکسید به گشاد کردن رگ‌های خونی کمک می‌کند. این گشادی رگ‌های خونی می‌تواند برای کاهش فشارخون سودمند باشد.

۳. رازیانه، مفید برای کاهش وزن
یک فنجان رازیانه‌ی خردشده، کمتر از ۳۰ کالری دارد، بدون چربی است و تقریباً ۲.۷ گرم فیبر دارد. رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزی‌ها برای تنظیم وزن مفید است چون کم کالری بوده و در عین حال، غنی از فیبر و سایر مواد مغذی هستند. مصرف فیبر زیاد، باعث احساس سیری برای مدتی طولانی‌تر شده و اشتهایتان را در طول روز کنترل می‌کند. مطالعه‌ای که در مورد فیبرهای خوراکی و تنظیم وزن انجام شد، نشان داد، افزایش مصرف فیبر به ۲۵ گرم یا بیشتر در روز، احتمال چاقی را بسیار کاهش می‌دهد.

۴. رازیانه، سرشار از مواد مغذی استخوان‌ساز
کلسیم و ویتامین D، دو تا از مواد مغذی بسیار مهم در استخوان‌سازی هستند. حدود ۹۹ درصد از کلسیم، در استخوان‌ها ذخیره می‌شود و عدم دریافت کافی کلسیم خوراکی و ویتامین D می‌تواند ریسک پوکی استخوان را بالا ببرد.

1  |  تبیان  |  بازدید: 1367



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر حمیدرضا وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-26765331

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional