کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


خواص درمانی مارچوبه:


خوردن مارچوبه اگرچه باعث ایجاد بو در ادرار می‌شود اما زمانی که وارد بدن گردد مزایای زیادی برای آن خواهد داشت. این گیاه سبز حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی همچون ویتامین A ، C ، E ، K و B6 و نیز فولات، آهن، مس ، کلسیم، پروتئین و فیبر است. به خاطر وجود این مواد، مارچوبه مزایای زیادی برای سلامتی شما دارد که باید آن را مصرف کنید. شما می‌توانید این گیاه را به صورت گریل، پخته شده و آب پز در کنار غذاهای دیگر مصرف کنید.

مارچوبه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند:
این گیاه نه تنها چربی و کالری اندکی دارد (یک پیمانه از آن تنها ۳۲ کالری دارد) بلکه حاوی فیبرهای محلول و نامحلول زیادی است و همین امر آن را به یک ماده عالی برای کاهش وزن تبدیل کرده است. از آنجایی که بدن فیبر را آهسته‌تر از سایر مواد هضم می‌کند، زمانی که مواد حاوی فیبر مصرف می‌کنید حس سیری بیشتری خواهید داشت و خیلی دیر گرسنه می‌شوید. فیبر به شما کمک می‌کند حس سیری داشته باشید و همین امر برای کاهش وزن بسیار مفید است. همچنین فیبر موجود در مارچوبه برای یبوست نیز عالی است و باعث پایین آوردن کلسترول خون می‌شود. برای اینکه قدرت این گیاه را چند برابر کنید، می‌توانید آن را با تخم مرغ آب پز مصرف نمایید. ترکیب مارچوبه غنی از فیبر با پروتئین تخم مرغ باعث ایجاد حس سیری بیشتری می‌شود.

مصرف مارچوبه به دستگاه ادراری کمک می‌کند:
مارچوبه حاوی سطح بالایی از آمینو اسید آسپاراژین است و همین موضوع باعث می‌شود یک ادرار آور طبیعی باشد. به عبارت دیگر مصرف مارچوبه به شما کمک می‌کند مایعات اضافی را از بدن دفع کنید و از ایجاد عفونت‌های مجاری ادرار جلوگیری خواهد کرد. زمانی که زنان به اندازه کافی دفع ادرار ندارند می‌توانند از این ماده استفاده کنند.

مارچوبه سرشار از آنتی اکسیدان است:
مارچوبه(به خصوص قسمت‌های بنفش رنگ آن) سرشار از آنتوسیانین است که به میوه‌ها و سبزیجات رنگ قرمز مایل به بنفش می‌دهد و دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی است که می‌تواند به بدن شما در مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک کند. زمانی که مارچوبه را برای خوردن آماده می‌کنید، سعی کنید زیاد آن را نپزید. اگرچه پختن سبزیجات باعث فعال شدن مواد ضروری آن می‌شود اما پخت طولانی مدت ممکن است مواد مغذی را از بین ببرد.

این گیاه حاوی ویتامین E است:
مارچوبه منبع غنی از ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان قوی و مهم محسوب می‌شود. این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و بدن را از تاثیرات مضر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌نماید. برای اینکه بتوانید از مزایای مارچوبه به صورت کامل بهره مند شوید، آن را با مقدار کمی از روغن زیتون تفت دهید. بدن ویتامین E را به همراه چربی جذب می‌کند. زمانی که مارچوبه به همراه روغن زیتون پخته شود اسیدهای چرب سالم به همراه ویتامین E وارد بدن خواهد شد.

1  |  مجله سلامت  |  بازدید: 1713



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر حمیدرضا وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-26765331

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional