کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


خواص درمانی چای ماچا:


نتایج تحقیقی که در ژورنال تغذیه بالینی آمریکا در سال ۲۰۰۵ انجام شده است نشان می دهد که چای ماچا به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی کاتچین EGCG، خواص ترموژنیک دارد و اکسایش چربی ها را بر اساس مکانیسمی جدای از مکانیسم چربی سوزی کافئین انجام می دهد. مصرف چای ماچا فرآیند ترموژنیک ( سوزاندن کالری ها) را در بدن را از ۸-۱۰ %  تا ۳۵-۴۳% افزایش می دهد. نتیجه ی دو تحقیق آزمایشگاهی دیگر نیز نشان می دهد که EGCG سرعت سوخت وساز بدن را افزایش می دهد و همچنین از تشکیل سلول های جدید چربی جلوگیری می کند. به بیان دیگر مصرف چای ماچا سرعت سوخت وساز بدن در حال استراحت و میزان سوزاندن چربی ها را افزایش می دهد. مصرف ماچا بر روی اشتها نیز تاثیر مثبت می گذارد . هورمون CCK هورمونی است که به طور طبیعی در روده تولید می شود و به مغز علامت می دهد که غذا به اندازه به بدن وارد شده است. بر اساس مطالعات صورت گرفته مصرف چای ماچا باعث افزایش میزان این هورمون در بدن نیز می شود.
۲- جلوگیری از پیری زودرس:
بدن ما دائما در حال مبارزه با استرس هایی است که از محیط زیست، غذا، خورشید و سایر عوامل طبیعی به بدن تحمیل می شود. این استرس ها رادیکال های آزادی را تولید می کنند که با گرفتن اکسیژن و کاهش سطح کلاژن موجود در سلول های بدن که موادی ضروری برای سالم و جوان ماندن بافت های بدن می باشند، به سلول های بدن آسیب می رسانند.کاتچین ها (EGCG)  آنتی اکسیدان های قوی هستند و به وفور در چای سبز ماچا یافت می شوند. این آنتی اکسیدان ها قابلیت مبارزه با رادیکال ها و بازسازی سلول های بدن را دارند. از دیربازمردم جزیره اوکیناوا در ژاپن به داشتن طولانی ترین عمر در میان تمامی مردم جهان مشهور بوده اند. عوامل متعددی در افزایش طول عمر مردم جزیره اوکیناوا موثر بوده اند که به طور قطع یکی از آن ها مصرف چای ماچا می باشد.
۳- افزایش سم زدایی:
چای ماچا به دلیل نحوه رشد منحصر به فردش دارای مقادیر بالایی از کلروفیل می باشد. در سه هفته پایانی منتهی به برداشت محصول با قرار دادن پارچه های بزرگ بر روی مزارع پرورش چای از رسیدن نور به برگ های چای جلوگیری می کنند و گیاه را وادار به تولید کلروفیل بیشتر می نمایند. این فرآیند نه تنها میزان کلروفیل موجود در چای را افزایش می دهد بلکه باعث روشن تر شدن رنگ سبز چای می شود. کلروفیل به بدن کمک می کند تا از شر مواد سمی، فلزات سنگین، سموم و تعدادی دیگر از مواد مضر رهایی یابد. رنگ سبز روشن برگ های چای ماچا ( برخلاف برگ های تیره و زرد رنگ ) نه تنها نشان دهنده ی کیفیت و طعم بهتر چای ماچا است بلکه نشان دهنده ی مقادیر بالای کلروفیل، ال تیانین و ضمانت کننده ی مرغوبیت و تازگی آن می باشد.
۴- افزایش سطح انرژی بدن:
چای ماچا به لطف کافئین موجود در آن بهترین گزینه برای افزایش انرژی در بدن به صورت پایدار می باشد. کافئین موجود در چای تاثیر بسیار متفاوتی در مقایسه با کافئین موجود در قهوه و سایر نوشیدنی ها دارد. در واقع کافئین موجود در ماچا بیشتر خاصیت بازی دارد تا اسیدی و این کافئین بازی توام با آمینو اسید منحصر به فردی به نام ال تیانین ( که به طور ویژه در چای ماچا به فراوانی یافت می شود ) باعث برقراری جریانی پیوسته از انرژی در بدن می شود که نیاز بدن را در طول ۴ الی ۶ ساعت به طور کامل تامین می کند و از حالت هیجانی ناشی از کافئین که در زمان مصرف قهوه رخ می دهد جلوگیری می نماید. مصرف بی رویه قهوه تاثیرات زیانباری بر روی غدد فوق کلیوی دارد و تخریب غدد فوق کلیوی می تواند در طولانی مدت باعث بروز خطرات جدی برای سلامتی گردد ولی چای ماچا به دلیل نوع کافئین موجود در آن ضرری برای غدد فوق کلیوی ندارد.
۵- افزایش حافظه و تمرکز:
قابلیت جالب دیگر ال تیانین کمک به افزایش تولید دوپامین و سروتونین در بدن می باشد. تقویت حافظه، افزایش تمرکز و کمک به بهبود روحی از اثرات افزایش این مواد در بدن می باشد.
۶- افزایش خلاقیت:
چای ماچا دارای مقادیر زیادی از ال تیانین می باشد که به طور خاص در گیاه چای به وفور یافت می شود. ال تیانین میزان فعالیت امواج آلفا را در مغز افزایش می دهد. امواج آلفا به طور طبیعی در حالت بیداری زمانی تولید می شوند که مغز درحالت تمرکز قرار دارد ( مانند زمانی که مدیتیشن یا ورزش های هوازی سبک را انجام می دهید). نتایج تحقیقات پزشکی نشان می دهد که امواج آلفا می توانند خلاقیت را افزایش دهند و از افسردگی بکاهند.
۷- افزایش قدرت ایمنی بدن:
کاتچین های موجود در چای ماچا دارای اثر آنتی بیوتیک هستند و در ارتقای سلامتی موثرند. چای ماچا به بدن برای مقابله با رادیکال های آزاد و ترکیبات مشابه آن کمک می کند و به طور کلی عملکرد سیستم ایمنی بدن را در حالت نرمال نگه می دارد. سیستم ایمنی سالم از بروز عفونت هایی که از باکتری ها، انگل ها یا ویروس ها نشات می گیرند جلوگیری می کند. علاوه بر این چای سبز ماچا دارای مقادیر قابل توجهی پتاسیم، آهن، ویتامین های آ و ث، پروتئین و کلسیم می باشد.
۸- مقابله با سرطان:
مطالعات زیادی در مورد اثرات ضد سرطان کاتچین ها صورت گرفته است. شواهد نشان می دهد که کاتچین های چای سبز (EGCG) دارای اثرات آنتی اکسیدانی قوی هستند و مسیرهای ترارسانی پیام را که در ایجاد سرطان نقش دارند تحت تاثیر قرار می دهند. همچنین مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که EGCG می تواند انواع مختلفی از سلول های سرطانی را در شرایط آزمایشگاه از بین ببرد.
۹- کاهش دهنده کلسترول های مضر(LDL):
تحقیقات نشان می دهد که ماچا کلسترول های مضر (LDL) را کاهش می دهد و کلسترول های مفید (HDL) را افزایش می دهد. همچنین چای ماچا در کاهش قند خون و کلسترول ناشی از دیابت موثر است.
۱۰- طعم عالی:
در پایان باید بگویم که چای ماچا ژاپنی حتی وقتی که به تنهایی نوشیده می شود، دارای طعم بسیار عالی می باشد. البته باید به کسانی که از نوشیدن چای ماچا خاطره خاطره خوبی ندارند بگوییم که کیفیت پودر ماچای مورد استفاده اثر مستقیمی بر روی مزه ی این نوشیدنی دارد. البته از چای ماچای کم کیفیت نیز می توان در پختن غذاها استفاده کرد ولی اگر به عنوان نوشیدنی از آن استفاده شود می تواند طعم تلخی را به دهان انتقال دهد. بنابراین انتخاب نوع مناسب چای در طعم آن بسیار تاثیر گذار است.

1  |  ماتچانو  |  بازدید: 1000



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر حمیدرضا وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-26765331

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional