کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


خواص گونه های گیاه دارواش:


دارواش امریکایی (Pharadendron flavescen) گونه ای است که در ایالات متحده رشد می کند و به عنوان تزئین جشن ولنتاین، مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که دارواش اروپایی (Viscum album) گونه ای است که برای قرن ها در طب سنتی گیاهی مورد استفاده قرار می گرفته است. سومین گونه دارواش (Loranthus ferrugineus) کمتر رایج است، اما بعضی از آنها برای درمان فشار خون بالا و بیماری های گوارشی مورد استفاده قرار می گیرد.
گیاه دارواش:
گونه های دیگر، از جمله دارواش ژاپنی (Taxillus yadoriki Danser)، به خاطر خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی شان، مشهور هستند. وقتی سخن از ارتقاء سلامتی و جلوگیری از شرایط معمول می رسد، کدام یک از دارواش ها مورد استفاده قرار می گیرند؟
با توجه به مرکز ملی بهداشت و سلامت (NCCIH)، برخی از بیماری ها که گیاه دارواش می تواند به درمان آنها کمک کند عبارتند از: تشنج، سردرد، علائم آرتریت و حتی سرطان. در حالی که این گیاه در طول تاریخ و در حال حاضر در اروپا به عنوان یک گیاه بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد، شواهد زیادی وجود ندارد که نشان دهد قطعا کارساز است و بعضی از آنها نشان می دهند که ممکن است خطرناک نیز باشند.
گیاه دارواش چیست؟
گیاه دارواش یکی از اعضاء خانواده Viscaceae است و به عنوان یک گیاه همیشه سبز در نظر گرفته شده است. به عنوان یک گیاه انگلی، بر روی درختان چسبیده و از آنها تغذیه می کند.
این گیاه به خاطر توت ها، برگ ها و ساقه هایش برداشت می شود. سپس گیاه شناسان برای تولید عصاره های گیاهی از آن استفاده می کنند زیرا اثرات فیزیولوژیکی ویژه ای دارند. گیاه اروپایی، نوعی که به عنوان مکمل / دارو استفاده می شود، بر روی درخت های معمولی مانند سیب، بلوط، کاج و نارون رشد می کند.
گیاهان دارواش بر روی این درخت ها، خوشه ها یا بوته هایی را تشکیل می دهند و پس از آن به گل های کامل و رسیده تبدیل می شوند و در آخر، به دسته های توت سفید و چسبناکی در ماه های سردتر سال، تبدیل می شوند.
آکادمی بین المللی هنر و علوم گیاهی در وب سایت خود اعلام کرده است که ریشه های گیاه دارواش به داخل چوب درختان نفوذ می کنند و از شیره آنها تغذیه می کند. یک آفت سنگین با گیاه دارواش می تواند شاخه های گیاه میزبان یا حتی کل گیاه میزبان را از بین ببرد و این یکی از دلایلی است که چرا دارواش عنوان سمی بودن را کسب کرده است.
برخی از شناخته شده ترین گونه ها عبارتند از: ویسكوم، فورادندرون، آرسو توبيوم، پراكسيلا، لورانتوس، آميما، تاكسيلوس، سيتاکانتوس و اسکرولا. گیاهان دارواش در سراسر جهان و در سراسر اروپا، امریکا، آسیا و آفریقا رشد می کنند و به استرالیا و نیوزیلند توزیع می شوند.
هنگامی که خشک شده و به عصاره تبدیل می شود، به طور معمول به عنوان یک داروی تزریقی مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، می توان از طریق دهان و به عنوان کپسول / مکمل و یا به صورت چای / تنتور نیز مورد مصرف قرار بگیرد. مطالعات، انواع مختلفی از این گیاه را از نظر خواص رادیکال های آزاد آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی و ضد التهابی شناسایی کرده اند، از جمله:
فلاونوئیدها
آلکالوئیدها
لکتین ها
پلیپپتید ها
آرجینین
پلی ساکاریدها
تانن ها
ترپنوئید ها یا استروئید ها
ترکیبات اسیدی
گلیکوزیدها
اسید گالیک
آیا دارواش سمی است؟ خطرات و اقدامات احتیاطی دارواش:
ما در مورد اثربخشی و ایمنی گیاه دارواش چه می دانیم؟ آیا دارواش، واقعا سمی و مضر است؟ مشخص است که بخش هایی از گیاه، از جمله تو ت ها و برگ ها، می تواند در صورت مصرف خوراکی، عوارض جانبی جدی را ایجاد کنند. مسمومیت نیز ممکن است در صورت نوشیدن چای یا مصرف برگ ها و توت ها، رخ دهد.
عنصر سمی موجود در دارواش، فورتوکسین نامیده می شود. علائم مسمومیت به احتمال زیاد پس از خوردن برگ ها و معمولا بین یک تا سه روز طول می کشد تا ایجاد شود. عوارض جانبی احتمالی مرتبط با تزریق نیز وجود دارد. عوارض جانبی ناشی از تزریق عصاره گیاه دارواش ممکن است شامل: درد، التهاب در محل تزریق، سردرد، تب، لرز، بثورات پوستی و واکنش های شدید و آلرژیک شدید باشد.
سایر عوارض جانبی بالقوه شامل استفراغ، اسهال، گرفتگی شکم و آسیب کبدی در صورت استفاده طولانی مدت است. مصرف مقدار کم، از جمله خوردن سه دانه توت یا دو برگ، نشان داده شده است که بدون خطر هستند. دوزهای بالاتر، بیشترین خطر را برای عوارض جانبی جدی ایجاد می کنند.
با همه آنچه که گفته شد، به نظر می رسد که گیاه دارواش ، در صورت مصرف دارویی، معمولا بدون خطر است. براساس یک بیانیه که در سال 2018 منتشر شد، استفاده از عصاره دارواش، عوارض جانبی کمی را ایجاد می کند. دارواش، قرن ها به عنوان طب سنتی و پزشکی در اروپا و از دهه 1920 مورد استفاده قرار می گرفته است، اما تحقیقات محدودی در مورد اثرات آن وجود دارد. اکثر مطالعات بالینی که بر روی دارواش و در اروپا انجام شده است، در دسترس هستند.
برخی از آزمایشات نشان داده اند که دارواش می تواند به بهبود بقا یا کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان کمک کند. با این حال، اکثر آزمایشات، ضعف های عمده ای داشته اند که موجب شک و تردید در مورد یافته های آنها شده است. هنوز آزمایشات کنترل شده با نمونه های بیشتری از بیماران برای روشن شدن اطلاعاتی در مورد اثرات گیاه دارواش و مقدار دوز بهینه آن، مورد نیاز می باشد.
در حال حاضر در ایالات متحده آمریکا، دارواش، تنها در آزمایشات بالینی استفاده می شود و برای موارد دیگری مورد استفاده قرار نمی گیرد. موسسه ملی سرطان و NCCIH ، یک آزمایش مقدماتی را برای ارزیابی ایمنی عصاره دارواش اروپایی تزریق شده در ترکیب با داروی سرطانی در بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته را به پایان رسانده اند.
این آزمایش نشان داد که بیماران قادر به تحمل ترکیب گیاهی / دارویی هستند. با این حال، مطالعاتی برای ارزیابی اثربخشی دارواش، طراحی شده اند به این معنی که در حال حاضر، هنوز به عنوان یک درمان سرطان اثبات نشده، در نظر گرفته می شود.
گیاه دارواش در طول دوران بارداری نباید استفاده شود. زیرا هیچ مطالعه ای، ایمن بودن آن را نشان نداده است و برخی معتقدند که می تواند باعث ایجاد تغییراتی در رحم شود که خطر سقط جنین را افزایش می دهد.
همچنین نباید در افرادی که بیماری خود ایمنی دارند، نباید مورد استفاده قرار گیرد، زیرا ممکن است سیستم ایمنی بدن فعال تر شود و همچنین برای درمان دیابت یا بیماری قلبی / فشار خون بالا نیز نباید مورد استفاده قرار بگیرد، زیرا سطح قند / گلوکز را می تواند تغییر دهد.
از آنجایی که این گیاه، بحث برانگیز است و قادر به بروز اثرات زیان آوری می باشد، بهتر است قبل از مصرف گیاه دارواش ، با یک پزشک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 915



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional