کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


داروی آپیکسابان یا الیکوییس:


داروی الیکوییس (Eliquis)، که با نام عمومی آپیکسابان (Apixaban) نیز شناخته می‌شود، مانع از فعالیت برخی از مواد لخته‌کننده‌ی خون در بدن می‌شود.
الیکوییس، برای کاهش دادن خطر ابتلا به سکته‌ی مغزی، که به دلیل لخته شدن خون در افراد دچار اختلالات ضربان قلب اتفاق می‌افتد، استفاده می‌شود.
این دارو همچنین بعد از جراحی تعویض مفصل یا زانو، برای جلوگیری از ایجاد نوعی لخته‌ی خونی – تحت عنوان ترومبوز وریدی عمیق (DVT) – که می‌تواند باعث ایجاد لخته در ریه‌ها نیز بشود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصرف داروی الیکییس، خطر ایجاد مجدد این لخته‌ها را نیز کاهش می‌دهد.
داروی الیکوییس (Eliquis)، که با نام عمومی آپیکسابان (Apixaban) نیز شناخته می‌شود
اطلاعات مهم درباره آپیکسابان:
اگر شما دریچه‌ی قلب مصنوعی دارید، یا اینکه در اثر یک جراحی که انجام داده‌اید و یا آسیب و جراحتی که به شما وارد شده یا سایر دلایل، دارای یک خونریزی فعال هستید، نباید از داروی آپیکسابان یا الیکوییس استفاده کنید.
اگر شما تحت بیهوشی نخاعی بوده‌اید، مخصوصاً اگر به صورت ژنتیکی ضایعات نخاعی دارید، و یا اینکه سابقه‌ی جراحی نخاع داشته‌اید، یا اینکه از سایر داروهایی که بر روی لخته شدن خون تاثیر گذار هستند استفاده می‌کنید، یا مشکلات مخاعی دیگری دارید، داروی الیکوییس می‌تواند باعث ایجاد لخته‌ی خونی خیلی خطرناک در اطراف نخاع و ستون فقرات شما شود. این نوع از لخته‌ی خونی می‌تواند منجر به فلج طولانی مدت یا دائمی در شما شود.
اگر علائمی از لخته شدن خون در ستون فقرات دارید (شامل درد کمر، بی‌حسی یا ضعف عضلات در نیمه‌ی پایین بدن، یا از دست دادن کنترل مثانه یا روده)، از فوریت‌های پزشکی کمک بگیرید.
مصرف داروی الیکوییس یا آپیکسابان را بدون مجوز دکتر، قطع نکنید. زیرا قطع مصرف ناگهانی این دارو می‌تواند موجب افزایش خطر ایجاد لخته‌ی خون یا سکته‌ی مغزی شود.
مانع از فعالیت برخی از مواد لخته‌کننده‌ی خون در بدن می‌شود.
نکات مهمی که قبل از مصرف آپیکسابان باید رعایت کرد:
اگر نسبت به آپیکسابان حساسیت دارید، دارای دریچه‌ی قلب مصنوعی هستید، یا هرگونه خونریزی فعال در اثر عمل جراحی، جراحت یا دلایل دیگر دارید، نباید از داروی الیکوییس استفاده کنید.
داروی الیکوییس یا آپیکسابان می‌تواند باعث شود که شما به راحتی دچار خونریزی شوید. مخصوصاً اگر دچار یک اختلال خونریزیِ موروثی و یا ناشی از بیماری باشید.
برای اطمینان از اینکه مصرف داروی الیکوییس برای شما خطری را در پی ندارد، اگر موارد زیر را دارید، به دکتر اطلاع دهید:
    بیماری کلیوی (یا اگر تحت انجام دیالیز هستید)؛
    بیماری کبدی؛
    اگر بیشتر از ۸۰ سال دارید؛
    اگر وزن شما کمتر از ۶۰ کیلوگرم است؛
یادآوری می‌شود که مصرف داروی الیکوییس می‌تواند باعث ایجاد لخته‌ی خونی خیلی خطرناک در اطراف نخاع و ستون فقرات شما شود. مخصوصاً اگر شرایط خاصی را در مورد نخاع و ستون فقراتتان داشته باشید. این نوع از لخته‌ی خونی می‌تواند منجر به فلج طولانی مدت یا دائمی در شما شود و احتمال رخدادن آن در موارد زیر بیشتر است:
    اگر تا به حال سابقه‌ی جراحی ستون فقرات داشته‌اید؛
    اگر اخیراً یک بیهوشی اپیدورال داشته‌اید؛
    از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی استفاده می‌کنید – مانند: ایبوپروفن (Advil, Motrin)، ناپروکسن (Aleve)، دیکلوفناک، ایندومتاسین، ملوکسیکام و غیره؛
    در حال استفاده از داروهای ضد انعقاد خون دیگری هستید؛
    سایر مشکلات مربوط به نخاع یا ستون فقرات دارید؛
مصرف داروی الیکوییس یا آپیکسابان را بدون مجوز دکتر، قطع نکنید.
مصرف در دوران بارداری یا شیردهی:
انتظار نمی‌رود که مصرف این دارو در دوران بارداری باعث آسیب به جنین بشود. اگرچه، مصرف آن در دوران بارداری، ممکن است باعث افزایش خطر خونریزی، در دوره‌ی بارداری یا به هنگام زایمان – شود. اگر باردار هستید و یا قصد باردار شدن را دارید، به دکترتان اطلاع دهید.
هنوز مشخص نیست که آیا آپیکسابان به درون شیر مادر نفوذ پیدا می‌کند و باعث آسیب به نوزاد می‌شود یا خیر؛ بنابراین، در دوره مصرف الیکوییس، از شیردهی بپرهیزید.
نحوه مصرف:
الیکوییس معمولاً دو بار در روز استفاده می‌شود. قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه نمایید. همچنین از مصرف دوز بیشتر یا کمتر از مقداری که برای شما تجویز شده است، خودداری کنید و فقط در همان دوره ی زمانی که برای شما تجویز شده، آن را مصرف کنید.
می‌توانید داروی الیکوییس یا آپیکسابان را به همراه غذا یا بدون آن، مصرف نمائید.
برای اینکه قورت دادن قرص برای شما راحت‌تر شود، می‌توانید قرص الیکوییس را خرد کرده و با آب یا آب سیب مخلوط کنید. سپس بلافاصله و بدون جویدن، آن را قورت دهید. مخلوط مورد نظر را سریعاً مصرف کنید و برای بعد نگذارید. زیرا این مخلوط، تقریباً بعد از ۴ ساعت، خواص خود را از دست می‌دهد.

1  |  مجله قرمز  |  بازدید: 1288



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional