کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


داروی اکسلون یا ریواستیگمین:


داروی اکسلون (Exelon)، که با نام عمومی ریواستیگمین (Rivastigmine) نیز شناخته می‌شود، عملکرد سلول‌های عصبی در مغز را بهبود می‌بخشد. این دارو، مانعِ از کار افتادن یک ماده‌ی شیمیایی در مغز که برای پردازش حافظه، فکر کردن و استدلال کردن بسیار اهمیت دارد، می‌شود. در مغز افرادی که به زوال عقل یا آلزایمر دچار هستند، این ماده‌ی شیمیایی به میزان بسیار اندکی وجود دارد. داروی اکسلون برای درمان زوال عقل خفیف تا متوسط، که ناشی از آلزایمر یا بیماری پارکینسون است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو ممکن است در موارد دیگری نیز مصرف شود. داروی اکسلون برای درمان زوال عقل خفیف تا متوسط، که ناشی از آلزایمر یا بیماری پارکینسون است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اطلاعات مهم درباره اکسلون:
داروی اکسلون ممکن است بر روی اندیشیدن یا واکنش نشان دادن شما تاثیر بگذارد. بنابراین در صورتی که قصد دارید رانندگی کنید یا هر کاری که نیاز به هوشیاری دارد را انجام دهید، مراقب باشید و احتیاط کنید. اگر تا به حال دچار قرمزیِ شدید، خارش یا تحریکات پوستی که ناشی از مصرف اکسلون پوستی (نوعی از این دارو که به صورت یک پد بر روی پوست بدن چسبانده می‌شود و اندک اندک جذب بدن می‌شود) بوده شده‌اید، قرص اکسلون را مصرف نکنید. در صورتی که دچار استفراغ یا اسهال مزمن و یا در حال تشدید، کاهش اشتها، کاهش وزن، تعریق زیاد، گرم و خشک شدن پوست، مدفوع به رنگ سیاه یا مدفوع خونی، سرفه به همراه بالا آوردن خون، لرزش (تکان‌های بی اراده و غیر قابل کنترل)، حرکات و بی‌قراری‌های ماهیچه‌های چشم، زبان، آرواره یا گردن شدید، بلافاصله به دکتر اطلاع دهید. قبل از استفاده از داروی اکسلون، اگر بیماری کبدی، اختلالات ضربان قلب (مثلاً سندروم سینوس بیمار) (ضربان قلب بسیار آهسته)، کاهش وزن یا از دست دادن اشتها که در روزهای اخیر رخ داده باشد، بزرگ شدن پروستات، مشکلات ادراری، تشنج یا صرع، آسم یا آلرژی، رعشه یا حرکات بی قرار‌گونه‌ی ماهیچه‌ها به صورت غیر قابل کنترل، یا سابقه‌ی زخم معده دارید، به دکتر خود اطلاع دهید.
در مورد استفاده از اکسلونی که بر روی پوست استفاده می‌شود، دقت کنید که قبل از اینکه اکسلون بعدی را بر روی پوست بدن قرار دهید، پد قبلی را از روی پوست بردارید و هرگز دو پد اکسلون را به طور همزمان بر روی پوست قرار نداده و استفاده نکنید.
داروی اکسلون یا ریواستیگمین را حتماً با تجویز پزشک مصرف کنید.
نکات مهمی که قبل از مصرف اکسلون (ریواستیگمین) باید رعایت کرد:
اگر نسبت به ریواستیگمین یا داروهای مشابه آن – مانند نئوستیگمین، مپروبامات، کاریسوپرودول – حساسیت دارید، از داروی اکسلون استفاده نکنید.
یادآوری می‌شود که اگر تا به حال دچار قرمزیِ شدید، خارش یا تحریکات پوستی که ناشی از مصرف اکسلون پوستی (نوعی از این دارو که به صورت یک پد بر روی پوست بدن چسبانده می‌شود و اندک اندک جذب بدن می‌شود) بوده شده‌اید، قرص اکسلون را مصرف نکنید.
برای اطمینان از اینکه مصرف داروی اکسلون برای شما خطری در پی ندارد، در صورتی که موارد زیر را دارید، به دکترتان اطلاع دهید:
بیماری کبدی یا کلیوی؛
از دست دادن وزن یا کاهش اشتها در روزهای اخیر؛
یک اختلال ضربان قلب (مانند سندروم سینوس بیمار) (ضربان قلب آهسته)؛
بزرگ شدن پروستات و یا مشکلات ادراری؛
صرع یا سایر اختلالات تشنجی؛
آسم، بیماری انسداد مزمن ریه، یا سایر اختلالات تنفسی؛
سابقه‌ی زخم معده؛
لرزش یا حرکات ماهیچه‌ای غیر قابل کنترل؛
بیماری آلزایمر و درمان آن - داروی اکسلون
مصرف اکسلون در دوران بارداری و شیردهی:
انتظار نمی‌رود که مصرف این دارو باعث آسیب به جنین شود. در هر صورت اگر در دوره‌ی درمان باردار هستید و یا قصد باردار شدن را دارید، به دکترتان اطلاع دهید.
هنوز مشخص نشده که آیا ریواستیگمین در شیر مادر نفوذ پیدا کرده و باعث آسیب به نوزاد می‌شود یا خیر. بنابراین احتیاط کنید و در دوره مصرف این دارو، از شیردهی به نوزاد بپرهیزید.
نحوه مصرف:
اکسلون یا ریواستیگمین معمولاً به صورت دو بار در روز استفاده می‌شود. تمامی دستورالعمل‌هایی که بر روی جعبه‌ی دارویتان نوشته شده را به دقت مطالعه کرده و از آن‌ها تبعیت کنید. پزشک ممکن است هر از گاهی در میزان دوز مصرفی شما تغییراتی را ایجاد کند تا بهترین نتیجه برایتان حاصل شود. از مصرف دوز بیشتر یا کمتر از مقداری که برای شما تجویز شده است، خودداری کنید و فقط در همان دوره ی زمانی که برای شما تجویز شده، این دارو را مصرف کنید.

1  |  مجله قرمز  |  بازدید: 1946



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional