کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


داروی اکسناتید یا بایدوریان:


داروی بایدوریان (Bydureon)، که با نام عمومی اکسناتید (Exenatide)  نیز شناخته می‌شود، یک داروی تزریقی برای درمان دیابت است که به کنترل میزان قندخون در بدن کمک می‌کند. این دارو، به لوزالمعده (پانکراس) کمک می‌کند تا بتواند انسولین را به طور موثرتری تولید کند. تاثیر داروی بایدوریان، طولانی‌تر از اکسناتید می‌باشد. مصرف این دارو باید با رژیم غذایی و تمرینات مناسب بدنی همراه شود تا کنترل قند خون در بزرگسالانی که از دیابت نوع ۲ رنج می‌برند را بهبود بخشد. داروی اکسناتید یا بایدوریان، برای درمان دیابت نوع اول به کار نمی‌رود.
این مطلب، در مورد یکی از برندهای داروی اکسناتید، که بایدوریان نام دارد، می‌باشد. یک برند دیگرِ اکسناتید، بایِتا (Byetta) است که البته در این مطلب به آن اشاره‌ای نخواهد شد و مطالب، در مورد برندِ بایدوریان از داروی اکسناتید می‌باشد.
اطلاعات مهم درباره اکسناتید:
در صورتی که از بیماری کلیوی مزمن رنج می‌برید (یا اینکه تحت دیالیز شدن قرار دارید)، یا هضم آهسته، کتواسیدوز دیابتی، سابقه‌ی شخصی یا خانوادگی ابتلا به سرطان تیروئید یا نوعی از سرطان که multiple endocrine neoplasia type 2  یا MEN 2 نامیده می‌شود، دارید، بهتر است از این دارو استفاده نکنید. اگر درد شدیدی در قسمت بالای شکم خود دارید که تا پشت شما هم در حال گسترش و امتداد یافتن است، و همچنین به همراه آن، حالت تهوع، استفراغ و ضربان قلب تند دارید، مصرف داروی بایدوریان یا اکسناتید را متوقف کرده و بلافاصله به دکتر خود اطلاع دهید. چرا که این شرایط ممکن است علائمی از پانکراتیت باشد. از داروی بایدوریان برای درمان دیابت نوع اول استفاده نکنید. همچنین اگر در وضعیت کتواسیدوز دیابتی قرار دارید، این دارو را مصرف ننمائید. بایدوریان، یک فرم گسترش یافته‌ی اکسناتید است که به صورت تزریقی و هر هفت روز یکبار استفاده می‌گردد و در هر زمانی از روز می‌تواند انجام شود. از دستورالعمل دکتر خود درباره استفاده از این دارو تبعیت کنید.
داروی بایدوریان (Bydureon)، که با نام عمومی اکسناتید (Exenatide)  نیز شناخته می‌شود، یک داروی تزریقی برای درمان دیابت است.
نکات مهمی که قبل از مصرف اکسناتید باید رعایت کرد:
چنانچه نسبت به اکسناتید حساسیت داشته یا موارد زیر را دارید، از بایدوریان نباید استفاده کنید:
    بیماری کلیوی مزمن (یا اگر تحت دیالیز شدن قرار دارید)؛
    یک اختلال معده‌ی شدید، به طوری که به هضم آهسته منجر گردد؛
    کتواسیدوز دیابتی (برای درمان با انسولین، به دکتر مراجعه نمائید).
در صورتی که سابقه‌ی شخصی یا خانوادگی ابتلا به سرطان تیروئید یا نوعی از سرطان که multiple endocrine neoplasia type 2  یا MEN 2 نامیده می‌شود (نوعی از سرطان که بر روی تیروئید یا غدد فوق کلیوی تاثیر می‌گذارد)، دارید، نباید از بایدوریان یا اکسناتید استفاده کنید.
برای اطمینان از اینکه مصرف این دارو برای شما خطراتی در پی نخواهد داشت، در صورتی که موارد زیر را دارید، به دکتر خود اطلاع دهید:
    بیماری کلیوی یا سابقه‌ی پیوند کلیه؛
    مشکلات و اختلالات هضم؛
    سابقه‌ی اعتیاد به نوشیدن الکل؛
    سابقه‌ی تیریگلیسیرید بالا (تیریگلیسیرید، نوعی چربی در خون است).
طبق آزمایشاتی که بر روی حیوانات انجام شده، بایدوریان باعث ایجاد تورمورهای تیروئیدی در آن ها شده است. البته، در مورد حیوانات، دوز مصرفی که به آن ها داده شد بسیار زیاد بود و هنوز این موضوع که آیا همان تاثیری که مصرف زیاد این دارو بر روی حیوانات داشت، در مورد مصرف دوز معمولی در انسانها نیز صدق می‌کند یا خیر، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. از دکتر، در مورد خطراتی که با مصرف این دارو برای شما ممکن است اتاق بیفتد، صحبت کنید. هنوز مشخص نشده است که آیا مصرف داروی بایدوریان یا اکسناتید برای جنین خطرزا است یا خیر. در دوره‌ی مصرف این دارو چنانچه باردار هستید و یا قصد باردار شدن را دارید، به دکتر خود اطلاع دهید. همچنین هنوز مشخص نیست که آیا این دارو در شیر مادر نفوذ پیدا کرده و باعث ایجاد آسیب در نوزاد می‌شود یا خیر. اگر در دوران شیردهی قرار دارید، به دکتر اطلاع دهید.
مصرف داروی بایدوریان برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است. داروی بایدوریان یا اکسناتید برای افراد زیر 18 سال ممنوع است.
نحوه مصرف:
اکسناتید را حتماً با تجویز پزشک مصرف کنید و قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه نمایید. همچنین از مصرف دوز بیشتر یا کمتر از مقداری که برای شما تجویز شده است، خودداری کنید و فقط در همان دوره ی زمانی که برای شما تجویز شده، آن را مصرف کنید.
بایدوریان، در زیر پوست تزریق می‌گردد. ممکن است به شما آموزش داده شود که چگونه تزریق را در خانه انجام دهید. اگر نمی‌دانید که دقیقاً باید چگونه عمل تزریق را خودتان انجام دهید و یا از سوزن و سرنگ به خوبی نمی‌توانید استفاده کنید، خودتان این دارو را در منزل تزریق نکنید. داروی بایدوریان، معمولاً هر هفت روز یکبار تزریق می‌شود.  این دارو می‌تواند با غذا یا بدون آن استفاده شود و همچنین می‌توانید در هر زمانی از روز، تزریق را انجام دهید. از دستورالعمل پزشک متخصص در این زمینه تبعیت نمائید. شما می‌توانید روزی را که در هر هفته این دارو را در آن روز مصرف می‌کنید، تغییر دهید؛ اما توجه داشته باشید که نباید از آخرین باری که تزریق این دارو را انجام داده‌اید، کمتر از ۳ روز، گذشته باشد.
بایدوریان، یک دارو به صورت پودری است که باید قبل از استفاده، با یک مایع مخلوط گردد و بلافاصله بعد از مخلوط کردن، تزریق شود. اگر شما عملیات تزریق را در منزل انجام می‌دهید، مطمئن شوید که مخلوط کردن را به صورت درست انجام داده و به درستی تزریق می‌نمائید. مسئول مربوطه باید به شما آموزش دهد که کدام قسمتهایی از بدنتان برای تزریق این دارو مناسب‌تر است. پس از هر بار تزریق، محل مورد نظر را تغییر دهید و دوبار تزریق پیاپی را در یک محل انجام ندهید.

1  |  مجله قرمز  |  بازدید: 865



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional