کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


داروی بروانا یا آرفورموترول:


داروی بروانا (Brovana)، که با نام عمومی آرفورموترول نیز شناخته می‌شود، برای شل کردن عضلات در راه های هوایی بدن، استفاده می‌شود تا تنفس را بهبود ببخشد. استنشاق این دارو برای جلوگیری و رفع انقباض‌های ماهیچه‌ای، در افرادی که از بیماری مزمن انسداد ریوی رنج می‌برند – شامل برونشیت مزمن نیز می‌شود-  به کار می‌رود. بروانا برای درمان برونشیتی که به تازگی شروع شده، استفاده نمی‌شود. از این دارو ممکن است در موارد دیگری نیز استفاده گردد.
اطلاعات مهم درباره بروانا:
از این دارو برای درمان برونشیتی که به تازگی شروع شده، استفاده نکنید.
اگر احساس می‌کنید که این دارو به خوبیِ قبل کار نمی‌کند، یا اینکه احساس می‌کنید به میزان مصرفِ بیشتر از معمول نیاز دارید، بلافاصله به دکتر اطلاع دهید. زیرا نیازِ افزایش یابنده به این دارو، می‌توان نشانه‌ای از بدتر شدن وضعیت شما باشد.
مشاهده شده است که سالمترول، که دارویی شبیه آرفورموترول است، خطر مرگ و میر ناشی از آسم را افزایش می‌دهد. اما هنوز مشخص نیست که آیا همین تاثیر را داروی بروانا بر روی افرادی که بیماری مزمن انسداد ریوی دارند، می‌گذارد یا خیر.
این دارو را فقط به میزانی که برای شما تجویز شده، استفاده کنید و به مدت طولانی‌تری نسبت به زمانی که دکتر به شما توصیه کرده، آن را استفاده ننمائید. از تمام دستورالعمل‌هایی که برای بیماران در مورد این دارو نوشته شده، تبعیت کنید. همچنین با دکتر خود در مورد مزایا و معایب استفاده از بروانا برای خود، صحبت کنید.
نکات مهمی که قبل از مصرف بروانا باید رعایت کرد:
اگر نسبت به آرفورموترول آلرژی (حساسیت) دارید، بهتر است از داروی بروانا استفاده نکنید.
تاکید می‌کنیم که سالمترول، که دارویی شبیه آرفورموترول است، خطر مرگ و میر ناشی از آسم را افزایش می‌دهد. اما هنوز مشخص نیست که آیا همین تاثیر را داروی بوانا بر روی افرادی که بیماری مزمن انسداد ریوی دارند، می‌گذارد یا خیر. این دارو را فقط به میزانی که برای شما تجویز شده، استفاده کنید و به مدت طولانی‌تری نسبت به زمانی که دکتر به شما توصیه کرده، آن را استفاده ننمائید. از تمام دستورالعمل‌هایی که برای بیماران در مورد این دارو نوشته شده، تبعیت کنید. همچنین با دکتر خود در مورد مزایا و معایب استفاده از بروانا برای خود، صحبت کنید.
برای اطمینان از اینکه داروی استنشاقی بروانا برای شما خطراتی در پی ندارد، در صورتی که موارد زیر را دارید، به دکتر خود اطلاع دهید:
    بیماری‌های قلبی، اختلالات ضربان قلب، فشار خون بالا؛
    صرع یا سایر اختلالات تشنجی؛
    دیابت؛
    آب‌سیاه؛
    اختلالات تیروئیدی؛
    بیماری‌های کبدی؛
    سابقه‌ی سندروم QT در خود یا افراد فامیل؛
هنوز مشخص نشده است که آیا مصرف داروی بروانا برای جنین آسیب‌هایی در پی دارد یا خیر. در دوره‌ی مصرف این دارو، در صورتی که باردار هستید و یا قصد باردار شدن را دارید، با دکتر خود در میان گذارید. همچنین هنوز معلوم نیست که آیا آرفورموترول در شیر مادر نفوذ پیدا کرده و باعث آسیب به نوزاد می‌شود یا خیر. اگر در دوران شیردهی قرار دارید، به دکتر اطلاع دهید.
بدون توصیه‌ی پزشک، داروی بروانا را به افراد زیر ۱۸ سال ندهید.
نحوه مصرف:
بروانا را حتماً با تجویز پزشک مصرف کنید و قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه نمایید. همچنین از مصرف دوز بیشتر یا کمتر از مقداری که برای شما تجویز شده است، خودداری کنید و فقط در همان دوره ی زمانی که برای شما تجویز شده، آن را مصرف کنید.
به همراه این دارو، دستورالعمل‌هایی برای استفاده‌ی موثر و بی خطر آورده شده است؛ از این دستورالعمل‌ها به دقت تبعیت کنید و اگر سوالی دارید، از مسئول داروخانه یا دکتر خود، بپرسید.
از داروی بروانا برای درمان حمله‌ی برونشیتی که ناگهان شروع شده، استفاده نکنید. چرا که بروانا به اندازه‌ی کافی سریع عمل نخواهد کرد. از یک داروی استنشاقی که سریعاً عمل می‌کند، استفاده کنید.
این دارو را با داروهای دیگر مخلوط نکنید و همچنین از راه دهانی استفاده نکرده و از قورت دادن آن بپرهیزید.
اگر فکر می‌کنید که بروانا به خوبیِ قبل تاثیر ندارد، از مراقبت‌های پزشکی کمک بگیرید. نیاز افزایش یابنده به مصرف این دارو، می‌تواند نشانه‌ای از یک حمله‌ی جدیِ آسم باشد.
بیماری انسداد ریوی مزمن، معمولاً با ترکیبی از داروها درمان می‌گردد. از همه‌ی داروهایی که دکتر برای شما تجویز کرده، به درستی استفاده کنید. از دستورالعملی که به همراه هر یک از داروهاست، تبعیت کنید و بدون توصیه‌ی پزشک، دوز مصرفی و یا دوره‌ی زمانی مصرف داروها را تغییر ندهید.
دارو را در یخچال نگهداری کرده و از یخ‌زدگی محافظت کنید. همچنین می‌توانید آن را در دمای اتاق نگهداری کنید اما باید توجه داشته باشید که در عرض ۶ هفته باید آن را مصرف کنید. اگر دارو را در دمای اتاق نگهداری می‌کنید، دور از گرما و نور قرار دهید. اگر دارو تمیز و شفاف نیست، آن را دور بیندازید.
دوز مصرفی بروانا:
دوز مصرفی متداول برای بزرگسالانی که بیماری انسداد ریوی مزمن دارند: ۱۵ میکروگرم به صورت دو بار در روز (صبح و بعد از ظهر)؛ مصرف روزانه‌ی بیشتر از ۳۰ میکروگرم توصیه نمی‌شود.

1  |  مجله قرمز  |  بازدید: 910



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional