کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


داروی روپینیرول (Requip):


داروی روپینیرول (Requip) یک داروی دوپامینرژیک است و برخی از اثرات مشابه با ماده دوپامین دارد که یک ماده شیمیایی طبیعی است که در بدن انسان وجود دارد. سطح پایین دوپامین در مغز با بیماری پارکینسون در ارتباط است. از داروی روپینیرول برای درمان علائم بیماری پارکینسون (سفتی، لرزش و اسپاسم عضلانی و کنترل ضعیف عضلات) مورداستفاده قرار می‌گیرد. این دارو همچنین برای درمان سندرم پاهای بی‌قراری (RLS) مورداستفاده قرار می‌گیرد. تنها روپینیرول فوری رهش (Requip) برای درمان علائم پارکینسون یا RLS تجویز می‌شود. داروی Requip XL گسترده رهش تنها برای درمان علائم پارکینسون مورد تائید قرارگرفته است. پارکینسون و RLS دو اختلال و بیماری جداگانه هستند. داشتن یکی از این بیماری‌ها باعث ایجاد بیماری دیگر در شما نمی‌شود. این دارو ممکن است برای اهداف غیر از مواردی که در این راهنمای دارویی ذکرشده، استفاده شود. در این مقاله به معرفی و بررسی نکات مهم در مورد این دارو می‌پردازیم.
اطلاعات مهم در مورد داروی روپینیرول:
این دارو می‌تواند باعث شود که شما در فعالیت‌های معمول روزانه مانند کار، صحبت کردن، خوردن یا رانندگی به خواب فرو روید. حتی پس از احساس هشدار ممکن است به‌طور ناگهانی به خواب بروید. اگر دچار خواب‌آلودگی یا خواب‌آلودگی روزانه هستید، به پزشک خود اطلاع دهید. اگر مطمئن نیستید که چطور این دارو بر شما تأثیر می‌گذارد، در حین رانندگی یا کاری را که انجام می‌دهید که نیاز به بیداری و هشیاری دارد، مراقب باشید. ممکن است در هنگام مصرف این دارو، دچار افزایش میل جنسی، میل غیرعادی برای رفتارهای پرخطر یا سایر موارد را داشته باشید. اگر این اعتقاد رادارید که در هنگام مصرف این دارو  هرگونه میل شدید یا غیرمعمولی رادارید، به  پزشک خود اطلاع دهید.
این دارو را با شخص دیگری تقسیم نکنید، حتی اگر علائم مشابهی با شما داشته باشد. اجتناب از نوشیدن الکل، چون نشیدن الکل و نوشیدنی های الکلی می تواند برخی از عوارض جانبی این دارو را افزایش دهد.
داروهای مصرفی برای درمان سرماخوردگی یا آلرژی، داروهای ضد درد، قرص‌های خواب‌آور، آرام‌بخش‌های عضلانی و داروهای مورداستفاده برای کنترل و درمان برای تشنج، افسردگی و اضطراب می‌تواند موجب افزایش خواب‌آلودگی ناشی از این دارو شود. اگر به‌طور منظم از هر یک از این داروهای اشاره‌شده استفاده می‌کنید، به پزشک خود اطلاع دهید.
مصرف این دارو می‌تواند باعث توهم (احساس شنیدن یا دیدن چیزی که وجود ندارد) شود که بیشتر این امر در میان سالمندان مصرف‌کننده این دارو رایج است. اگر احساس ترس را متعاقب مصرف این دارو تجربه کرده‌اید به پزشک خود در این مورد اطلاع دهید. قبل از مشورت با پزشک خود، استفاده از این دارو را متوقف نکنید یا دوز دارویی خود را تغییر ندهید. در غیر این صورت اگر دارو را به‌طور ناگهانی متوقف کنید یا تغییرات دوز داده شود، ممکن است عوارض جانبی مانند تب، شدت عضلات و سردرگمی داشته باشید. برخی از افراد که این دارو را برای بیماری پارکینسون مصرف کرده‌اند در آن‌ها سرطان پوست (ملانوم) ایجادشده است. بااین‌حال، افرادی که مبتلابه بیماری پارکینسون هستند ممکن است خطر ابتلا به بیماری ملانوم را بیشتر از بسیاری از افراد دیگر داشته باشند. با پزشک خود در مورد خطر خاص ناشی از مصرف این و علائم پوستی مشاهده می‌کنید صحبت کنید. شما ممکن است نیاز به بررسی منظم پوست داشته باشید.
اطلاعات مهمی که باید قبل از استفاده از داروی روپینیرول بدانید
در صورت حساسیت به داروی روپینیرول  از این دارو استفاده نکنید.
برای اطمینان از اینکه مصرف این دارو برای شما خطری ندارد، در موارد زیر با پزشک خود مشورت کنید:
• فشارخون بالا یا پایین؛
• بیماری کلیوی (اگر شما بیمار دیالیزی هستید).
• بیماری قلبی، مشکلات مربوط به ریتم قلب.
• اختلال خواب مانند نارکولپسی یا سایر شرایطی که ممکن است باعث خواب‌آلودگی شما در طول روز شود؛
• اگر سیگار می‌کشید.
معلوم نیست که مصرف این دارو باعث آسیب به جنین می‌شود یا نه. اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید، به پزشک خود اطلاع دهید. معلوم نیست که آیا این دارو از طریق شیر مادر به کودک شیرخوار منتقل می‌شود یا اینکه این می‌تواند بر پرستاری از کودک تأثیر بگذارد یا نه. این دارو ممکن است تولید شیر مادر را کاهش دهد. در صورت تغذیه با شیر مادر، به پزشک خود اطلاع دهید.
این داروی برای مصرف در افراد زیر ۱۸ سال تایید نمی‌شود.
چگونه باید داروی روپینیرول را استفاده کنید؟
داروی روپینیرول را دقیقاً همان طور که توسط دکتر شما تجویز می‌شود، مصرف کنید.  راهنمایی‌های بر روی برچسب نسخه خود را خوانده و براساس آن عمل کنید. پزشک شما ممکن برای حصول بهترین نتایج دوز مصرفی دارو را در شما تغییر دهد. این دارو  را در دوز های بیشتر  و یا کمتر از مقادیر  توصیه شده، مصرف نکنید.
اگر شما قرص‌های Requip فوری اثر را مصرف می‌کنید، نباید هم‌زمان قرص‌های طولانی رهش را مصرف کنید. دوز و زمان مصرف این دارو در درمان بیماری پارکینسون متفاوت از دوز و زمان مصرف در درمان RLS است. دستورالعمل روی برچسب نسخه خود را دنبال کنید. درصورتی‌که سؤالی در مورد نوع روپینیرول مصرفی دارید، از دکتر داروساز بپرسید.
این دارو می‌تواند با یا بدون غذا مصرف شود. هرروز در زمان یکسانی این دارو را مصرف کنید. داروی روپینیرول رهش طولانی را نشکنید، نجوید و یا باز نکنید. این دارو را کاملا ببلعید. اگر بخشی از قرص را در مدفوع خود مشاهده کردید، با پزشک خود مشورت کنید. این نشانه ای است که بدن شما ممکن است تمام داروها را جذب نکرده باشد. اگر این دارو را برای درمان بیماری RLS مصرف می‌کنید، اگر علائم شما بدتر می‌شود، اگر علائم صبح‌ها یا زودتر از همیشه اتفاق می‌افتد، یا اگر علائم بی‌قراری را در دست یا پای خود احساس می‌کنید، به پزشک خود اطلاع دهید.
ممکن است چند هفته طول بکشد تا علائم شما بهبود یابد. اگر در علائم شما بهبودی مشاهده نمی‌شود، بر اساس دستورالعمل پزشک خود از دارو استفاده کنید و به پزشک خود اطلاع دهید. استفاده از این دارو را به طور ناگهانی و یا اگر شما دچار علائم ناخوشایند ترک مصرف این دارو می‌شوید، متوقف نکنید.   برای توقف بدون عوارض استفاده از این دارو، با پزشک خود مشورت کنید. این دارو باید در دمای اتاقی به‌دوراز گرما ، رطوبت و نور آفتاب نگهداری شود. بطری دارو را  محکم و بسته نگه‌دارید.

1  |  مجله قرمز  |  بازدید: 942



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional