کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


داروی زولوفت (سرترالین):


زولوفت  ( با نام عمومی سرترالین) یک داروی ضد افسردگی در یک گروه از داروها به نام مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) است. مکانیسم عمل  زولوفت  هنوز به طور کامل شناخته نشده است. تصور می شود که اثرات  مثبت این دارو  در  ارتباط بین سلول های عصبی در سیستم عصبی مرکزی  ( CNS ) و یا بازگرداندن تعادل شیمیایی در مغز است. در این مقاله در مورد این دارو بیشتر صحبت می کنیم.
اطلاعات مهمی  که باید  قبل از استفاده از زولوفت  بدانید:
زولوفت  برای درمان افسردگی، اختلال وسواس، اختلال هراس، اختلالات اضطرابی، اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، و اختلال ملال پیش از قاعدگی (PMDD) استفاده می شود. همچنین این دارو  ممکن است برای اهداف غیر از مواردی که  در این راهنمای دارو ذکر شده،  استفاده  می شود.
اگر شما اگر شما به سرترالین حساسیت دارید، پیموزاید مصرف می کنید ، و یا اگر در حال درمان با  با تزریق متیلن بلو هستید، از سرترالین استفاده نکنید. همچنین اگر شما یک مهار کننده مونوآمین اکسیداز (MAO ) در ۱۴ روز گذشته مصرف کرده اید از زولوفت استفاده نکنید. ممکن است که یک تداخل دارویی خطرناک  رخ دهد. پس از توقف مصرف سرترالین، شما باید حداقل ۱۴ قبل از اینکه شما شروع به مصرف مهار کننده های  مونوآمین اکسیداز (MAO ) کنید، صبر کنید.  مهار کننده های مونوآمین اکسیداز (  MAO)  شامل ایزوکاربوکسازید، لینزولید، فنلزین، رزاژیلین، سلژیلین و ترانیل سیپرومین هستند.
برخی از افراد جوان زمانی که برای اولین بار از مصرف یک داروی ضد افسردگی استفاده می کنند، افکار خودکشی را تجربه می کنند . در مورد  تغییرات در خلق و خوی و یا علائم  ایجاد شده در خلق و قوی شما هشیار باشید و هر گونه علائم یا بدتر شدن آن علائم را به پزشک خود، اطلاع دهید. پزشک شما باید در ویزیت های منظم پیشرفت شما در درمان بررسی کند.
هر گونه علائم  جدید یا تشدید مانند:  تغییرات در خلق و خوی یا تغییرات رفتاری، اضطراب، حملات هراس، مشکلات خواب، و یا اگر شما احساس آسیب پذیر بودن ، تحریک پذیری ، آشفتگی، خشونت ، پرخاشگری، بی قراری، بیش فعالی (ذهنی یا جسمی)، بیش افسردگی یا افکار مربوط به خودکشی یا صدمه زدن به خودتان را دارید، به پزشک خود گزارش دهید.
هرگز زولوفت را  به افراد  کمتر از ۱۸ سال سن بدون مشاوره با  یک دکتر ندهید. زولوفت مورد تایید FDA برای درمان  کودکان مبتلا به اختلال وسواسی- اجباری (OCD) است اما  برای درمان افسردگی در کودکان ، مورد تایید نیست.
در این موارد برای اینکه مطمئن شوید زولوفت برای شما ایمن است، با پزشک مشورت کنید :
بیماری کبدی یا کلیوی
تشنج یا صرع
خونریزی یا لخته شدن خون اختلال
اختلال دو قطبی (افسردگی شیدایی)
سابقه مصرف مواد مخدر یا افکار خودکشی
با توجه یک داروی ضد افسردگی SSRI در دوران بارداری ممکن است باعث ایجاد مشکلات ریوی جدی یا سایر عوارض در نوزاد شود. با این حال،  شما اگر مصرف داروی ضد افسردگی خود را قطع کنید، ممکن است شاهد بازگشت افسردگی باشید . پس بلافاصله پس از اینکه از بارداری خود اطلاع پیدا کردی، به دکتر خود اطلاع دهید. مصرف سرترالین در دوران بارداری  را بدون مشاوره  با دکتر خود شروع و یا قطع نکنید.
معلوم نیست که آیا سرترالین از  شیر مادر عبور می کند و یا می تواند یک کودک شیرخوار آسیب برساند یا نه . اگر شما با شیر مادر نوزاد خود را تغذیه می کنید، به پزشک خود اطلاع دهید.
چگونه باید زولوفت  را مصرف کنید؟
زولوفت  را دقیقا همان طور که توسط دکتر شما تجویز می شود، مصرف کنید . راهنمایی های بر روی برچسب نسخه خود را خوانده و براساس آن عمل کنید. دکتر شما ممکن است گاهی اوقات دوز داروی شما  را برای اطمینان برای گرفتن  بهترین نتایج ،  تغییر دهید. این دارو  را در مقادیر بزرگتر و یا کوچکتر از مقادیر  توصیه شده مصرف نکنید.
سرترالین را می توان  با یا بدون غذا مصرف کرد. سعی کنید دارو در همان زمان که در هر روز، مصرف می کنید، صرف کنید.
شکل مایع (کنسانتره خوراکی) زولوفت قبل از مصرف باید رقیق شود. مطمئن شوید که شما دوز درست را مصرف می کنید، اندازه گیری مایع با قطره چکان دارو راه حل است .  دوز مصرفی را  با ۴ اونس (نصف فنجان) آب،  زنجبیل، لیمو ، نوشابه آهک، لیموناد، یا آب پرتقال مخلوط کنید و همه آن را بنوشید. برای مطمئن از این که شما تمام دوز را مصرف می کنید، کمی آب به همان شیشه ای که مخلوط در آن است اضافه کنید ، به آرامی بچرخانید  و آن را میل کنید.
سرترالین می تواند باعث  نتیجه مثبت کاذب در  آزمون غربالگری اعتیاد  شود. اگر شما یک نمونه ادرار برای غربالگری اعتیاد به آزمایشگاه  ارائه می دهید ، کارکنان آزمایشگاه را از این که  شما سرترالین مصرف می کنید، آگاه کنید.
ممکن است تا ۴ هفته طول بکشد  تا این دارو ، علائم بیماری را در شما،  بهبود بخشد. اگر زولوفت  نشانه های بیماری را در  شما بهبود نمی بخشد، به دکتر خود اطلاع دهید.  همچنین به طور ناگهانی استفاده از زولوفت را پس از استفاده طولانی مدت و یا اگر شما علائم ناخوشایند ترک مصرف را دارید،، متوقف نکنید، . برای جلوگیری از علائم ترک در هنگام توقف استفاده از این دارو ، با دکتر خود مشورت کنید.
این دارو باید در دمای اتاق به دور از گرما و رطوبت، نگهداری شود.
چه اتفاقی می افتد اگر شما یک دوز از این دارو را فراموش کنید؟
به محض اینکه شما دوز فراموش شده را به یاد آوردید، آن را مصرف کنید. اگر تقریبا موقع نوبت بعدی مصرف دوز بعدی است، از مصرف دوز فراموش شده اجتناب کنید . برای  جبران  دوز از دست رفته قبلی  در دوز بعدی از داروی اضافه  استفاده نکنید.
اگر از این دارو بیش از حد مصرف کنم، چه اتفاقی می افتد؟
با  مراقبت های پزشکی اورژانس ، تماس بگیرید.
در هنگام مصرف زولوفت باید از چه مواردی اجتناب کنم؟
قبل از مصرف یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) برای درد، ورم مفاصل، تب، یا تورم با دکتر خود مشورت کنید. این داورها شامل آسپرین، ایبوپروفن (ادویل، موترین)، ناپروکسن، سلکوکسیب (celebrex)، دیکلوفناک، ایندومتاسین، ملوکسیکام، و … هستند . با استفاده همزمان از یک NSAID با سرترالین ممکن است باعث کبودی و خونریزی در شما شود.
الکل می تواند عوارض جانبی خاص  سرترالین را افزایش دهد. اگر شما در حال مصرف دی سولفیرام (Antabuse) هستید فرم مایع زولوفت را مصرف نکنید . مایع سرترالین ممکن است حاوی الکل باشد  و شما یک واکنش شدید به دی سولفیرام را تجربه کنید.
زولوفت ممکن است تفکر یا پاسخ دهی شما را مختل کند. اگر شما در حال رانندگی و یا در حین انجام هر کاری هستید که نیاز دارد که به گوش باشید، هوشیار باشید.
عوارض جانبی این دارو:
اگر شما نشانه هایی از یک واکنش آلرژیک به سرترالین: راش پوستی یا کهیر (با یا بدون تب یا درد مفاصل)؛ اشکال در تنفس؛ تورم صورت، لبها، زبان یا گلو، را مشاهده کنید با اورژانس پزشکی تماس بگیرید.
اگر موارد زیر را مشاهده کردید به پزشک خود اطلاع دهید:
تشنج (تشنج)، سطوح بالای سروتونین در بدن  بیقراری، توهم، تب، ضربان قلب سریع، رفلکس بیش از حد فعال، تهوع، استفراغ، اسهال، از دست دادن هماهنگی بدن، غش؛ سطوح پایین سدیم در بدن ، سردرد، گیجی، لکنت زبان، ضعف شدید بدن ، استفراغ، از دست دادن هماهنگی بدن ، احساس ناپایدار؛ حملات جنون ، پرش افکار ، افزایش انرژی و افزایش ریسک انجام  رفتار غیر معمول، شادی شدید، تحریک پذیر یا پرحرف بودن.
عوارض جانبی شایع این دارو شامل :
خواب آلودگی، سرگیجه، احساس خستگی
تهوع خفیف، درد معده، ناراحتی معده، یبوست
دهان خشک
تغییرات در اشتها یا وزن
مشکلات خواب (بی خوابی)
کاهش میل جنسی، ناتوانی جنسی، یا اشکال در داشتن ارگاسم

0  |  مجله قرمز  |  بازدید: 855



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional