کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


داروی زونی سامید:


داروی زونی سامید (Zonisamide) یکی از داروهای خانواده سولفا است که دارای کارکردی مؤثر علیه علائم تشنج  است. این دارو به عنوان یکی از گزینه‌های درمان به همراه دیگر داروها در درمان تشنج‌های جزئی بیماری صرع در افراد بزرگ سال به کار می‌رود.  این دارو ممکن است برای اهداف غیر از مواردی که در این راهنمای دارویی ذکر شده، استفاده شود. در این مقاله به معرفی، چگونگی کارکرد و نکات طلایی حین مصرف این دارو می‌پردازیم.
تمام راهنماهای دارویی ارائه شده به شما را مطالعه کنید و همچنین به پزشک معالج و یا مراقب سلامت خود در مورد مشکلات بهداشتی، حساسیت‌ها و داروهایی که مصرف می‌کنید، اطلاع دهید.
اگر فرد مصرف کننده به  این دارو آلرژی داشته باشد ، نباید از این دارو استفاده کند. در صورت داشتن حساسیت شدید به داروهای خانواده سولفا، ممکن است فرد قادر به استفاده از این دارو نباشد.
در این موارد برای اینکه مطمئن شوید،  مصرف این دارو برای شما ایمن است و خطری در پی ندارد، با پزشک مشورت کنید:
ابتلای به بیماری‌های کبدی؛
ابتلای به بیماری‌های کلیوی؛
سرما خوردگی معده یا بیماری که باعث ایجاد عارضه اسهال در فرد مصرف کننده شود؛
اختلال رشد؛
اختلال استخوانی که باعث تشکیل استخوان‌های نرم و ضعیف یا کم بودن تراکم در استخوان می‌شود.
سابقه افسردگی، یا افکار یا اقدامات خودکشی؛
اگر فرد تا به حال اسیدوز متابولیک (بیش از حد بودن میزان اسید در خون) را تجربه کرده است؛ یا اگر رژیم کتوژنیک (رژیم حاوی پروتئین با چربی بالا، پروتئین بالا و کربوهیدرات کم) داشته باشید.
برخی از افراد، وقتی از داروهای ضد تشنجی نظیر داروی زونی سامید استفاده می‌کنند، دچار افکار خودکشی می‌شوند. بنابراین توجه داشته باشید که ممکن است دچار تغییرات روحی و خلق و خویی شوید و در این زمینه هوشیار باشید. هر گونه علائم جدید و یا بدتر شدن علائم قبلی خود را به پزشک اطلاع دهید. در این زمینه معمول پزشک معالج باید فرد مصرف کننده این دارو را به طور منظم تحت مراقبت قرار دهد.
در مطالعات که بر روی حیوانات در زمینه اثرات جانبی این دارو انجام شد، ایجاد نقص‌های مادرزادی و مرگ نوزادان از اثرات خطرناک مصرف این دارو نیست. علی رغم این هنوز مشخص نیست که آیا این اثرات در افرادی که میزان توصیه شده از این دارو را مصرف می‌کنند، رخ می‌دهد یا نه. بنابراین لازم که با پزشک معالج خود در زمینه مخاطرات ناشی از مصرف این دارو، مشورت کنید. همچنین لازم است که در حین مصرف این دارو، از یک روش پیشگیری از بارداری مؤثر استفاده کنید.
اگر شما در حال حاضر بارداری هستید، بدون مشاوره با پزشک خود، شروع به استفاده این دارو نکرده و یا مصرف این دارو را قطع نکنید. ا آنجا که مصرف این دارو می‌تواند باعث ایجاد عارضه اسیدوز متابولیک شود که ممکن است به جنین آسیب برساند. با این حال، تشنج در دوران بارداری می‌تواند به مادر و نوزاد آسیب برساند. اگر در هنگام مصرف این دارو باردار شدید، بلافاصله باید به پزشک خود در این باره، اطلاع دهید.
این دارو می‌تواند از طریق شیر مادر به نوزاد شیرخوار منتقل شود و به کودک آسیب برساند. اگر شما در حال شیر دادن به کودک شیرخوار خود با شیر مادر هستید، به پزشک خود در این باره اطلاع دهید.
استفاده از داروی زونی سامید توسط افراد زیر ۱۸ سال مورد تایید FDA نبوده و ممنوع است.
نحوه مصرف داروی زونی سامید:
داروی زونی سامید را دقیقاً همان‌طور که توسط پزشک شما تجویز می‌شود، مصرف کنید.  راهنمایی‌های بر روی برچسب نسخه خود را خوانده و بر اساس آن عمل کنید. پزشک شما ممکن است گاهی اوقات دوز داروی شما  را برای اطمینان از حصول بهترین نتایج،  تغییر دهد. این دارو را در دوزهای بیشتر و یا کمتر از مقادیر توصیه شده، مصرف نکنید.
این دارو را به همراه یک لیوان پر از آب مصرف کنید. با توجه به اینکه یکی از اثرات محتمل این دارو می‌تواند تشکیل سنگ در کلیه فرد مصرف این دارو باشد، نیاز است که فرد مصرف کننده روزی ۶-۸ لیوان آب مصرف کند.
این دارو می‌تواند به همراه غذا و یا به صورت جدا مصرف شود.
از خرد کردن یا شکستن یک  قرص این دارو اجتناب و آن را به صورت کامل مصرف کنید.
در هنگام مصرف این دارو ممکن است که  به انجام چندین آزمایش نیاز داشته باشید.
در صورتی که فرد مصرف کننده عمل جراحی و یا تست‌های پزشکی را در پیش رو داشته باشد نیاز است که مراقب سلامت یا افراد مسئول در این زمینه اطلاع دهد. ممکن است که قبل از عمل جراحی و یا تست‌های پزشکی به قطع مصرف این دارو به ممکن کوتاهی نیاز باشد.
مصرف این داروی ممکن است باعث ایجاد احساس بهبودی اولیه در فرد بیمار شود ولی این امر به معنای پایان دوره درمان و قطع مصرف دارو نیست چون این کار ممکن است باعث عود مجدد بیماری صرع حتی به صورت شدیدتر  شود، از این سعی کنید این دارو را در دوره زمانی که پزشک معالج برای کنترل بیماری صرع مشخص کرده است، مصرف کنید.
اگر به هر دلیلی قادر به مصرف این دارو برای یک دوره زمانی نیستید، قبل از شروع مجدد مصرف این دارو نیاز است که با پزشک معالج خود در این زمینه مشورت کنید. شاید نیاز باشد که مصرف مجدد این دارو با دوزهای پایین‌تر باشد.
این دارو در ترکیب با دیگر داروها برای درمان بیماری صرع به کار می‌رود. این دارو را دقیقاً همان‌طور که توسط دکتر شما تجویز می‌شود، مصرف کنید. راهنمایی‌های بر روی برچسب نسخه خود را خوانده و بر اساس آن عمل کنید. دوز یا برنامه درمانی این دارو را بدون مشورت با پزشک خود تغییر ندهید.
داروی زونی سامید باید در دمای اتاق و  به‌ دور از گرما ، رطوبت و نور خورشید نگهداری شود.
چه اتفاقی می افتد اگر شما یک دوز از این دارو را فراموش کنید؟
به محض اینکه شما دوز فراموش شده را به یاد آوردید، آن را مصرف کنید. اگر تقریباً موقع نوبت بعدی مصرف دوز بعدی است و یا بیش از چهار ساعت از زمان مصرف این دارو گذشته است، از مصرف دوز فراموش شده اجتناب کنید. برای جبران دوز از دست رفته قبلی در دوز بعدی از داروی اضافه استفاده نکنید.
اگر از این دارو بیش از حد مصرف کنید، چه اتفاقی می افتد؟
با مراقبت‌های پزشکی اورژانس و یا کمک‌های اضطراری برای مسمومیت، تماس بگیرید.
علائم مصرف بیش از حد این دارو ممکن است شامل پایین رفتن سطح ضربان قلب، احساس سرگیجه، خستگی و تنفس کندو یا کم عمق باشد.
در هنگام مصرف این دارو  باید از چه مواردی اجتناب کنید؟
مصرف داروی زونی سامید ممکن است تفکر یا پاسخ دهی شما را مختل کند. اگر شما در حال رانندگی و یا در حین انجام هر کاری هستید که نیاز دارد که به گوش باشید، هوشیار باشید.
الکل یا نوشیدنی های الکلی ننوشید. مصرف الکل یا نوشیدنی‌های الکلی  می‌تواند بعضی از عوارض جانبی این  دارو را افزایش دهد.
عوارض جانبی داروی زونی سامید:
مصرف داروی زونی سامید می‌تواند باعث ایجاد علائم جدی آلرژیک در فرد مصرف کننده شود. اگر شما نشانه هایی از یک واکنش آلرژیک به این دارو مانند : راش پوستی یا کهیر ( با یا بدون تب یا درد مفاصل ) ؛ اشکال در تنفس؛ تورم صورت، لب ها، زبان یا گلو ، را مشاهده کردید، با اورژانس پزشکی تماس بگیرید. هرگونه علائم جدید یا بدتر شدن در وضعیت شما مانند: تغییرات خلقی یا رفتاری، افسردگی، اضطراب، بی خوابی، و یا اگر احساس می‌کنید تحریک‌پذیر، آشفتگی، رفتار خصمانه،  دارای رفتار تهاجمی، بی‌قراری، افسردگی شدید (ذهنی یا جسمی) ، یا افکار را در مورد خودکشی یا صدمه زدن به خودتان دارید، در این‌ باره به پزشک خود اطلاع دهید.

0  |  مجله قرمز  |  بازدید: 985



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional