کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


داروی ضد التهاب دگزامتازون:


داروی دگزامتازون (dexamethesone)، تحت برندهای Baycadron, Dexamethasone Intensol, DexPak 10 Day Taperpak,  نیز در بازار یافت می‌شود. این دارو، از انتشار موادی که در بدن باعث ایجاد التهاب می‌شوند، جلوگیری می‌کند. داروی دگزامتازون در شرایط مختلفی مصرف می‌شود؛ مانند: اختلالات آلرژیکی (حساسیتی)، وضعیت‌های پوستی، آرتریت، لوپوس، پسوریازیس، کولیت اولسراتیو یا اختلالات تنفسی؛ این دارو ممکن است در موارد دیگری نیز استفاده گردد.
اطلاعات مهم درباره دگزامتازون:
در صورتی که یک عفونت قارچی – در هر قسمت از بدن خود – داشتید، نباید از دگزامتازون استفاده کنید. در مورد وضعیت سلامتی خود و هرگونه دارویی که مصرف می‌کنید، همه چیز را با دکتر در میان گذارید. بسیاری از بیماری‌های دیگر وجود دارند که استفاده از استروئیدها روی آن‌ها تاثیراتی دارد و داروهای زیادی هستند که با استروئیدها تداخل دارند. اگر هر گونه استرس غیر طبیعی، مثلاً یک بیماری جدی، تب یا عفونت دارید یا تحت عمل جراحی یا فوریت های پزشکی قرار دارید، ممکن است نیاز به تغییر دوز مصرف دگزامتازون در شما باشد. در دوره‌ی درمان، هر گونه شرایطی که بر وضعیت شما تاثیر گذار است را به دکترتان اطلاع دهید. از انتشار موادی که در بدن باعث ایجاد التهاب می‌شوند، جلوگیری می‌کند. دگزامتازون می‌تاند باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شما شود؛ به طوری که باعث شود شما زودتر دچار عفونت شوید و یا اگر قبلاً عفونتی در بدن شما بوده، بدتر شود. هر بیماری یا عفونتی که در طی چند هفته‌ی اخیر داشته‌اید، با دکتر خود درمیان گذارید. از قرارگیری در معرض افرادی که بیماری یا عفونتی دارند، اجتناب کنید. اگر در معرض ابتلا به آبله‌مرغان یا سرخک هستید، برای اقدامات پیشگیرانه به دکترتان مراجعه کنید و از او راهنمایی بگیرید. چرا که این وضعیت، در افرادی که از داروهای استروئیدی استفاده می‌کنند، می‌تواند خطرناک و یا حتی کُشنده باشد. واکسیناسین در دوره‌ی مصرف این داروهای استروئیدی، ممکن است تاثیر مطلوبی نداشته باشد. مصرف داروی دگزامتازون را به صورت ناگهانی متوقف نکنید؛ چرا که در این صورت ممکن است عوارض ناخوشایندی در شما بروز پیدا کند. برای جلوگیری از ایجاد این عوارض ناخواسته، در مورد قطع مصرف این دارو با دکتر خود صحبت کرده و از او راهنمایی بخواهید.

در صورتی که نسبت به داروی دگزامتازون حساسیت دارید، یا مورد زیر را دارید، نباید از این دارو استفاده کنید:
یک عفونت قارچی در هر کجای بدنتان؛
یادآوری می‌شود که این دارو می‌تواند باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شما شود؛ به طوری که باعث شود شما زودتر دچار عفونت شوید و یا اگر قبلاً عفونتی در بدن شما بوده، بدتر شود. هر بیماری یا عفونتی که در طی چند هفته‌ی اخیر داشته‌اید، با دکتر خود درمیان گذارید.
مصرف داروی دگزامتازون را به صورت ناگهانی متوقف نکنید؛
برای اطمینان از اینکه داروی مورد نظر برای شما خطری در پی نخواهد داشت، اگر موارد زیر را دارید، به دکتر خود اطلاع دهید:
    بیماری کبدی (مثلاً سیروز کبدی)؛
    بیماری کلیوی؛
    اختلالات تیوئیدی؛
    سابقه‌ی ابتلا به انگل مالاریا؛
    بیماری سل؛
    پوکی استخوان؛
    یک اختلال عضلانی یا ماهیچه‌ای؛
    آب‌سیاه یا آب‌مروارید؛
    عفونت‌های چشمی، تبخال چشمی؛
    زخم معده، بیماری التهابی روده، و بیماری‌های مشابه آن؛
    افسردگی یا بیماری‌های روحی روانی؛
    نارسایی احتقانی قلب؛
    فشار خون بالا؛
همچنین در صورتی که دیابت دارید، به دکتر خود اطلاع دهید. زیرا مصرف داروهای استروئیدی می‌تواند باعث افزایش میزان گلوکز (قند) در خون یا ادرار شما شود. ممکن است نیاز باشد که دوز مصرفی داروهای دیابتی خود را بر طبق این داروی استروئیدی – دگزامتازون – تنظیم کنید. هنوز مشخص نشده است که آیا این دارو برای جنین آسیب‌زاست یا خیر. اگر باردار هستید و یا قصد باردار شدن دارید، به دکتر خود اطلاع دهید. دگزامتازون می‌تواند در شیر مادر نفوذ پیدا کرده و باعث آسیب به نوزاد شود. در صورتی که دوران شیردهی قرار دارید، قبل از مصرف این دارو به دکترتان اطلاع دهید. استروئیدها، بر نحوه‌ی رشد کودکان تاثیرگذار هستند. در دوره مصرف داروی دگزامتازون، اگر کودک شما با یک نرخ طبیعی رشد نمی‌کند، به دکتر اطلاع دهید. در دوره مصرف داروی دگزامتازون، اگر کودک شما با یک نرخ طبیعی رشد نمی‌کند، به دکتر اطلاع دهید.
نحوه مصرف:
دگزامتازون را حتماً با تجویز پزشک مصرف کنید و قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه نمایید. همچنین از مصرف دوز بیشتر یا کمتر از مقداری که برای شما تجویز شده است، خودداری کنید و فقط در همان دوره ی زمانی که برای شما تجویز شده، آن را مصرف کنید. دکتر شما ممکن است برای اینکه نتیجه‌ی بهتری در اثر مصرف این دارو بگیرید، دوز مصرفی شما را هر از گاهی تغییر دهد. اگر دچار استرس‌های غیر طبیعی، مثلاً بیماری‌های جدی، تب یا عفونت هستید و یا یک عمل جراحی پیش رو دارید و یا باید تحت مراقبت های پزشکی باشید، ممکن است نیاز باشد که دوز مصرفی شما تغییراتی داشته باشد. در مورد وضعیت و شرایطی که در آن قرار دارید و بر ری شما تاثیرگذار است، با دکتر خود صحبت کنید. مصرف داروی دگزامتازون ممکن است باعث شود که جواب برخی از آزمایشات شما، غیر معمول شود. بنابراین به دکتر خود قبل از اقدام برای انجام هر گونه آزمایش، اطلاع دهید که در حال مصرف این دارو می‌باشید. مصرف داروی دگزامتازون را به صورت ناگهانی متوقف نکنید؛ چرا که در این صورت ممکن است عوارض ناخوشایندی در شما بروز پیدا کند. برای جلوگیری از ایجاد این عوارض ناخواسته، در مورد قطع مصرف این دارو با دکتر خود صحبت کرده و از او راهنمایی بخواهید. همیشه به همراه خود نوشته یا یک کارت مخصوص به همراه داشته باشید که نشان دهد شما در حال مصرف داروی دگزامتازون هستید. دکتر یا فردی که مسئول سلامتی شماست، باید از این که شما در حال استفاده از یک داروی استروئیدی هستید، اطلاع داشته باشد. دارو را در دمای اتاق نگهداری کرده و دور از گرما و رطوبت قرار دهید.

1  |  مجله قرمز  |  بازدید: 920



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional