کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


داروی فوزاماکس یا الندرونیت:


داروی فوزاماکس (Fosamax)، که با نام عمومی الندرونیت (Alendronate) نیز شناخته می‌شود، تحت برند Binosto نیز به فروش می‌رسد و بر روی استخوان­‌های بدن تاثیر می­گذارد. این دارو روند پوکی استخوان را کند می­‌کند و از شکستگی استخوان جلوگیری می­‌نماید. قرص یا کپسول فوزاماکس برای خانم­‌ها جهت جلوگیری از پوکی استخوان که بر اثر یائسگی ایجاد می‌­شود، مورد استفاده قرار می‌­گیرد. در هم خانم‌­ها و هم در آقایان نیز برای بهبود پوکی استخوانی که توسط استروئیدها ایجاد شده، مصرف می­‌گردد. این دارو همچنین برای افزایش تراکم استخوان در مردانی که از پوکی استخوان رنج می‌­برند و همچنین برای بهبود تغییر شکل‌های استخوانی در مردان و زنان، استفاده می­‌شود.
 اطلاعات مهم درباره فوزاماکس یا الندرونیت:
اگر مری شما دچار مشکل است، یا میزان کلسیم در خون شما پایین است، نباید از داروی فوزاماکس استفاده کنید. چنانچه بعد از مصرف این دارو، نمی‌­توانید به مدت حداقل ۳۰ دقیقه بایستید و یا صاف بنشینید، داروی فوزاماکس را مصرف نکنید. مصرف فوزاماکس می‌­تواند باعث شود که مشکلاتی در معده و یا مری شما ایجاد شود. اگر درد در قفسه‌­ی سینه، احساس سوزش قلب و یا بدتر شدن سوزش قلب، یا درد در هنگام قورت دادن دارید، مصرف این دارو را بلافاصله متوقف کرده و به دکتر مراجعه نمائید. همچنین در صورتی که اسپاسم یا گرفتگی عضلانی، احساس بی­‌حسی یا سوزن­‌سوزن شدن (در دست­‌ها یا پاها یا اطراف دهان)، درد غیر طبیعی در قسمت ران، درد شدید در مفاصل، استخوان­‌ها یا ماهیچه‌­ها دارید، به دکتر مراجعه کنید. این دارو روند پوکی استخوان را کند می­‌کند و از شکستگی استخوان جلوگیری می­‌نماید.
نکات مهمی که قبل از مصرف فوزاماکس باید رعایت کرد:
اگر نسبت به الندرونیت حساسیت دارید، یا موارد زیر را دارید، نباید از قرص فوزاماکس استفاده کنید:
–       میزان کلسیم کم در خون؛
–       مشکلاتی در عضلات قسمت مری (مری: قسمت که دهان شما را به معده متصل می­کند)؛
اگر نمی­‌توانید به مدت حداقل ۳۰ دقیقه بایستید و یا صاف بنشینید، داروی فوزاماکس را مصرف نکنید. الندرونیت می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در معده یا مری شما گردد. بنابراین شما حتماً باید تا حداقل ۳۰ دقیقه بعد از مصرف این دارو، به صورت صاف بنشینید و یا بایستید.
برای اطمینان از اینکه مصرف قرص فوزاماکس برای شما خطری در پی ندارد، اگر تا به حال موارد زیر را داشته­‌اید، به دکترتان اطلاع دهید:
–       مشکلات در بلع (قورت دادن)؛
–       مشکل در معده و یا هضم غذا؛
–       سطح پایین کلسیم در خون؛
–       مشکلات دندان­‌ها (قبل از اینکه شروع به مصرف داروی فوزاماکس کنید، ابتدا از سلامت دندان‌هایتان مطمئن شوید)؛
–       مشکلات کلیوی؛
–       وضعیتی که قدرت بدن شما را برای جذب مواد مغذی در غذا، دشوار می­‌کند؛
شما حتماً باید تا حداقل 30 دقیقه بعد از مصرف این دارو، به صورت صاف بنشینید و یا بایستید.
در موارد نادری، مصرف این دارو ممکن است باعث از دست رفتن استخوان در نواحی فک (آرواره) گردد. علائم آن عبارتند از: درد در ناحیه‌­ی فک، تورم یا قرمزی غدد، لق شدن دندان­‌ها، آهسته خوب شدن بعد از مراجعه به دندانپزشکی (یعنی بعد از اینکه به دندانپزشکی مراجعه می­‌کنید، زمان طولانی­‌تری نسبت به سایر بیماران لازم است تا خوب شوید)؛ هر چه به مدت طولانی‌­تری از داروی فوزاماکس استفاده کنید، بیشتر احتمال این وجود دارد که دچار این وضعیت بشوید. از دست رفتن استخوان در ناحیه‌­ی فک، چنانچه شما مبتلا به سرطان باشید و یا تحت انجام شیمی‌­درمانی یا پرتودرمانی باشید، احتمال رخداد بیشتری دارد. به علاوه، اگر شما دچار اختلال در انعقاد خون، بیماری آنمی (میزان کم گلبول‌­های قرمز خون)، یا مشکلاتی در دندان­‌ها باشید، احتمال بروز این مشکل در فک (آرواره) برای شما، بیشتر است. در مورد خطرات و همچنین مزایای استفاده از داروی فوزاماکس، با دکتر خود صحبت کنید.
مصرف این دارو در دوران بارداری و یا شیردهی:
هنوز مشخص نیست که آیا مصرف این دارو برای جنین مشکلاتی ایجاد می­‌کند یا خیر؛ در صورتی که باردار هستید و یا قصد باردار شدن را دارید، به دکتر خود اطلاع دهید. همچنین هنوز مشخص نشده که آیا الندرونیت در شیر مادر نفوذ پیدا کرده و باعث بروز مشکلاتی برای نوزاد می‌­شود یا خیر؛ اگر در دوران شیردهی قرار دارید، به دکتر اطلاع بدهید.

2  |  مجله قرمز  |  بازدید: 1656



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional