کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


داروی ملوکسیکام (Meloxicam):


داروی ملوکسیکام (Meloxicam) که با نام های تجاری Mobic و  Vivlodex نیز شناخته می‌شود، یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی است که هورمون هایی که در بدن باعث ایجاد التهاب و درد می‌شوند را کاهش می‌دهد. ملوکسیکام برای درمان درد و التهاب ناشی از روماتیت و استئوآرتریت در بزرگسالان استفاده می‌شود. این دارو همچنین برای درمان آرتریت روماتوئید در کودکان ۲ سال به بالا به کار می‌رود.
اطلاعات مهم درباره ملوکسیکام:
ملوکسیکام می‌تواند خطر ابتلا به حمله‌ یا سکته‌ی قلبی کُشنده را افزایش دهد؛ مخصوصاً اگر شما به مدت طولانی و یا به میزان زیادی، از این دارو استفاده کنید و یا اینکه مبتلا به بیماری های قلبی باشید.
از این دارو، بلافاصله قبل یا بعد از عمل جراحی قلب خود، استفاده نکنید.
اگر درد در قفسه‌ی سینه، ضعف، تنگی نفس، لکنت زبان، مشکلات دیداری و یا مشکل در حفظ تعادل بدنتان دارید، سریعاً به اورژانس خبر دهید و از آن‌ها کمک بگیرید.
ملوکسیکام همچنین ممکن است باعث خونریزی معده یا روده شود که می‌تواند کُشنده باشد. این وضعیت، در طول دوره‌ی مصرف این دارو می‌تواند بدون هیچ گونه علائمی – خصوصاً در بزرگسالانی که مسن‌تر هستند – اتفاق بیفتد.
گر علائمی از خونریزی معده – مانند: مدفوع سیاه، خونی یا قیری رنگ، سرفه به همراه بالا آوردن خون، یا استفراغی که شبیه دانه های قهوه باشد دارید، بلافاصله با دکتر تماس بگیرید.
از مصرف الکل خودداری کنید؛ زیرا الکل ممکن است خطر خونریزی معده را افزایش دهد.
قبل از مصرف هر گونه داروی سرماخوردگی، آلرژی (حساسیت) و یا مسکن، با دکتر یا مسئول داروخانه مشورت کنید. داروهای شبیه به ملوکسیکام ، در بسیاری از داروهای ترکیبی وجود دارد. برچسب هر دارو را بررسی کنید که ببینید آیا داروی مورد نظر شامل داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (مانند ملوکسیکام) هست یا خیر؛ برای مثال می‌توان به داورهایی از قبیل آسپیرین، ایبوپروفن، کتوپروفن یا ناپروکسن اشاره کرد.
داروی ضد التهابی غیر استروئیدی است که هورمون هایی که در بدن باعث ایجاد التهاب و درد می‌شوند را کاهش می‌دهد.
دوباره یادآوری می‌کنیم که ملوکسیکام می‌تواند خطر ابتلا به حمله‌ یا سکته‌ی قلبی کُشنده را افزایش دهد؛ مخصوصاً اگر شما به مدت طولانی و یا به میزان زیادی، از این دارو استفاده کنید و یا اینکه مبتلا به بیماری های قلبی باشید. حتی افرادی که بیماری قلبی و یا شرایط حادّی ندارند، ممکن است دچار حمله یا سکته‌ی قلبی در دوران مصرف این دارو شوند.
تاکید می‌کنیم که ملوکسیکام همچنین ممکن است باعث خونریزی معده یا روده شود که می‌تواند کُشنده باشد. این وضعیت، در طول دوره‌ی مصرف این دارو می‌تواند بدون هیچ گونه علائمی – خصوصاً در بزرگسالانی که مسن‌تر هستند – اتفاق بیفتد.
اگر نسبت به داروی ملوکسیکام حساسیت دارید و یا اینکه تا به حال، حمله‌ی آسم را تجربه کرده‌اید و یا اینکه واکنش های آلرژیکی شدیدی نسبت به مصرف آسپیرین و یا داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی داشته‌اید، نباید از داروی ملوکسیکام استفاده کنید.
برای اطمینان از اینکه مصرف داروی ملوکسیکام خطری را برای شما در پی ندارد، اگر موارد زیر را دارید، به دکتر خود اطلاع دهید:
    بیماری قلبی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت؛ و یا اگر سیگار می‌کشید؛
    سابقه‌ی حمله‌ی قلبی، سکته، و یا لخته شدن خون؛
    سابقه‌ی زخم معده و یا خونریزی معده؛
    آسم؛
    بیماری کلیوی (یا اگر در دوره‌ی انجام دیالیز هستید)؛
    حبس مایعات؛
    بیماری کبدی؛
مصرف این دارو در سه ماهه‌ی آخر بارداری، ممکن است به جنین آسیب بزند.
مصرف ملوکسیکام در دوران بارداری و شیردهی:
مصرف این دارو در سه ماهه‌ی آخر بارداری، ممکن است به جنین آسیب بزند. بنابراین اگر باردار هستید و یا قصد باردار شدن را دارید، به دکتر خود اطلاع دهید.
مصرف ملوکسیکام ممکن است باعث تاخیر در تخمک گذاری (آزاد شدن تخمک از تخمدان) شود. بنابراین، اگر تحت درمان‌های بارداری هستید و یا اینکه در تلاش برای باردار شدنید، از مصرف این دارو اجتناب کنید.
داروی مورد نظر می‌تواند در شیر مادر نفوذ پیدا کرده و باعث آسیب به نوزاد شود. در دوران مصرف ملوکسیکام، از شیردهی بپرهیزید.
مصرف ملوکسیکام در کودکان زیر ۲ سال ممنوع است.
نحوه مصرف:
ملوکسیکام را حتماً با تجویز پزشک مصرف کنید و قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه نمایید. دکتر شما ممکن است در میزان دوز مصرفی شما هر از گاهی تغییراتی را ایجاد کند تا بهترین نتیجه را بگیرید. همچنین از مصرف دوز بیشتر یا کمتر از مقداری که برای شما تجویز شده است، خودداری کنید و فقط در همان دوره ی زمانی که برای شما تجویز شده، آن را مصرف کنید. همواره از کمترین مقدار ملوکسیکامی که باعث تاثیرگذاری بر بهبود شرایط فعلی شماست، استفاده کنید.
می‌توانید داروی مورد نظر را به همراه غذا و یا بدون آن مصرف کنید.
اگر از نوع مایع این دارو استفاده می‌کنید، قبل از مصرف، ظرف محتوی دارو را به خوبی تکان دهید.
اگر یک کودک، در حال استفاده از این داروست و مشاهده می‌کنید که دچار تغییراتی در وزن شده است، به دکتر اطلاع دهید. زیرا میزان دوز مصرفی ملوکسیکام در کودکان، با توجه به وزن آن ها تعیین می‌شود.
اگر از این دارو به مدت طولانی استفاده می‌کنید، نیاز است که هر از چند گاهی، آزمایشات پزشکی برای بررسی وضعیت سلامت بدنتان انجام دهید.
دارو را در دمای اتاق نگهداری کرده و دور از گرما و رطوبت قرار دهید.
از تمام دستورالعمل‌ها و راهنمایی هایی که برای مصرف این دارو نوشته شده، پیروی کنید و اگر سوالی دارید، از دکترتان و یا مسئول داروخانه بپرسید.

1  |  مجله قرمز  |  بازدید: 1156



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional