کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


داروی نوولوگ (insulin aspart):


داروی نوولوگ (انسولین آسپارت) یک انسولین سریع عمل است که حدود ۱۵ دقیقه پس از تزریق شروع به کارکرده و در حدود ۱ ساعت بعد از تزریق به اوج اثربخشی خود رسیده و برای ۲ تا ۴ ساعت کارکرد دارد. انسولین یک هورمون است که در بدن انسان از طریق کاهش سطح گلوکز (قند) در خون اعمال اثر می‌کند. از این دارو برای بهبود کنترل قند خون در بزرگ‌سالان و کودکان مبتلابه دیابت استفاده می‌شود. این دارو گاهی اوقات همراه با یک انسولین طولانی‌مدت یا متوسط استفاده می‌شود. همچنین داروی نوولوگ برای درمان دیابت نوع ۲ در بزرگ‌سالان استفاده می‌شود. از این دارو برای درمان دیابت (وابسته به انسولین) نوع ۱ در اطفال و افرادی که حداقل ۲ سال سن دارند استفاده می‌شود.  در این مقاله به بررسی مفصل و کامل این دارو می‌پردازیم.
اطلاعات مهم در مورد داروی نوولوگ:
داروی انسولین آسپارت یک انسولین سریع عمل است که بسیار سریع شروع به کار می‌کند. پس از استفاده از آن باید ظرف ۵ تا ۱۰ دقیقه غذا بخورید. وسایل تزریق این دارو را با شخص دیگری نگذارید. به اشتراک گذاشتن این وسایل می‌تواند بیماری‌هایی مانند هپاتیت یا اچ آی وی را از یک فردبه‌فرد دیگر منتقل کند. اگر شما هیپوگلیسمی و یا سابقه‌ای از هیپوگلیسمی (پایین بودن سطح قند خون) دارید، نباید از این دارو استفاده کنید.
نکاتی که باید  قبل از استفاده از این دارو  بدانید:
این دارو برای هرکسی که کمتر از ۲ سال سن دارد، مورداستفاده قرار نمی‌گیرد. این دارو نباید برای درمان دیابت نوع ۲ در یک کودک در هر سنی استفاده شود.
برای اطمینان از اینکه مصرف این دارو برای شما خطری ندارد، در موارد زیر به پزشک خود اطلاع دهید:
• بیماری کبد یا کلیه؛
• سطح پتاسیم پایین در خون شما (هیپوکالمی).
اگر شما پیاگلیتازون یا رویزیگلیتازون (گاهی اوقات در ترکیب با گلومپیید یا متفورمین) مصرف می‌کنید، دراین‌باره به پزشک خود اطلاع دهید. مصرف برخی داروهای خوراکی دیابتی درحالی‌که شما از انسولین استفاده می‌کنید، ممکن است خطر ابتلا به مشکلات جدی قلب را افزایش دهد. اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی قرار دارید، دستورالعمل پزشک خود را در مورداستفاده از انسولین دنبال کنید. کنترل قند خون در دوران بارداری بسیار مهم است و دوزهای موردنیاز شما ممکن است در هر دوره سه‌ماهه از بارداری متفاوت باشد. دوزهای موردنیاز شما ممکن است در زمان شیردهی نیز متفاوت باشد.
نحوه مصرف داروی نوولوگ:
داروی نوولوگ را دقیقاً همان طور که توسط دکتر شما تجویز می‌شود، مصرف کنید. راهنمایی‌های بر روی برچسب نسخه خود را خوانده وبراساس آن عمل کنید. این دارو  را در دوز های بیشتر  و یا کمتر از مقادیر  توصیه شده، مصرف نکنید.
ارائه‌دهندگان مراقبت‌کننده به شما بهترین محل را در بدن شما نشان می‌دهد تا این دارو را در آنجا تزریق کند. هر بار که تزریق می‌کنید، از جای دیگری استفاده کنید. دو بار در فاصله‌ای کوتاه به یک محل از بدن انسولین آسپارت را تزریق نکنید.
پس از استفاده از این دارو شما باید ظرف ۵ تا ۱۰ دقیقه غذا بخورید.
اگر از یک‌قلم تزریقی استفاده می‌کنید، فقط از قلم تزریق مخصوص این دارو استفاده کنید. قبل از هر استفاده، یک سوزن جدید اضافه کنید و همچنین انسولین را از قلم به یک سرنگ یا پمپ تزریق انتقال ندهید.
اگر از این دارو از طریق یک پمپ انسولین استفاده کنید، این دارو را با هر نوع دیگری از انسولین مخلوط نکنید. لوله تزریق پمپ، کاتتر و محل سوزن روی پوست شما باید هر ۳ روز تغییر کند. هر ۶ روز دارو را در مخزن تغییر دهید.
وسایل تزریق این دارو را با شخص دیگری نگذارید. به اشتراک گذاشتن این وسایل می‌تواند عفونت ها یا بیماری را از یک فرد به فرد دیگر منتقل کند.
فقط یک بار از سوزن یا سرنگ یک بار مصرف استفاده کنید. هر گونه قوانین کاربردی را در مورد سوزن و سرنگ استفاده شده را دنبال کنید. از یک ظرف تخلیه “تیز” استفاده کنید. (از داروساز خود بپرسید که کدام یک را انتخاب کنید و چگونه آن را دور بریزید). این ظرف را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگه دارید.
طریقه استفاده از داروی نوولوگ:
قند خون پایین (هیپوگلیسمی) می‌تواند برای هرکسی که دیابت دارد، اتفاق بیفتد. علائم این عارضه عبارت‌اند از سردرد، گرسنگی، عرق کردن، تحریک‌پذیری، سرگیجه، حالت تهوع، سرعت ضربان قلب و احساس اضطراب یا لرزش. برای درمان سریع پایین آمدن سطح قند خون، همیشه یک منبع شکر مثل آب‌میوه، آب‌نبات، کراکر، کشمش یا نوشابه‌های گازدار را به همراه خود داشته باشید.
پزشک شما می‌تواند یک دوز تزریقی اضافی گلوکاگون در صورت داشتن هیپوگلیسمی شدید و عدم توانایی در خوردن و نوشیدن برای شما تجویز کند. اطمینان حاصل کنید که خانواده و دوستان نزدیک شما می‌دانند چگونه به شما در شرایط اضطراری این دارو را تزریق کنند.
همچنین مراقب علائم قند خون بالا (هیپرگلیسمی) نظیر افزایش تشنگی یا ادرار، تاری دید، سردرد و خستگی باشید.
سطح قند خون می‌تواند تحت تأثیر استرس، بیماری، جراحی، ورزش، مصرف الکل یا صرف غذا قرار گیرد. قبل از تغییر دوز انسولین یا برنامه درمانی، با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.
این دارو تنها بخشی از یک برنامه درمان است که ممکن است شامل رژیم غذایی، ورزش، کنترل وزن، آزمایش قند خون و مراقبت‌های ویژه پزشکی نیز باشد. دستورالعمل‌های دکتر خود را در این زمینه دنبال کنید.
این دارو را در ظرف اصلی خود برای محافظت از گرما و نور نگهداری کنید. انسولین را از یک بطری به یک سرنگ تزریق نکنید تا آماده تزریق شود. انسولین را منجمد نکنید یا آن را در یخچال قرار ندهید. هر انسولینی را که منجمد شده دور بیندازید.

1  |  مجله قرمز  |  بازدید: 1176



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional