کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


داروی پروکلرپرازین:


داروی پروکلرپرازین جز داروهایی آنتی سایکوتیک و درمان کننده موارد روان پریشی است. این دارو که جز داروهای خانواده فنوتیازین است، دارای مکانیسم عملی بر پایه تغییرات در موارد شیمیایی موجود در مغز است که اساس ابتلا به بیماری‌های سایکوتیک را در فرد مبتلا تشکیل می‌دهند. از کارکردهای این دارو که معمولاً به صورت خوراکی مصرف می‌شود، درمان اختلالاتی مانند اسکیزوفرنی (شیزو فرنی) و همچنین برطرف کننده علائم تهوع و استفراغ شدید و درمان اختلال اضطراب است.  این دارو ممکن است برای اهداف غیر از مواردی که در این راهنمای دارویی ذکر شده، استفاده شود. در این مقاله به معرفی، چگونگی کارکرد و نکات طلایی حین مصرف این دارو می‌پردازیم.
اطلاعات مهم مربوط به داروی پروکلرپرازین:
اگر فرد اخیراً از الکل و یا نوشیدنی‌های الکلی، داروهای آرام بخش و تسکین دهنده و یا همچنین داروهای نارکوتیک استفاده کرده است، برای پیشگیری از ایجاد تداخل دارویی و عوارض ناشی از آن نباید این دارو را مصرف کند.
با توجه به اثرات قوی و گاها مخرب این دارو مصرف این دارو در افرا زیر دوسال و با وزن کمتر از ۲۰ پوند (۹ کیلو) ممنوع است. همچنین بعد از انجام عمل جراحی، مصرف این دارو برای کودکان توصیه نمی‌گردد.
با توجه به اینکه مصرف این دارو در افراد سالمند ممکن است باعث افزایش احتمال مرگ و میر مرتبط با بیماری‌هایی مانند زوال عقل را افزایش دهد، استفاده از این دارو در این دسته افراد توصیه نمی‌گردد.
نکاتی  که باید  قبل از استفاده از این دارو  بدانید:
اگر فرد مصرف کننده به  این دارو آلرژی داشته باشد و یا اگر فرد اخیراً از الکل و یا نوشیدنی‌های الکلی، داروهای آرام بخش و تسکین دهنده و یا همچنین داروهای نارکوتیک استفاده کرده است، نباید از این دارو استفاده کند.
با در نظر گرفتن عوارض جانبی شدید این دارو در کودکان خردسال، مصرف این دارو در افرا زیر دوسال و با وزن کمتر از ۲۰ پوند (۹ کیلو) ممنوع است. از این رو در صورت ابتلای کودک شما به تهوع یا استفراغ شدید، تب، اسهال و یا آنفلوانزا قبل از مصرف این دارو توسط کودک شما، با یک پزشک مجرب مشورت کنید.
بعد از انجام عمل جراحی، مصرف این دارو برای کودکان توصیه نمی‌گردد.
یکی از بیماری‌های که ممکن از در اثر استفاده طولانی مدت از این دارو، احتمال ابتلای به آن بالا رود، ختلال در حرکات دودی روده است. هرچه زمان طولانی‌تری از این دارو استفاده کنید، طبیعتاً شانس ابتلای به این عارضه بیشتر خواهد شد. نکته حائز اهمیت این است که این مورد در زنان و افراد زندگی به علت شیوه زندگی، احتمال بیشتری برای وقوع دارد. از این رو چه با مصرف هدفمند این دارو و چه با تغییر مناسب در شیوه زندگی فرد می‌بایست از ابتلای به این بیماریها پیشگیری شود.
 اگر تا به حال سابقه مصرف این دارو را دارید، در این موارد برای اینکه مطمئن شوید،  مصرف این دارو برای شما ایمن است و خطری در پی ندارد، با پزشک مشورت کنید:
مشکلات مربوط به دفع ادرار؛
وجود یک انسداد در روده فرد؛
ابتلای به عارضه گلوکوم؛
ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی؛
فشار خون پایین ( هیاپو تنشن)؛
سرطان سینه؛
ابتلای به بیماری‌های کبدی؛
تومور غدد آدرنال (فئوکروموسیتوم)؛
تشنج، یا سابقه ابتلای به تومور مغزی؛
بیماری پارکینسون؛ یا
رخ دادن یک عارضه جانبی شدید در هنگام استفاده از این دارو و یا یک دیگر از داروهای خانواده فنوتیازین.
اگر فرد مصرف کننده این دارو دچار گرمازدگی، سرماخوردگی و یا در مواجهه با سموم حشره کش بوده است، برای پیشگیری از رخداد عوارض نامطلوب، قبل از مصرف این دارو بهتر است با پزشک معالج خود مشورت کند.
مشخص نیست که این دارو به یک جنین آسیب برساند یا نه . اگر باردار یا در حین درمان، باردار شدید، به پزشک خود اطلاع دهید و بدون اطلاع پزشک آن دارو را مصرف نکنید.
ذکر این نکته که استفاده از داروهای آنتی سایکوتیک به خصوص در ۳ ماهه آخر بارداری ممکن است در نوزادان باعث وقوع مشکلاتی مانند علائم محرومیت، ایجاد مشکلات در تنفس، مشکلات تغذیه‌ای، اضطراب، لرزش و ترمور عضلات شود، ضروری است. با این وجود، اگر فرد مصرف این داروها را در دوران بارداری متوقف کند، ممکن است علائم محرومیت را تجربه کند. از این رو لازم است که در صورت بارداری، فر مصرف داروی پروکلرپرازین بدون را بدون مشاوره با پزشک معالج خود متوقف نکند.
 این دارو می تواند از طریق شیر مادر منتقل شود و به کودک شیرخوار  آسیب برساند یا نه. پس توصیه می‌شود که برای مصرف این دارو همزمان با تغذیه کودک شیرخوار خود، به پزشک معالج خود اطلاع دهید و  بدون اطلاع ایشان این دارو را مصرف نکنید.
طریقه مصرف داروی پروکلرپرازین:
داروی پروکلرپرازین را دقیقاً همان‌طور که توسط پزشک شما تجویز می‌شود، مصرف کنید.  راهنمایی‌های بر روی برچسب نسخه خود را خوانده و بر اساس آن عمل کنید. پزشک شما ممکن است گاهی اوقات دوز داروی شما  را برای اطمینان از حصول بهترین نتایج،  تغییر دهد. این دارو را در دوزهای بیشتر و یا کمتر از مقادیر توصیه شده، مصرف نکنید.
در صورت مصرف طولانی مدت این دارو، فرد مصرف کننده برای پایش و اطمینان از سلامت خود نیاز به آزمایش‌های مکرر و مدونی دارد.
این دارو را در دمای اتاق، دور از رطوبت، گرما، و نور آفتاب نگهداری کنید. در زمینه استفاده نادرست و یا بدون تجویز متخصص از داروی شما توسط افراد دیگر ، هوشیار باشید و از این امر جلوگیری کنید.
چه اتفاقی می افتد اگر شما یک دوز از این دارو را فراموش کنید؟
به محض اینکه شما دوز فراموش شده را به یاد آوردید، آن را مصرف کنید. اگر تقریبا موقع نوبت بعدی مصرف دوز بعدی است، از مصرف دوز فراموش شده اجتناب کنید . برای جبران دوز از دست رفته قبلی در دوز بعدی از داروی اضافه استفاده نکنید.
اگر از این دارو بیش از حد مصرف کنید، چه اتفاقی می افتد؟
با مراقبت های پزشکی اورژانس و یا کمک های اضطراری برای مسمومیت، تماس بگیرید. با توجه به اینکه مصرف نادرست این دارو به خصوص در فردی که بدون تجویز پزشک متخصص از آن استفاده کرده است، می‌تواند مرگبار باشد.
مصرف بیش از حد این دارو (آور دوز) می‌تواند سبب ابتلای فرد مصرف کننده به علامی نظیر خواب آلودگی شدید، ضربان قلب نامنظم، آشفتگی، تشنج یا غش کردن شود.
در هنگام مصرف این دارو باید از چه مواردی اجتناب کنید؟
فرد مصرف کننده این دارو باید از مصرف الکل و یا نوشیدنی‌های الکلی اجتناب کند زیرا مصرف آن باعث بالا رفتن احتمال ابتلای به عوارض جانبی ناشی از مصرف این دارو و حتی مرگ می‌شود.
مصرف داروی پروکلرپرازین ممکن است تفکر یا پاسخ دهی شما را مختل کند. اگر شما در حال رانندگی و یا در حین انجام هر کاری هستید که نیاز دارد که به گوش باشید، هوشیار باشید.
اجتناب از بلند شدن سریع از حالت نشسته یا دراز کشیدن چون ممکن است احساس سرگیجه کنید. برای جلوگیری از سقوط، به‌آرامی و یکنواخت بلند شوید.

0  |  مجله قرمز  |  بازدید: 1131



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional