کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


داروی کرستور یا روزوواستاتین:


داروی کرستور (Crestor)، که با نام عمومی روزوواستاتین (Rosuvastatin) نیز شناخته می‌شود، متعلق به گروهی از داروهاست که استاتین‌ها نامیده می‌شوند. این دارو، میزان کلسترول نامناسب یا بد (منظور از کلسترول نامناسب، لیپوپروتئین کم چگالی یا LDL است) و تری‌گلیسیرید را در بدن کاهش می‌دهد و در عین حال، کلسترول خوب (منظور از کلسترول خوب، لیپوپروتئین با چگالی بالا یا HDL است) را در بدن افزایش می‌دهد. کرستور برای مصرف بزرگسالان و کودکان بالای ۸ سال استفاده می‌شود تا میزان کلسترول و تری‌گلیسیرید (نوعی چربی) را در خون آن‌ها کاهش دهد و همچنین روند ساخت پلاک‌ها در رگ‌های خونی را آهسته کند. این دارو همچنین برای کاهش دادن خطر ابتلا به سکته‌ی مغزی، حمله‌ی قلبی و سایر مشکلات قلبی در افرادی که دچار دیابت، بیماری‌های قلبی-عروقی یا سایر مشکلات هستند، استفاده می‌شود. کرستور برای درمان کلسترول بالا که به طور ارثی در برخی افراد وجود دارد و یا از سمت یک والد و یا هر دو والد به آن‌ها منتقل شده، مصرف می‌گردد. آن دسته از افرادی که دچار کلسترول بالای ارثی که از سمت یکی از والدین به آن‌ها ارث داده شده هستند، باید بیشتر از ۸ سال داشته باشند تا بتوانند این دارو را مصرف کنند و کسانی که کلسترول بالا به صورت ارثی از سمت هر دو والد به آن‌ها منتقل شده، باید حداقل ۷ سال داشته باشند تا بتوانند از داروی کرستور استفاده نمایند.
اطلاعات مهم درباره کرستور:
داروی کرستور می‌تواند باعث ایجاد آسیب در جنین شود و یا حتی منجر به تولد نوزاد معیوب گردد. بنابراین اگر باردار هستید، از این دارو استفاده نکنید. قبل از مصرف این دارو، اگر تا به حال بیماری کبدی یا کلیوی، دیابت یا اختلالات تیروئیدی داشته‌اید، اگر از نژاد چینی‌ها هستید و یا در طول روز بیشتر از دو بار از نوشیدنی‌های الکلی استفاده می‌کنید، به پزشک خود اطلاع دهید. در موارد نادری، مصرف داروی کرستور می‌تواند منجر به از پارگی بافت ماهیچه اسکلتی شود که در نهایت منجر به نارسایی کلیوی می‌گردد. در صورتی که به طور ناگهانی دچار درد، حساسیت یا ضعفِ ماهیچه‌ای غیر منتظره شدید، بلافاصله به دکتر مراجعه کنید؛ خصوصاً اگر همراه با تب، خستگی غیر طبیعی و ادرار تیره‌رنگ باشد. اگر بیماری کبدی دارید، یا در دوران شیردهی می‌باشید، نباید از داروی کرستور یا روزوواستاتین استفاده کنید. از مصرف غذاهایی که دارای چربی یا کلسترول بالا هستند، اجتناب کنید. اگر از یک رژیم غذایی کم‌کلسترول استفاده نکنید، خوردن این قرص‌ تاثیر زیادی بر روی کاهش کلسترول شما نخواهد داشت.
داروهای بسیار زیادی وجود دارند که اگر به طور همزمان با داروی کرستور مصرف شوند، خطر ابتلا به مشکلات جدی را در شما افزایش خواهند داد. در مورد هر داوریی که مصرف می‌کنید، به دکتر خود اطلاعات لازم را ارائه دهید. این داروها شامل داروهای با نسخه، بدون نسخه، ویتامین‌ها و داروهای گیاهی نیز می‌شود. بدون اینکه به دکتر خود اطلاع دهید، از داروی جدیدی استفاده نکنید. لیستی از تمامی داروهایی که در حال حاضر مصرف می‌کنید به همراه خود داشته باشید و آن‌را به دکترهای مختلفی که شما را ویزیت می‌کنند نشان دهید. مصرف داروی کرستور، تنها قسمت کوچکی از روند درمانی کامل شما می‌باشد. درمان کامل شما شامل رژیم غذایی مناسب، انجام تمرنان جسمانی و کنترل وزن است. همه‌ی این موارد را به همراه مصرف داروی مورد نظر به طور مرتب در هر روز انجام دهید. اگر باردار هستید، از این دارو استفاده نکنید.
اگر نسبت به روزوواستاتین حساسیت دارید یا در شرایط زیر هستید، نباید از داروی کرستور استفاده کنید:
بیماری کبدی دارید؛
باردار هستید و یا در دوران شیردهی قرار دارید؛
روزوواستاتین می‌تواند موجب آسیب به جنین و یا ایجاد نقص‌های مادرزادی در نوزاد به هنگام تولد شود. بنابراین اگر باردار هستید، از این دارو استفاده نکنید. اگر در دوره مصرف داروی کرستور باردار شدید، بلافاصله مصرف آن را متوقف کرده و به پزشک مراجعه کنید. در دوره‌ای که از این دارو استفاده می‌کنید، از پیشگیری‌کننده‌ها برای جلوگیری از باردار شدن استفاده نمائید. روزوواستاتین می‌تواند در شیر مادر نفوذ پیدا کرده و باعث آسیب در نوزاد شود. بنابراین در دوره مصرف این دارو، از شیردهی به نوزادان بپرهیزید.
برای اطمینان از اینکه مصرف داروی کرستور برای شما خطراتی را در پی ندارد، اگر موارد زیر را دارید، به پزشک خود اطلاع دهید:
سابقه‌ی بیماری های کبدی؛
سابقه‌ی بیماری های کلیوی؛
دیابت؛
اختلالات تیروئیدی؛
اگر روزانه بیش از دو بار از نوشیدنی‌های الکلی استفاده می‌کنید؛
اگر نژاد آسیایی دارید؛
اگر ۶۵ سال یا بیشتر دارید؛
مصرف داروی کرستور می‌تواند منجر به از پارگی بافت ماهیچه اسکلتی شود که در نهایت منجر به نارسایی کلیوی می‌گردد. احتمال رخ دادن این شرایط، در افراد مسن یا کسانی که بیماری کلیوی یا کم‌کاری تیروئیدِ کنترل نشده (یا کم کنترل شده) دارند، بیشتر است. افرادی که نژاد آسیایی دارند، روزوواستاتین را بیشتر از سایر افراد و با نرخ بیشتری جذب می‌کنند. مطمئن شوید که دکتر شما اطلاع دارد که شما آسیایی هستید. چرا که ممکن است شما، نسبت به سایر افراد از نژادهای دیگر، نیاز به دوز مصرفی کمتری برای شروع مصرف این دارو داشته باشید. روزوواستاتین می‌تواند در شیر مادر نفوذ پیدا کرده و باعث آسیب در نوزاد شود.
نحوه مصرف:
کرستور را حتماً با تجویز پزشک مصرف کنید و قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه نمایید. همچنین از مصرف دوز بیشتر یا کمتر از مقداری که برای شما تجویز شده است، خودداری کنید و فقط در همان دوره ی زمانی که برای شما تجویز شده، آن را مصرف کنید. دکتر شما ممکن است هرازگاهی دور مصرفی شما را تغییر دهد تا بهترین نتیجه به دست آید. داروی کرستور معمولاً به صورت یک بار در روز استفاده می‌شود و می‌توانید آن را به همراه غذا یا بدون آن مصرف کنید. دارو را در هر روز، سر زمان مشخص و ثابتی مصرف کنید. در دوره مصرف این دارو، ممکن است لازم شود که آزمایشات خون انجام دهید. مصرف داروی کرستور را طبق دوره‌ی زمانی که برای شما تجویز شده، ادامه دهید. حتی اگر زودتر از آن موقع، احساس بهبودی داشتید. کلسترول بالا معمولاً فاقد هر گونه علائمی است. ممکن است نیاز باشد تا شما در یک دوره‌ی زمانی طولانی، از این دارو استفاده کنید.
اگر موارد زیر را دارید، برای مدت کوتاهی مصرف داروی کرستور را متوقف کنید:
عدم تعادل الکترولیتی (مثلاً میزان پتاسیم پایین یا بالا در خونتان)؛
فشار خون بسیار کم؛
عفونت یا بیماری‌های شدید؛
کم آب شدن بدن؛
جراحی؛
نباید مصرف داروی کرستور را خودسرانه قطع کنید؛ مگر اینکه دکتر به شما گفته باشد.

1  |  مجله قرمز  |  بازدید: 1286



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional