کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


داروی کلونیدین (Clonidine):


این دارو، که با نام ها تجاری Catapres, Kapvay نیز شناخته می شود، با کاهش دادن میزان مواد شیمیایی خاصی در مغز، فشار خون را پایین می‌آورد. در نتیجه رگ های خونی آزاد شده و ضربان قلب ارام تر خواهد زد. برندِ Catapres از این دارو، برای پایین آوردن فشار خون بالا استفاده می‌شود و برندِ  Kapvay برای درمان اختلالات بیش فعالی و کمبود توجه به کار می‌رود. کلونیدین گاهی نیز به همراه دارو های دیگری استفاده می‌شود.
 اطلاعات مهم درباره کلونیدین:
اگر دچار مشکلات قلبی، بیماری عروق کرونر به صورت شدید، اختلالات نبض یا ضربان قلب، ضربان آرام، فشار خون پایین، سابقه‌ی حمله‌ی قلبی یا ضربه مغزی یا بیماری های کلیوی هستید، یا این که واکنش های آلرژیکی دارید، قبل از مصرف این دارو با دکتر خود مشورت کنید.
نکات مهمی که قبل از مصرف کلونیدین باید رعایت کرد
– اگر نسبت به کلونیدین حساسیت دارید، بهتر است آن را مصرف نکنید.
برای اطمینان از این که داروی مورد نظر برای شما خطری درپی ندارد، در صورتی که موارد زیر را دارید، با دکتر خود در میان گذارید:
بیماری های قلبی عروقی جدی؛
مشکلاتی در ضربان قلب، ضربان قلب آرام؛
فشار خون پایین یا سابقه‌ی غش کردن؛
سابقه‌ی حمله‌ی قلبی یا ضربه مغزی؛
فئوکروموسیتوم (تومورِ غده ی فوق کلیوی)؛
بیماری های کلیوی؛
سابقه‌ی آلرژی؛
افراد مسن، با احتمال بیشتری نسبت به سایر افراد، تحت تاثیر اثرات این دارو قرار می‌گیرند.
داروی کلونیدین:
هنوز مشخص نشده است که آیا کلونیدین برای جنین مشکلی ایجاد می‌کند یا خیر. بهتر است در طول دوره ای که این دارو را مصرف می‌کنید، چنانچه باردار هستید و یا قصد بارداری دارید، با دکتر خود در میان گذارید.
این دارو می‌تواند در شیر مادر نفوذ کرده و باعث ایجاد مشکلاتی در نوزاد شما شود. بنابراین اگر در دوران شیردهی قرار دارید، با دکتر خود در میان گذارید.
برندِ Catapres  از این دارو، برای افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی‌گردد و برندِ Kapvay  از این دارو، برای کودکان زیر ۶ سال نباید استفاده ‌شود.
نحوه مصرف:
کلونیدین را حتما با تجویز پزشک مصرف کنید و قبل از مصرف، تمامی مواردی که روی جلد این دارو نوشته شده است را به دقت مطالعه نمایید. همچنین از مصرف دوز بیشتر یا کمتر از مقداری که برای شما تجویز شده است، خودداری کنید و فقط در همان دوره ی زمانی که برای شما تجویز شده، آن را مصرف کنید. دکتر شما ممکن است در طول دوره‌ی مصرف این دارو، دوز مصرفی را هر از گاهی تغییر دهد تا به نتیجه‌ی بهتری دست پیدا کنید.
کلونیدین معمولاً در صبح و یا قبل از خوابِ شب مصرف می‌شود. اگر مقادیری از این دارو را در زمان های مختلفی مصرف می‌کنید، بهتر است طوری در نظر بگیرید که بیشترین میزان مصرف شما در هنگام صبح و یا قبل از خوابِ شب باشد.
این دارو را می‌توانید یا غذا یا بدون آن مصرف نمائید. قرص آن را به طور کامل قورت دهید و آن را نجوید یا تکه تکه نکنید.
اگر قرار است تحت عمل جراحی قرار بگیرید، در صورتی که از کلونیدین استفاده می‌کنید قبل از عمل با دکتر خود در میان گذارید. ممکن است نیاز شود تا مصرف این دارو را برای مدت کوتاهی قطع کنید.
هرگز دو نوع کلونیدین را به طور همزمان با هم استفاده نکنید.
مصرف کلونیدین را به طور ناگهانی قطع نکنید وگرنه ممکن است شاهد ایجاد علائمی ناخوشایند در بدنتان باشید. درباره‌ی قطع مصرف این دارو به طور مناسب، با دکتر خود صحبت کنید.
اگر بیمار شدید و استفراغ هم می‌کردید، با دکتر خود تماس بگیرید. بیمار بودن به مدت طولانی ممکن است جذب این دارو به بدنتان را دشوارتر کند و در نتیجه احتمال دارد علائمی در شما پدیدار شود. این موضوع، به ویژه در مورد کودکانی که کلونیدین مصرف می‌کنند، بسیار مهم است.
اگر شما برای بهبود فشار خون بالای خود در حال مصرف این دارو هستید، حتی اگر احساس بهبودی داشتید مصرف آن را ادامه دهید. فشار خون بالا معمولاً فاقد هر گونه علامتی است. شاید نیاز باشد تا آخر عمر به مصرف داروهای مخصوص فشار خون بالا، ادامه دهید.
دارو را در دمای اتاق نگهداری کرده و دور از گرما، رطوبت و نور قرار دهید.
مصرف بیش از اندازه یا کمتر از میزان لازم:
اگر یک بار مصرف این دارو را فراموش کردید، به محض اینکه به یاد آوردید، آن را مصرف کنید. اما چنانچه زمانِ به یادآوری شما، بسیار نزدیک به زمانِ مصرفِ بعدی بود، دوز فراموش شده را مصرف نکنید. فقط در نوبت بعدی، کلونیدین را مصرف کنید. برای جبرانِ دوز از دست رفته، داروی اضافی مصرف نکنید.
چنانچه بیشتر از میزان مورد نیاز، این دارو را مصرف کردید، به موارد اورژانسی در مورد مصرف زیاد این دارو مراجعه کنید و یا از پزشک کمک بگیرید. علائم مصرف بیش از حد کلونیدین عبارتند از:
فشار خون بسیار بالا و خطرناک (سردرد شدید، احساس ضربان در قسمت گردن و گوش ها، خون دماغ شدن، اضطراب، درد در قفسه‌‌ی سینه، تنفس کوتاه) که در ادامه‌ی آن، شاهد فشار خون پایین (احساس کنید که در حال بیهوش شدن هستید) باشید.
سایر علائم مصرف بیش از اندازه‌ی این دارو می‌تواند شامل احساس سرما، خواب آلودگی یا ضعف شدید، تنفس سطحی یا ضعیف، کوچک شدن مردمک چشم، غش کردن یا تشنج باشد.
از چه دارو هایی در حین مصرف کلونیدین باید اجتناب کرد؟
از نوشیدن الکل خودداری کنید؛ چرا که ممکن است باعث تشدید برخی از عوارض جانبی این دارو شود.
این دارو ممکن است بر روی اندیشیدن و یا واکنش نشان دادن شما تاثیر بگذارد و باعث اختلال شود. قبل از این که اطمینان حاصل نکردید که این دارو چه نوع تاثیراتی بر روی شما می‌گذارد، از رانندگی کردن و یا کار با ماشین آلات پس از مصرف کلونیدین خودداری کنید. گیجی یا خواب آلودگی شدید ممکن است باعث افتادن شما و ایجاد صدمه شود.
عوارض جانبی:
اگر هر گونه علائم آلرژیکی نسبت به این دارو – شامل کهیر، به دشواری نفس کشیدن، التهاب صورت، لب ها، زبان یا گلو – در خود مشاهده کردید، حتما به دکتر اطلاع دهید.
اگر موارد زیر را دارید، با دکتر خود در میان گذارید:
درد شدید قفسه‌ی سینه، کوتاه بودن تنفس، ضربان قلب غیر طبیعی و نامنظم؛
نبض بسیار آهسته؛
سردرد شدید، احساس ضربان در گردن و گوش ها، تاری دید؛
خون دماغ شدن؛
اضطراب، گیجی؛
احساس سبکی در سر، به طوری که حس کنید هر لحظه امکان دارد بیفتید.
” احتمالِ رخ دادنِ عوارض جانبی جدی در اثر مصرف این دارو، در افراد مسن بیشتر است. “

1  |  مجله قرمز  |  بازدید: 983



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional