کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


دراگون فروت:


میوه اژدها یا دراگون فروت ، یک میوه غیر بومی و خوشمزه است که به دلیل دارا بودن منابع تغذیه ای غنی، یک میوه گرمسیری فوق العاده نیز محسوب می شود که آن را با عناوین پیتایا و یا پیتاهایا نیز می شناسند و در برخی مناطق به گلابی توت فرنگی نیز معروف است.
دراگون فروت:
با این حال، پیتایا از لحاظ فنی با میوه اژدها (پیتاهایا) فرق دارد زیرا اولی از گونه استنوسرئوس (Stenocereus)  و دومی از نوع هیلوسرئوس (Hylocereus) می باشد. خاستگاه اصلی میوه  اژدها در مکزیک، آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی است. گمان می رود که مهاجران آمریکایی آن را به کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند کامبوج، تایلند، تایوان، ویتنام و فیلیپین منتقل کرده باشند.
امروزه، این میوه نه تنها یک میوه سالم به شمار می رود بلکه پودر پیتایا نیز غنی از مواد مغذی است که در سراسر جهان در دسترس می باشد از جمله فواید سلامتی دراگون فروت میتوان به توانایی آن برای کمک به کاهش وزن، کنترل دیابت، بهبود به هضم غذا، کاهش کلسترول و افزایش سطح انرژی اشاره کرد.
این میوه در برابر برخی از سرطان  های خاص و بیماری  های قلبی از بدن محافظت کرده و در برابر باکتری  ها و قارچ  ها نیز از بدن دفاع می کند و باعث بهبود عملکرد کلی بدن می شود. به غیر از فوایدی که خود این میوه دارا می باشد، پوست دراگون فروت نیز از نظر دارویی، آرایشی و بهداشتی نیز مفید می باشد.
ارزش غذایی میوه دراگون فروت:
دراگون فروت یک میوه کم کالری و غنی از آنتی اکسیدان می باشد که گزینه خوبی برای اضافه کردن آن به رژیم های غذایی به منظور کاهش وزن می باشد. طبق نظر وزارت کشاورزی ایالات  متحده، این میوه حاوی مقادیر خوبی فیبر، لیکوپن، کربو هیدرات  ها و ویتامین  های محلول در آب مثل کاروتن، ویتامین C و ویتامین های B و نیاسین و ریبوفلاوین است. از لحاظ مواد معدنی نیز ارزش بالایی دارد و شامل منیزیم، کلسیم، فسفر، آهن و سدیم نیز می باشد.
گفته می شود که دراگون فروت جزو گیاهان دارویی نیز می باشد که از بیماری  های مختلفی جلوگیری می کند. همچنین، تحقیقات نشان می دهد که اسیدهای چرب اشباع  نشده (لینولئیک  اسید و لینولنیک اسید) و اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ نیز در دانه  های این میوه  وجود دارند.
مواد مغذی موجود در این میوه، به شرح زیر می باشد:
انرژی: 264 کیلو کالری
پروتئین: 3.57 گرم
چربی: 0
کربوهیدرات: 82.14 گرم
فیبر: 1.8 گرم
شکر:82.14 گرم
کلسیم: 107 میلیگرم
آهن: 0 میلیگرم
سدیم: 39 میلیگرم
ویتامین C: 6.4 میلیگرم
ویتامین A: 0
اسیدهای چرب اشباع: 0
اسیدهای چرب ترانس: 0
کلسترول: 0
پروتئین: ۳ گرم
منیزیم: ۱۸%
ویتامین E: 4%
مزایا و فواید سلامتی میوه اژدها:
فواید سلامتی دراگون فروت عمدتا به خواص آنتی اکسیدان، ضد باکتری و تغذیه ای آن نسبت داده می شود. این فواید شامل افزایش ایمنی بدن، متابولیسم سریع و روان تر شدن فرآیند گوارشی می باشد.
پیشگیری از سرطان:
مطالعه ای که اخیرا در مورد دراگون فروت انجام گرفته، نشان می دهد که این میوه خواص ضد سرطانی دارد به ویژه در مورد سرطان روده بزرگ. این میوه به دلیل دارار بودن آنتی اکسیدان و ویتامین C، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. میوه اژد ها حاوی منابع دیگری از آنتی اکسیدان های طبیعی نیز می باشد.
طبق تحقیقات صورت گرفته، کاروتن و لیکوپن موجود در این میوه، از آنتی اکسیدان های به شدت قوی هستند که با تعدادی از ویژگی  های ضد سرطانی در ارتباط می باشد. این آنتی اکسیدان ها به کاهش سرطان پروستات و همچنین اندازه تومورها در بدن کمک می کنند. این میوه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و برای کسانی که مکررا مریض می شوند و یا حتی در خطر ابتلا به سرطان قرار دارند، مفید است.
تقویت سیستم ایمنی با دراگون فروت:
توانایی بدن برای مبارزه با عفونت به چندین عامل مختلف از جمله کیفیت رژیم غذایی مربوط می شود. ویتامین C و کاروتنوئیدهای موجود در دراگون فروت سیستم ایمنی را تقویت کرده و با محافظت از گلبول های سفید خون، از عفونت پیشگیری می کند. گلبول های سفید خون به مواد مضر حمله کرده و آنها را نابود می کنند. با این حال، نسبت به آسیب رساندن به رادیکال های آزاد، حساسیت زیادی دارند. آنتی اکسیدان قوی، ویتامین C و کاروتنوئیدها، رادیکال های آزاد را خنثی می کنند و از گلبول های سفید خون در برابر آسیب دفاع می کنند.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 922



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

دکتر حمیدرضا وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-26765331

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional