کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


درمان آکوستیک نوروما:


راه های درمانی آکوستیک نوروما می تواند براساس اندازه و رشد تومور، سلامتی عمومی و علایم  مختلف باشد. برای درمان آکوستیک نوروما، پزشک ممکن است یکی از سه روش درمانی بالقوه زیر را به کار بگیرد: مانیتورینگ، جراحی یا شیمی درمانی.
مانیتورینگ:
اگر آکوستیک نوروما کوچک باشد و یا رشد آهسته یا توقف شده ای داشته باشد که علایم و نشانه هایی کمی به وجود آورده است، پزشک ممکن است تصمیم به مشاهده آن داشته باشد به ویژه اگر فرد مسن باشد و کاندید مناسبی برای درمان های تهاجمی تر نباشد.
پزشک ممکن است درخواست تصویر برداری و آزمون های شنوایی سالانه داشته باشد تا سرعت و چگونگی رشد تومور را بسنجد. اگر اسکن ها نشان دهنده رشد تومور باشند یا تومورها علایم خاصی بروز دهند ممکن است به درمان های بیشتری نیاز باشد.
جراحی آکوستیک نوروما:
برای خارج سازی آکوستیک نوروما ممکن است به جراحی نیاز باشد. جراح ممکن است برای خارج سازی آکوستیک نوروما براساس اندازه تومور، وضعیت شنوایی و سایر عوامل از چندین روش استفاده کند. هدف از جراحی خارج سازی تومور، حفظ عصب صورتی برای جلوگیری از فلج صورت و حفظ شنوایی تا حد ممکن می باشد. برای جراحی آکوستیک نوروما از بیهوشی عمومی استفاده می شود و شامل خارج سازی تومور از طریق گوش داخلی یا سوراخی در جمجمه می باشد.
در برخی موارد ممکن است نتوان همه تومور را به طور کامل خارج کرد از جمله اگر تومور به مناطق مهم مغز یا عصب صورت خیلی نزدیک باشد. گاهی اوقات ممکن است خارج سازی تومور به دلیل آسیب حین جراحی به شنوایی، تعادل یا عصب صورتی  سبب بدتر شدن علایم گردد.
عوارض این جراحی عبارتند از:
نشت مایع مغزی نخاعی از محل جراحی
ناشنوایی
ضعف صورت
کرختی صورت
صدای زنگ در گوش
اختلالات تعادلی
سردرد مداوم
عفونت مایع مغزی نخاعی (مننژیت)
سکته یا خونریزی مغزی
روش داخل حلزونی:
پزشکان ممکن است از روش داخل حلزونی برای تومورهایی استفاده کنند که عامل ناشنوایی زیاد گردد یا امکان حفظ آن وجود نداشته باشد. طی این روند جراحی، جراحی برشی را در پشت گوش ایجاد می کند و استخوان ماستوئید که یکی از اجزای گوش میانی می باشد را باز می کند. این استخوان شامل ساختارهایی مهم برای شنوایی و تعادل می باشند. این برش به جراحان امکان دسترسی به تومورهای کانال شنوایی داخلی را می دهد که محل عبور عصب هشتم مغزی می باشد.
این عصب از مغز تا گوش داخلی امتداد دارد. این روش جراحی امکان مشاهده مناسبی از اعصاب جهت حفظ عملکرد صورت فراهم می کند. جراح تومور را به طور کامل یا به اندازه ای که ایمن باشد خارج می کند. گاهی جراح برای دسترسی به تومور اقدام به خارج سازی قسمتی از گوش داخلی به نام حلزون، پردازش اصوات، می کند یا کپسول شنوایی، پوشش استخوانی پوشاننده گوش داخلی، را خارج می کند.
به دلیل خارج سازی قسمتی از گوش داخلی در این پروسسجر جراحی، شنوایی در آن طرف از بین می رود. تعادل مشکلی معمول به حساب نمی آید چون گوش سمت مقابل کل عملکرد را بر عهده خواهد گرفت، اگرچه ممکن است درمان های بازتوانی جهت جبران مقداری از تعادل از دست رفته کارآیی داشته باشد.
به طور کلی روش جراحی داخل حلزونی برای موارد زیر بهترین گزینه می باشد:
تاثیرات شدید تومور بر روی شنوایی
اندازه تومور به قدری بزرگ باشد که حفظ شنوایی امکان پذیر نباشد.
روش رتروسیگموئید:
جراحان ممکن است از روش رتروسیگموئید برای آکوستیک نوروماهای کوچکتر و امکان حفظ شنوایی استفاده می کنند. این روش برای تومورها  خارج از کانل داخلی شنوایی و نزدیک ساقه مغز استفاده می شود. در طول این جراحی ، جراح برشی اضافی در پشت گوش ایجاد می کند تا قسمتی از جمجمه به نام استخوان اکسیپتال را سوراخ کند که در خلف استخوان ماستوئید قرار گرفته است. مخچه قسمتی از مغز می باشد که در بالای ساقه مغز قرار می گیرد.
جراح برای دسترسی کامل به تومور، استخوان را از طریق کانال شنوایی داخلی خارج می کند و امکان مشاهده عصب صورت، عصب شنوایی و ساقه مغز فراهم می شود. اگر خارج سازی کامل تومور سبب آسیب اعصاب یا بافت مغزی گردد، پزشک ممکن است قطعاتی از تومور را باقی بگذارد. قسمتی از جمجمه که برای انجام این جراحی سوراخ شد، بعد از خارج سازی تومور مجددا ترمیم می گردد. چربی خارج شده از ناحیه نافی برای جلوگیری از نشت مایع مغزی نخاعی استفاده می شود.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 742



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر ایوب ولدبیگی

دکتر ایوب ولدبیگی

شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

021-22648270

دکتر فرنوش جاراللهی

دکتر فرنوش جاراللهی

شنوایی شناسی کودکان

021-22228051

دکتر نیما رضا زاده

دکتر نیما رضا زاده

شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

021-88058723

دکتر سعید اعرابی

دکتر سعید اعرابی

متخصص شنوایی سنجی

021-88140985

دکتر مسلم شعبانی

دکتر مسلم شعبانی

دکترای شنوایی شناسی

021-22180100

دکتر محسن احدی

دکتر محسن احدی

شنوایی شناسی مرکزی

021-22250541

دکتر سعید فراهانی

دکتر سعید فراهانی

متخصص شنوایی و تعادل

021-88870928

دکتر آرزو بیگدلی

دکتر آرزو بیگدلی

شنوایی شناس

021-22005047

دکتر اکرم پوربخت

دکتر اکرم پوربخت

متخصص شنوایی و تعادل

021-22250541

کلینیک شنوایی و تعادل بهار

کلینیک شنوایی و تعادل بهار


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

کلینیک شنوایی سعادت آباد

کلینیک شنوایی سعادت آباد


کلینیک شنوایی و زنگ گوش

کلینیک شنوایی، سرگیجه پاستور

کلینیک شنوایی، سرگیجه پاستور


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional