کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


درمان سرماخوردگی و آنفلونزا:


سرماخوردگی درمان ندارد. آنتی بیوتیک ها درمان ویروس های بیماری سرماخوردگی نیستند. با مرطوب نگه داشتن هوای منزل و خارج کردن مخاط داخل بینی شرایط راحتی را برای بیمار خودایجاد کنید.
داروهای درمانی را برای بیمار بدون تجویز پزشک از داروخانه تهیه نفرمایید، مصرف دارو برای بیماران تنها با تجویز پزشک اصولی است. در صورت بروز تب می توانید از داروهای کاهش تب استفاده کنید اما با دقت و طبق دستور باشد و فقط وقتی که بیمار شما بدلیل تب احساس ناراحتی می کند دارو بدهید.
داروهای سرماخوردگی و سرفه برای نوزدان و بیماران مضرر است.
داروهای کاهش تب:
بعضی داروهای مسکن مانند استامینوفن ها را میتوان به منظور کاهش درد ناشی از تب بدون نسخه از داروخانه ها تهیه کرد. این داروها ویروس سرماخوردگی را از بین نمی برند. تب یک واکنش طبیعی بدن بیمار به وجود ویروس است، این دارو ها می توانند به کاهش تب بیمار کمک کنند.
به بیماران کمتر از سه ماهه نباید استامینوفن داده شود و اینکه برای مصرف بیماران نیز حتما به دوز دارو و نحوه استفاده توجه شود تا اشتباهی در مصرف آن رخ ندهد. اگر پرسشی برای مصرف دارو و مقدار آن دارید حتما به پزشک مراجعه کنید.
در تهیه داروهایی چون استامینوفن و ایبوپروفن که قرار است برای مصرف نوزاد یا بیمار شما باشد دقت کافی را داشته باشید.
اگر بیمار شما اسهال و استفراغ دارد از دادن این داروها به بیمار اجتناب کنید.
بیماران و نوجوانان اگر از بیماری هایی چون آبله مرغان یا آنفلونزا و دیگر علایم مشابه بهبود یافته اند نباید آسپرین مصرف کنند. چرا که مصرف آسپرین در این شرایط در بیماران باعث سندروم ری می شود که زندگی آنها را نیز تهدیذ می کند و در مواقعی موجب مرگ می شود.
داروهای سرماخوردگی و سرفه:
وزرات بهداشت و درمان شدیدا مخالف تهیه ی و مصرف داروهای سرماخوردگی و سرفه، بدون نسخه برای بیماران زیر 2 سال است. این داروها که بدون نسخه از داروخانه ها تهیه می شود برای اطفال بسیار خطرناک بوده و تاثیری در بهبود آنها ندارد.
در سال 2008 داروهای سرماخوردگی و سرفه که برای بیماران تجویز میشد از تمام داروخانه ها جمع شد. در ضمن تمام داروهایی که مورد مصرف بزرگسالان بود را نیز باهشدار دادن به اینکه مصرف این داروها برای بیماران زیر 4 سال خطرناک است در داروخانه ها توزیع کردند و برچسب آنها را با این هشدار تغییر دادند.
در بیشتر مواقع می توانید این بیماری را با درمان های خانگی معالجه کنید:
مصرف مایعات فراوان. مصرف مایعات برای جبران کم آبی بدن بسیار اهمیت دارد.بیمار خود را به مصرف مایعات تشویق کنید. خوردن مایعات زیاد ضرورتی ندارد. اگر بیمار شما شیرخواره می باشد بهتر است دفعات شیر دادن را حفظ کنید. شیر مادر یک محافظ قوی در برابر ویروس سرماخوردگی است.
نرم کردن مخاط بینی: ممکن است پزشک بیمار شما قطره ی بینی تجویز کند. این دارو را از داروخانه ها نیز میتوان بدون نسخه تهیه کرد.
ساکشن بینی بیمار: با استفاده از فین گیر بینی بیمار را تمیز کنید. فین گیر یک وسیله ی پلاستیکی برای خارج کردن مخاط داخل بینی بیماران است و طریقه ی استفاده ی آن اینگونه است که آن را وارد سوراخ بینی بیمار کرده تا به آرامی مخاط بینی با خارج کردن هوای فین گیر وارد این وسیله شده و داخل بینی تمیز می شود.
مرطوب نگه داشتن هوا: از بخار آب سرد برای مرطوب نگه داشتن اتاق بیمار خود استفاده کنید، این رطوبت به تنفس راحت و خروج مخاط بینی نیز کمک می کند. هر روز آب دستگاه بخور را عوض کرده و طبق دستورالعمل سازنده ی آن پیش بروید.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 663



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر بهزاد عابدین

دکتر بهزاد عابدین

متخصص گوش و حلق و بینی

021-26601967

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر محمد بهادرمنش

دکتر محمد بهادرمنش

متخصص گوش و حلق و بینی

0910-7011070

دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دکتر عباس غفاری

دکتر عباس غفاری

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88140985

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر عباس قنبریان

دکتر عباس قنبریان

متخصص گوش حلق و بینی

021-88140985

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک راشا

کلینیک راشا


گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional