کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


رازهاي پير نشدن پوست:


 با بالارفتن سن، پوست هم مانند سایر اعضای بدن فرسوده می شود و تغییراتی در ظاهر آن پدید می آید، اما بسیار بیشتر از آنچه تصور می کنیم، پیر شدن پوست به میزان در معرض آفتاب قرار داشتن وسایر عوامل قابل کنترل، بستگی دارد. پس با مراقبت از پوست می توان فرآیند پیرشدن آن را به تعویق انداخت.
فرآیند طبیعی پیر شدن پوست:
در زیر سطح پوست یک شبکه فیبر وجود دارد که از «کلاژن» و «الاستین» تشکیل شده است. کلاژن و الاستین نوعی پروتئین هستند که به سفت و کشیده ماندن پوست کمک می کنند. وقتی قسمتی از سطح پوست کشیده می شود، این شبکه پروتئینی موجب می شود که پوست به حالت اولیه خود برگردد. زمانی که سن افراد بالاتر رود این شبکه ضعیف می شود و در نتیجه پوست شل تر می شود. همچنین، تغییرات دیگری نیز در بدن به وجود می آید که موجب تغییر شکل ظاهری پوست می شود. به عنوان مثال با بالاتر رفتن سن، پوست نازک شده و چربی طبیعی خود را از دست می دهد و در نتیجه زبرتر می شود. همچنین به علت ضعیف و شل شدن پوست، بعضی نقاط بدن مانند غبغب یا بازوها حالت افتاده و آویزان پیدا می کنند. کدهای ژنتیکی هم در فرآیند پیر شدن پوست تأثیر زیادی دارند. به همین علت پوست بعضی افراد در ۸۰ سالگی مانند ۵۰ ساله ها است و در برخی افراد نه چندان خوش شانس برعکس. البته هیچ کدام از این عوامل قابل پیشگیری نیست. اما اگر دقت کنید چیزی در مورد چین و چروک پوست نگفتیم، زیرا این عامل که در ظاهر پوست و جوانتر ماندن آن بسیار مؤثر است، تا حدود زیادی قابل پیشگیری است.
نور آفتاب:
آسیب های ناشی از تابش نور آفتاب اثر زیادی در پیری پوست دارند. اشعه های ماوراء بنفش به درون پوست نفوذ می کنند و به فیبرهای الاستیک که موجب سفت ماندن پوست می شوند آسیب می رسانند و این امر موجب به وجود آمدن چین و چروک می شود. از سویی دیگر، با بالارفتن سن نور آفتاب موجب ایجاد لکه های قهوه ای روی پوست صورت و دست ها می شود.
عمق و وسعت چین و چروک پوست رابطه مستقیم با مدت زمانی دارد که بدون هیچ محافظی در معرض نور آفتاب قرار داشته اید. برای جلوگیری از آسیب دیدگی پوست ناشی از نور آفتاب نکات زیر را رعایت کنید.
▪ هرگز حمام آفتاب نگیرید. هر برنزه شدنی به معنای آن است که تا حدودی به پوست تان آسیب زده اید.
▪ همیشه به دست ها و صورت خود ضد آفتاب بزنید. بهتر است کرم ضد آفتابی انتخاب کنید که SPF ۱۵ یا بالاتر داشته باشد.
▪ از کلاه های لبه دار یا آفتابگیر استفاده کنید.
▪ بین ساعات ۱۰ صبح تا سه بعد از ظهر تشعشعات آفتاب بسیار قوی هستند. اگر لازم نیست، در این ساعات بیرون نروید.
البته یکی دیگر از علل ایجاد چین و چروک در پوست، وراثت است، اما مراقبت از پوست در برابر نور آفتاب حداقل موجب می شود چین و چروک کمتری در پوست ایجاد شود.
استعمال دخانیات:
چین وچروک در پوست  افراد سیگاری بسیار زودتر و عمیق تر ایجاد می شود. مصرف دخانیات موجب می شود خون کمتری به پوست صورت برسد و همچنین مواد شیمیایی و سمی دود سیگار برای پوست بسیار مضر است. خطوط دور چشم و افتادگی پوست پلک ها از نشانه های صورت افرادی است که به مدت زیاد تنباکو مصرف کرده اند. برای حفظ جوانی و شادابی پوست باید حتماً سیگار را ترک کرد.
رژیم غذایی:
سلول های پوستی همواره مشغول ترمیم و تولید دوباره هستند و برای این منظور باید آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، E و همچنین ویتامین A و B به میزان کافی دریافت کنند. این ویتامین ها با مصرف پنج تا هفت وعده میوه در طول روز به خوبی تأمین می شوند برای شروع می توانید از گوجه فرنگی، مرکبات، سبزیجات و هویج استفاده کنید.والدین معمولاً هدیه های زیادی به فرزندانشان می دهند. یکی از هدیه هایی که بعضی پدر و مادرها به فرزند خود می دهند ژن هایی است که موجب داشتن پوست شاداب می شود. مهم نیست که شما این هدیه را دریافت کرده باشید یا نه، بلکه مهم این است که می توانید با مراقبت های کافی، پوستان را جوانتر نگه دارید.

1  |  ملکی  |  بازدید: 1077



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر محمد باقر دریاباری

دکتر محمد باقر دریاباری

پوست و مو و زيبايى

021-22949095

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر پروین نوابی

دکتر پروین نوابی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-88690529

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر زهرا اکبری

دکتر زهرا اکبری

پوست و مو و زيبايى

021-26450199

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر امیرهوشنگ احسانی

دکتر امیرهوشنگ احسانی

متخصص پوست و مو

021-88653145

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

مطب گلدن رویال

مطب گلدن رویال


پوست مو و زیبایی

كلینیك تخصصی سیب سبز

كلینیك تخصصی سیب سبز


پوست و مو و لیزر

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional