کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


راه های طبیعی تسکین دندان درد:


نخ دندان کشیدن:
گاهی اوقات، دندان درد ممکن است ناشی از تجمع بقایای مواد غذایی لابه لای دندان های شما باشد. این معمولاً زمانی اتفاق می افتد که بهداشت دهان و دندان شما ضعیف باشد. نخ دندان کشیدن یک گام اساسی اما اغلب فراموش شده در تمیز کردن دندان های فرد است. برای جلوگیری از تجمع مواد غذایی بین دندان های خود، حداقل روزی دو بار نخ دندان بکشید. اگر از قبل درد دندان داشتید، باید این کار را به آرامی انجام دهید تا از بدتر شدن دردتان جلوگیری شود.
استفاده از خمیر دندان های حاوی مواد بی حس کننده:
برای تسکین موقتی درد دندان خفیف، می توان از خمیر دندان ها و یا ژل های ضد حساسیت، برای بی حس کردن ناحیه آسیب دیده استفاده کرد.
کمپرس سرد:
برای کاهش درد دندانی که بعد از اعمالی چون کشیدن دندان ایجاد می شود، می توان از کمپرس سرد استفاده کرد. استفاده از کمپرس سرد در محل آسیب دیده می تواند به تسکین درد، تورم و خونریزی کمک کند. سرما به پوشش سخت دندانی نفوذ می کند و انتهای عصبی موجود در پالپ و بافت لثه ی اطراف آن را بی حس می کند.
این اثر بی حس کنندگی معمولاً بعد از مدتی از بین می رود. بنابراین، از این نوع درمان موضعی، تنها می توان انتظار کاهش درد موقت را داشت. البته کمپرس سرد تا حد زیادی در تسکین دندان های دردهای شدیدی که ناشی از حفره های دندانی یا پوسیدگی آن است، بی اثر است. برای تهیه یک کمپرس سرد، کافی است چند قطعه یخ را درون یک کیسه پلاستیکی قرار داده و آن را داخل یک حوله نازک بپیچید.
دندان درد:
این کمپرس را در قسمت بیرونی صورت – در مناطقی که درد دندان بیشتر احساس می شود – اعمال کنید. در صورتی که درد به عصب دندانی رسیده باشد، توصیه نمی شود که از این روش درمانی استفاده کنید زیرا به جای تسکین درد ممکن است باعث تشدید آن شود.بستنی و سایر غذاهای سرد می توانند به طور موقت منطقه آسیب دیده را بی حس کرده و درد را کاهش دهند.
روغن میخک و تسکین دندان درد:
این ماده حاوی یک ترکیب شیمیایی به نام اوژنول است، که تسکین دهنده درد، ضد التهاب و ضد عفونی کننده است و ممکن است به تسکین دندان درد شما کمک کند. می توانید روغن را مستقیماً در ناحیه آسیب دیده بمالید و یا یک پنبه کوچک را در روغن آن آغشته کرده و آن را روی دندان خود بمالید.
از آنجا که این روغن وارد بافت دندان و لثه می شود، انتهای عصب زیرین را بی حس می کند و باعث می شود تا درد کمتری احساس کنید. با این حال، این نوع تسکین دهندگی درد معمولاً کوتاه مدت است و هیچ راه حل دائمی برای برطرف کردن این مشکل ارائه نمی دهد. شماری از تحقیقات مبتنی بر حیوانات و سلول ها، اثر درمانی روغن میخک را نشان داده اند، اما برای تعیین صحت کارآیی آن در مدیریت دندان درد، تحقیقات گسترده تری لازم است.
سیر:
سیر فعالیت ضد میکروبی قوی دارد، که می تواند برای رفع مشکلات مختلف دهان، از جمله عفونت های پریودنتال ناشی از دندان درد مورد استفاده قرار گیرد. اثر دارویی سیر، مربوط به یک ترکیب آلی خاص موجود در آن به نام آلیسین است.
این ترکیب از فعالیت آنزیم های حاوی گوگرد – که رشد باکتری ها در دهان را ترویج می دهند – ممانعت به عمل می آورد. استفاده از سیر برای تسکین درد دندان، با سوزش دهان همراه بوده است بنابراین بهتر است قبل از امتحان این روش درمانی، نظر پزشک خود را جویا شوید. قبل از شروع هرگونه داروی خانگی شامل مصرف خوراکی سیر برای کسب اطلاع از دوز مصرفی مناسب آن، با پزشک خود مشورت کنید.
بخور:
سینوس مسدود شده می تواند باعث درد در دندان شما شود. برای باز کردن سینوس ها و تسکین درد بهتر است از بخور یا دستگاه خشک کن استفاده کنید.
ترک سیگار و تسکین دندان درد:
سیگار کشیدن می تواند درد دندان شما را تشدید کند. بهتر است حداقل تا زمانی که این شراط تان ادامه دارد، این عادت خود را ترک کنید.
کرم ضد عفونی کننده:
به منظور تسکین کوتاه مدت دندان درد، یک لایه نازک از کرم ضد عفونی کننده ی حاوی بنزوکائین را مستقیماً در محل آسیب دیده خود بمالید.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 733



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر وحید عارفی

دکتر وحید عارفی

جراح و متخصص بیماری های لثه

021-22894247

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر مصطفی صولتی

دکتر مصطفی صولتی

متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

021-77736804

دکتر مهدی سمیعی

دکتر مهدی سمیعی

ایمپلنتولوژیست

021-88300177

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر طاهره معصوم

دکتر طاهره معصوم

دندانپزشک کودکان

021-22785752

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر ژاله باقری

دکتر ژاله باقری

دندانپزشک عمومی

021-44033679

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional