کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


روت پلنینگ:


تمیز کردن دندانها که هر شش ماه یک بار در مطب دندانپزشکی انجام میشود، یک برنامه بهداشتی روتین برای مراقبت از دندانهاست که شامل تمیز کردن جرم دندانها و خط لثه و زدودن پلاک و رسوب آنها و گاهی پولیش دندانها برای پاک کردن لکه های دندان و صاف کردن سطح دندانهاست. این کار باعث حفظ سلامت دندانها و لثه میشود. اما در صورتی که علائم بیماری لثه را داشته باشید، ممکن است به نوع دیگری از تمیز کاری دندان نیاز داشته باشید به نام روت پلنینگ یا تمیز کاری عمیق.
چه زمانی روت پلنینگ توصیه میشود؟
اگر چه تمیز کاری روتین دندانها برای پیشگیری از بیماری لثه انجام میشود، اما جرمگیری و روت پلنینگ یک روش غیر جراحی است که برای درمان بیماری لثه صورت میگیرد. در واقع همان طور که در Journal of Evidenced-Based Dental Practice بیان شده است، این عمل استاندارد طلایی درمان بیماران مبتلا به پریودنتیت مزمن است. بافت سالم لثه محکم دور تا دور دندان را میگیرد. توصیه میشود لثه را از بالای خط لثه تا جایی که به دندان متصل شده است اندازه گیری نمایید. این فاصله باید تنها 1 تا 3 میلی متر ارتفاع داشته باشد اما زمانی که پلاک و جرم در اطراف و زیر لثه تشکیل میشوند، بافتهایی که پیرامون دندان قرار داشتند تحت تاثیر قرار گرفته و دچار بیماری میشوند و این وضعیت موجب ایجاد شیارهای عمیق بین لثه و دندان (پاکِت) میشود.
هنگامی که علائم پیشرفته بیماری لثه از جمله بوی بد دهان، تجمع شدید جرم و عمق زیاد پاکتها (برابر یا بیشتر از 4 میلی متر) مشاهده میشود، دندانپزشک جرمگیری و روت پلنینگ را به عنوان اولین اقدام لازم برای درمان این وضعیت توصیه میکند. روت پلنینگ ممکن است به بیش از یک جلسه نیاز داشته باشد و اغلب بی حسی موضعی برای به حداقل رساندن هر گونه ناراحتی استفاده میشود. روت پلنینگ و جرمگیری همانند بیرون کشیدن یک خار از انگشت است که انگشت را دچار عفونت کرده است. این عمل شامل پاک کردن تمام پلاکها، سموم باکتریها و جرمهای سخت روی دندان و ریشه است. سپس تمامی نواحی ناهموار و زبر سطح دندان صاف میشوند تا باکتریها و رسوبات محلی برای تجمع نداشته باشند و لثه فرصت پیدا کند التیام یافته و خود را ترمیم نماید.
پس از عمل جرمگیری و روت پلنینگ:
در مراجعه بعدی به مطب، وضعیت التیام لثه ها را بررسی و عمق پاکتهای لثه را ارزیابی مینماید. خوشبختانه در بیشتر موارد بافت متورم و قرمز لثه پس از این عمل سفت و صورتی رنگ شده و خونریزی آنها کاهش یافته یا برطرف میشود و عمق پاکتها کاهش می یابد. اگر بافت لثه به خوبی پاسخ داده و تثبیت شود دیگر نیازی به درمانهای بعدی وجود ندارد. اما در صورتی که وضعیت لثه بدتر باشد، ممکن است پس از روت پلنینگ برای متوقف کردن کاهش استخوان جراحی انجام شود. در هر صورت جرم گیری و روت پلنینگ معمولا مقدار جراحی مورد نیاز را کاهش میدهند.
مراقبت از لثه:
پس از درمان جراحی یا غیر جراحی لثه، دندانپزشک از شما میخواهد در فواصل مشخصی به مطب مراجعه کنید تا وضعیت شما ارزیابی شود. گاهی این فواصل دو تا چهار ماه یک بار می باشد. ممکن است در این جلسات تمیز کاری معمولی دندانها انجام شده و معاینه دقیق بافتهای لثه و نیز ارزیابی عمق پاکتها و پسروی لثه انجام میشود.
مراقبتهای پیشگیرانه:
بیماری پریودنتال میتواند بدون علامت هشدار دهنده بافتهای لثه را تخریب میکند. انجمن دندانپزشکی امریکا توصیه میکند چکاپهای منظم دندانپزشکی را حتما انجام دهید. رعایت بهداشت مناسب دهان و دندان در خانه کلید پیشگیری از بیماری لثه و حفظ سلامت دهان و دندان به ویژه پس از درمان لثه است.
حداقل دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید
هنگامی که موهای مسواک خراب و مستهلک شد، آن را عوض کنید.
هر روز نخ دندان بکشید تا بین دندانها و بریج، روکش یا ایمپلنت کامل تمیز شود.
از دهان شویه ضد میکروبی میتوانید استفاده کنید.
سیگار نکشید. اگر سیگاری هستید تلاش کنید برای سلامت بدنتان آن را ترک کنید.
روت پلنینگ یا تمیز کاری عمیق دندانها و جرمگیری نقش حیاتی در درمان بیماری پریودنتال دارند. بنابراین در صورتی که دندانپزشک شما این عمل را توصیه میکند، مطمئن باشید برای حفظ سلامت لثه هایتان حیاتی است.

1  |  شفاگستر  |  بازدید: 1138



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر رضا نادری

دکتر رضا نادری

جراح دندانپزشک

021-44041266

دکتر طاهره معصوم

دکتر طاهره معصوم

دندانپزشک کودکان

021-22785752

دکتر مهدی سمیعی

دکتر مهدی سمیعی

ایمپلنتولوژیست

021-88300177

دکتر الهام حاتم زاده

دکتر الهام حاتم زاده

متخصص دندانپزشکی کودکان

021-22250678

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر وحید عارفی

دکتر وحید عارفی

جراح و متخصص بیماری های لثه

021-22894247

دکتر ژاله باقری

دکتر ژاله باقری

دندانپزشک عمومی

021-44033679

دندانپزشکی آراد

دندانپزشکی آراد


جراح دندانپزشک - فلوشیپ ایمپلنت

کلینیک دندانپزشکی فروردین

کلینیک دندانپزشکی فروردین


خدمات دندانپزشکی

کلینیک ماهرو

کلینیک ماهرو


کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی دروس

کلینیک دندانپزشکی دروس


کلیه خدمات دندانپزشکی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional