کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


سرطان زبان:


در تومور شناسی سرطان های سلول های سنگفرشی سر و گردن اغلب با هم اتفاق می افتند چون شباهت های زیادی به هم دارند. این سرطان ها در زمینه وقوع، نوع، عوامل پیش زمینه، عوامل آسیب شناختی، درمان و پیش بینی بهبود نقاط مشترک زیادی دارند. حدود ۳۰% از بیمارانی که یک تومور اولیه سر و گردن دارند، دچار تومور ثانویه بدخیم دیگری نیز می شوند.
حفره دهان دو قسمت دارد:
۱- وستیبول (قسمت دهلیزی):
که به فضای بین لب ها و گونه و دندان ها و لثه ها می گویند.
۲- حفره حقیقی دهان:
در قسمت عقب دندان ها قرار گرفته است. حفره دهانی تمام محتویات این قسمت ها را شامل می شود (از جمله گونه ها، لثه ها، دندان ها، زبان و سقف دهان). عملکرد این قسمت شامل این موارد است: بلع، اولین مرحله هضم، چشیدن، تنفس و عملکرد گفتاری (حرکات حفره دهان و اجزای آن به صداهایی که توسط حنجره تولید می شوند شکل می دهد).
زبان یک اندام عضلانی قابل تحرک است که بیشتر حفره دهان را پر می کند. زبان نقش های زیادی دارد که در قسمت بالا به برخی از آن ها اشاره شد. نقش اصلی زبان شامل حرکت دادن مواد غذایی به سمت عقب گلو برای شروع عملکرد بلع و شکل دادن به کلمات برای شروع ارتباط برقرار کردن است. زبان از قسمت کف دهان (تا حدی از قسمت حلقی دهانی) بلند می شود و از عضلاتی تشکیل شده که با غشاء مخاطی پوشیده شده اند.
تکرر سرطان زبان:
معمولا سرطان زبان رایج ترین سرطان درون دهانی در بسیاری از کشورهاست. درصد وقوع سرطان های دهان در جهان به طور گسترده متفاوت است و علت این تفاوت عوامل مخاطره آمیز گوناگون است. به علاوه سرطان زبان مشکل سلامتی جدی ای است که درصد شیوع و مرگ و میر در اثر آن بالاست.
سرطان های حفره دهان ۲% از سرطان های تشخیص داده شده سالانه در ایالات متحده آمریکا را تشکیل می دهند. این بیماری مردان را بیش از زنان تحت تاثیر قرار می دهد. در اروپا و استرالیا وقوع سرطان حفره دهان خیلی پایین است و کمتر از ۵% از تمام سرطان ها را تشکیل می دهد.
در فرانسه این بیماری به طور سالانه ۸ نفر از هر ۱۰۰,۰۰۰ مرد را تحت تاثیر قرار می دهد، به علاوه در این کشور سرطان حفره دهان سومین سرطان رایج در مردان و دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان است. در ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۰۹ حدود ۱۰,۵۳۰ مورد جدید سرطان زبان گزارش شد و حدود ۱,۹۰۰ مورد مرگ و میر اتفاق افتاده بود.
این تفاوت وقوع، به عادات اجتماعی متفاوت افراد (همچون نحوه جویدن) و عاداتی همچون سیگار کشیدن و سایر موارد بستگی دارد. در آسیا سیگار کشیدن و در برخی از کشورهای اروپایی مصرف الکل و سیگار با وقوع بیشتر این اختلال در ارتباطند. در مطالعه ای که روی وقوع جهانی سرطان های دهان در بیماران زیر ۴۵ سال انجام شده بود، نشان داده شد که وقوع سرطان زبان به طرز چشمگیری در زنان سفید پوست در این گروه سنی افزایش یافته بود.
نژاد:
مطالعه ای صورت گرفت و نشان داد که وقوع کارسینوم سلول سنگفرشی زبان در بین زنان سفید پوست در ایالات متحده آمریکا افزایش یافته بود، در حالی که همزمان درصد وقوع آن در میان زنان آفریقایی آمریکایی کاهش یافته بود. این مطالعه تغییرات سالانه در میان زنان سفید پوست را ۰.۵۳ درصد گزارش داد. اگر چه اظهار شد که این افزایش به زنان زیر ۵۰ سال محدود بود.
بهبود و نجات یافتن از این سرطان به نژاد بستگی ندارد بلکه به مرحله ای که سرطان در آن قرار دارد، سن، وضعیت تاهل و دریافت درمان جراحی بستگی دارد.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 742



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر بهزاد عابدین

دکتر بهزاد عابدین

متخصص گوش و حلق و بینی

021-26601967

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

دکتر عباس غفاری

دکتر عباس غفاری

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88140985

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر عباس قنبریان

دکتر عباس قنبریان

متخصص گوش حلق و بینی

021-88140985

دکتر محمد بهادرمنش

دکتر محمد بهادرمنش

متخصص گوش و حلق و بینی

0910-7011070

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

کلینیک راشا

کلینیک راشا


گوش و حلق و بینی

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional