کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


عفونت گلو:


فارنژیت که به آن عفونت گلو یا حلق نیز گفته می شود، التهاب دردناک قسمت پشتی گلو (حلق) است. فارنژیت می تواند قسمت سوم پشت زبان، کام نرم (سقف دهان) و لوزه ها (بافت گوشتی که بخشی از دفاع ایمنی گلو است) گلو را درگیر کند.شایع ترین علت گلودرد، عفونت باکتری یا ویروس است. از آنجا که عفونت گلو تقریباً همیشه لوزه ها را درگیر می کند، لوزه ها (التهاب لوزه ها) یک نام مشترک برای فارنژیت عفونی است.
حقایقی درباره عفونت گلو:
عوامل ایجاد عفونت در بدن بسیار مختلف است. به طور کلی حدود 90 درصد عفونت گلو ناشی از ویروس است. اگرچه افرادی که آنفولانزا (آنفلوانزا)، آنفولانزای سرماخوردگی (تبخال دهان یا کام نرم) یا مونونوکلئوز عفونی نیز دارند، معمولاً گلودرد دارند، اما این عفونت های ویروسی علاوه بر درد گلو معمولاً باعث بروز علائم سرایت کننده نیز می شوند. قسمت های مختلفی از گلو شما در اثر عفونت باکتریایی، ویروس یا استنشاق مواد سمی مانند دود تنباکو، می تواند درد را تجربه کند. فارنژیت و لارنژیت دو نوع متداول گلودرد است که به نام قسمتهای التهاب گلو (به ترتیب حلق و حنجره) نامیده می شوند.
عفونت گلو:
علائم گلودرد شامل درد همراه با بلع برای فارنژیت و صدای خشن هنگام وجود لارنژیت است. ویروس های سرماخوردگی باعث ایجاد سرفه و آبریزش بینی بیشتر از گلو استرپ می شوند. شما اغلب می توانید با غرغره کردن آب نمک گرم و استفاده از مسکن های بدون نسخه، این علائم را درمان کنید. در بیشتر افرادی که سالم هستند، فارنژیت ویروسی ساده دوام چندانی ندارد، به خودی خود از بین می رود و عوارض طولانی مدت ایجاد نمی کند، اگرچه ناراحتی کوتاه مدت می تواند قابل توجه باشد. در موارد فارنژیت عفونی که ویروسی نیستند، علت آن تقریباً همیشه یک باکتری است – معمولاً یک گروه A استرپتوکوک بتا همولیتیک A، که باعث می شود آنچه که معمولاً به آن گلو استرپ می گویند. مانند فارنژیت ویروسی، می تواند به سرعت و به راحتی در یک جامعه گسترش یابد، به خصوص در اواخر زمستان و اوایل بهار.
در مناطقی که تابستان های گرم و زمستان های خنک دارد، فارنژیت ویروسی به طور معمول در طول زمستان و اوایل بهار افزایش می یابد. این زمانی است که افراد بیشتر در اتاقهای با تهویه نامناسب در کنار هم قرار می گیرند. ویروس های ایجاد کننده فارنژیت به راحتی پخش می شوند. ویروس ها می توانند با آویزان شدن به قطرات سرفه و عطسه از طریق هوا پخش شوند. آنها به دست هایی که در معرض مایعات از بینی یا دهان بیمار قرار گرفته است، می چسبند.
با وجود این، برخلاف اکثر اشکالات فارنژیت ویروسی، گلو استرپت شده درمان نشده می تواند منجر به عوارض جدی شود، مانند گلومرولونفریت (یک بیماری کلیوی) و تب روماتیسمی (یک بیماری بالقوه جدی که می تواند به دریچه های قلب آسیب برساند). یک عفونت استرپ نیز امکان گسترش در بدن را دارد و باعث ایجاد جیب چرک (آبسه) در لوزه ها و در بافت نرم اطراف گلو می شود.
اگر فکر می کنید عفونت گلو ناشی از عفونت باکتریایی دارید، باید با پزشک تماس بگیرید. علائم بیماری عفونت گلو ناشی از باکتریهایی مانند استرپ شامل درد شدید گلو بدون وجود سرفه، تب بالای 101 F، سردرد یا استفراغ است. اگر اخیراً با کسی که مبتلا به گلو استرپس شده است در تماس بوده اید باید به پزشک معالج خود مراجعه کنید.
عفونت گلو معمولاً برای محل آناتومیکی که در آن دیده می شود نامگذاری شده است. حلق، ناحیه گلو به طور مستقیم در پشت دهان و کام نرم، یک گذرگاه مشترک برای غذا، مایعات و هوا است. بلع با اطمینان مواد جامد و مایعات را از طریق مری به معده منتقل می کند. فارنژیت درد و التهاب حلق است. تونسیلیت به طور معمول شامل التهاب لوزه ها (لوزه ها در دو طرف پایه زبان قرار دارند) است.
حنجره، قسمت بالای لوله تنفسی شما (نای) از عملکرد مهمی برخوردار است. اجازه عبور هوا به داخل و خارج از ریه ها (از طریق نای) را می دهد اما ورود مواد جامد و مایعات را مهار می کند. تولید صدا در تارهای صوتی یک کار جانبی مهم حنجره است. لارنژیت درد و التهاب حنجره است (که اغلب با صدای خشن همراه است). كروپ نوعی لارنژیت در كودكان است (معمولاً با سرفه در مواقع استنشاق هوا همراه است).
اپیگلوتیت نوعی نادر از گلودرد است که التهاب اپیگلوت است (یک ساختار نیمه قطبی نیمه بزرگ در هنگام باز شدن حنجره که آن را از پایه زبان جدا می کند). این نوع از مشکل گلودرد در کودکان بیشتر دیده می شود و اضطراری است زیرا ممکن است مجاری هوایی به سرعت مسدود شود.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 623



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر رضا فرسا

دکتر رضا فرسا

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22541509

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر سعید الله نوحی

دکتر سعید الله نوحی

فوق تخصص گوش

021-88719848

دکتر محسن نراقی

دکتر محسن نراقی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88881376

دکتر عباس قنبریان

دکتر عباس قنبریان

متخصص گوش حلق و بینی

021-88140985

دکتر محمد بهادرمنش

دکتر محمد بهادرمنش

متخصص گوش و حلق و بینی

0910-7011070

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر عباس غفاری

دکتر عباس غفاری

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88140985

دکتر سروش پیام یار

دکتر سروش پیام یار

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22580759

دکتر علی دهقانی

دکتر علی دهقانی

متخصص گوش و حلق و بینی

0936-9127582

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک راشا

کلینیک راشا


گوش و حلق و بینی

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional