کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


عمل بینی گوشتی:


مهم ترین کاری که در عمل بینی انجام می شود، تغییر حالت استخوان و غضروف بینی است که باید تغییر پیدا کند. در بینی های گوشتی پزشک نیاز به تغییر غضروف بینی دارد تا بینی گوشتی بعد از عمل بتواند فرم خوبی پیدا کرده  و به حالت قبلی خود برنگردد. به همین علت پزشک در ابتدا غضروفی که نیاز دارد را از وسط بینی که سپتوم نام دارد جدا می کند و باید آن را در نوک بینی قرار بدهد. قبل از اینکه پزشک غضروف را قرار بدهد نیاز به تقویت قسمت های tip نوک بینی دارد.
زمانی که پزشک آن قسمت های خاص نوک بینی را تقویت کرد، غضروفی که از تیغه وسط بینی جدا کرده است را در نوک بینی قرار می دهد تا فرم دهی بینی گوشتی آغاز شود و انجام عمل بینی به اتمام برسد. این روش تنها در بینی های گوشتی انجام می شود زیرا غضروف هایی که در بینی گوشتی وجود دارند ضعیف تر هستند و نیاز به تقویت شان می باشد. همچنین بر نگشتن نوک بینی به حالت قبلی در بینی های گوشتی اهمیت بسیار زیادی دارد.
در گذشته، جراحان استخوان های تراشیده شده از بینی بیمار را درون الکل می ریختند و به بیماران می دادند اما امروزه از این استخوان ها برای تقویت غضروف ها و قسمت های دیگر بینی استفاده می شود تا نتیجه عمل بهتر و رضایت بخش تر گردد.
اما از همین ابتدا به شما خواهم گفت که اگر بینی گوشتی دارید، نباید انتظار دست یافتن به هر فرم و مدل بینی دلخواهتان را داشته باشید زیرا واقعا میسر نخواهد بود. بپذیریم که بینی های استخوانی کاندید بهتری برای جراحی بینی هستند ولی نتایج حاصل از جراحی های بینی گوشتی هم خوب و متقاعد کننده بوده است.
عوارض عمل بینی گوشتی:
هر نوع جراحی برای خود عوارض هایی را به همراه دارد. عمل بینی هم عوارض های منحصر به فردی دارد که ممکن است آنها را بعد از جراحی، تجربه کنید که فرایندی طبیعی می باشد. عوارض های عمل بینی در همه افراد رخ نمی دهد. برخی از افراد ممکن است هیچکدام از عوارض را در خود احساس نکنند و برخی دیگر دچار بسیاری از عوارض های عمل بینی می شوند. البته ناگفته نماند که برخی از این عوارض ها هم به خود پزشکی که جراحی را بر روی شما انجام می دهد بستگی دارد.
اولین عارضه ای که در شما ایجاد می شود، ورم بینی است. اکثر افراد بعد از جراحی دچار ورم بینی می شوند و احساس می کنند که این ورم ماندگار است. چنین باوری در مورد ورم بینی اشتباه است. معمولا ورم بینی بر روی بینی های گوشتی زیاد رخ داده است و این ورم پس از گذشت چند ماه از بین می رود. به طوری که در این چند ماه ورم بینی وضعیتی بدتر از قبل دارد و بعد از چند ماه به مرور زمان این ورم کمتر می شود. پس از یکسال به طور کامل می توانید عدم ورم بینی را احساس کنید و بینی شما فرم مدل جراحی شده را به خود خواهد گرفت.
خیلی مهم است که تا قبل از یک سال به هیچ وجه بینی خود را قضاوت نکنید. ورم بینی می تواند باعث نامتقارن شدن سوراخ های بینی، کج به نظر رسیدن بینی و … شود که البته تمام این موارد گذرا و موقتی هستند و پس از مدت 6 ماه از جراحی شما می توانید نسبتا نتیجه عمل خود را ببینید. اما پس از گذشت یک سال، به هیچ وجه ورمی بر روی بینی شما نباید باشد و می توانید به بررسی متقارن بودن یا فرم بینی خود بپردازید.
البته در هیچ یک از جراحی های بینی چه استخوانی و چه گوشتی، صد در صد نمیتوان سوراخ های بینی را متقارن در آورد و این درصد متقارن بودن سوراخ ها بسته به مهارت جراح می تواند متفاوت باشد.
یکی دیگر از عوارض جراحی بینی که به ندرت رخ می دهد، خونریزی های زیاد است. توجه داشته باشید که در هفته اول جراحی، در تمام افراد مقدار کمی خون آبه از بینی فرد خارج می شود و پانسمان زیر بینی تان را آلوده خواهد کرد. این امری طبیعی است و پس از کثیف شدن پانسمان زیر بینی، باید آن را عوض کنید.
اما اگر خونریزی بینی شما خیلی زیاد بود و به صورت پی در پی از بینی تان، خون خارج میشد سریعا باید به پزشک جراحتان مراجعه کنید یا در صورتی که به ایشان دسترسی ندارید به نزدیک ترین اورژانس، مراجعه فرمایید.
کبودی دور چشم:
یکی از عوارض جراحی بینی، کبودی اطراف چشم است. به طوری که چشم ها ورم کرده، کوچک شده و اطراف آن (بخصوص زیر چشم) کبود می شود. علت این کبودی کاملا علمی و طبیعی است و به خاطر خونریزی مویرگ های زیر پوست می باشد. هر چه استخوان بینی بیشتر تراش داده شود، مسلما خونریزی بیشتری رخ داده و کبودی بیشتر می شود.
بعضی از جراحان بینی توصیه می کنند که از 3 روز قبل از جراحی، آب آناناس بنوشید تا کبودی زیر چشم کمتر گردد. اما مسلما با رعایت تغذیه مناسب بعد از عمل که در ادامه به بررسی آن می پردازیم، و قرار دادن کمپرس سرد در 48 ساعت اول هر دوساعت به مدت 10 دقیقه و گذاشتن کمپرس گرم در 48 ساعت دوم هر 2 ساعت به مدت 10 دقیقه، به طور چشمگیری شاهد بهبودی کبودی زیر چشمتان خواهید بود.
دقت کنید اگر پس از گذاشتن کمپرس سرد، احساس سردرد در شقیقه های خود کردید، از گذاشتن کمپرس سرد پرهیز کنید. البته این مورد معمولا در بعضی از افراد پس از گذاشتن کمپرس سرد طی 36 ساعت اول پس از عمل رخ می دهد.
درد بعد از عمل بینی:
هر نوع جراحی در کنار زخم و خونریزی هایی که ایجاد می کند، دردی هم به همراه دارد. درد بعد از عمل بینی بخشی از عارضه های مربوط به بینی می باشد. در حقیقت این درد به دلیل آسیب هایی است که به عصب های درون بینی وارد شده است و مغز کمی دیر تر فرایند تغییر در بینی را احساس می کند. به همین دلیل است که شما بعد از عمل بینی، با لمس بینی خود دردهایی را احساس می کنید که نیازی به نگرانی نیست و این درد بعد از چند هفته از بین می رود. اگر احساس کردید که درد شما بیش از حد است، مسکن مصرف کنید و در صورت کم نشدن درد، به پزشک خود مراجعه کنید. البته اکثر بیماران درد زیادی ندارند که حتی نیاز به مصرف مسکن پیدا کنند.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 763



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر سوسن اسماعیلی

دکتر سوسن اسماعیلی

کلیه اعمال زیبایی

021-44016784

دکتر فرامرز صفائی پیروز

دکتر فرامرز صفائی پیروز

جراحی پلاستیک و ترمیمی

021-88202394

دکتر بتول طاهری

دکتر بتول طاهری

متخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی

021-44287685

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر علی کربلایی خانی

دکتر علی کربلایی خانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-88192610

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر حمیدرضا وفائی

دکتر حمیدرضا وفائی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-26765331

کلینیک جراحی و زیبایی هستیا

کلینیک جراحی و زیبایی هستیا


مرکز جراحی زیبایی و لیزر

کلینیک زیبایی مونیکا

کلینیک زیبایی مونیکا


کلینیک تخصصی زیبایی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional