کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


عوارض جانبی آنتی‌بیوتیک‌ها:


محققان MIT و هاروارد در حین بررسی عوارض جانبی آنتی‌بیوتیک‌ها و نحوه ایجاد مقاومت در برابر آنها متوجه شدند که این داروها حتی می‌توانند علیه بدن کار کنند و توانایی سیستم ایمنی را برای مقابله با بیماری‌ها کاهش دهند.

گروهی از دانشمندان برای جلوگیری از سناریوی “پایان دنیا” در اثر مقاومت آنتی‌بیوتیکی، در حال توسعه درمان‌های جدیدی هستند که نیازی به دارو ندارند. درمان‌هایی مانند مواد ضد میکروبی و باکتری‌های شکارچی.
اما آنتی‌بیوتیک‌ها همچنان نقش مهمی در درمان‌های آینده ایفا خواهند کرد، چنان که محققان کلاس‌های جدیدی از آنها را کشف و یا قدیمی‌ها را تقویت می‌کنند.
مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه هاروارد، MIT، موسسه مهندسی زیست شناسی Wyss و موسسه Broad شیوه‌هایی که آنتی‌بیوتیک ها بر بدن تاثیر می‌گذارند و نحوه تاثیر این اثرات بر روی هر دو باکتری مهاجم و سلول‌های ایمنی میزبان را بررسی کردند.
“جیسون یانگ”، محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: آنتی‌بیوتیک‌ها با سلول‌ها، به خصوص سلول‌های ایمنی بدن، به شیوه‌ای که ما انتظار آن را نداریم، فعل و انفعال انجام می‌دهند.
وی افزود: زمینه بیو شیمیایی که توسط آنتی‌بیوتیک‌ها و سلول‌ها در محیط بافت تغییر کرده است، وقتی که سعی می‌کنید پیش‌بینی کنید که چگونه یک دارو ممکن است در افراد مختلف یا در عفونت‌های متفاوت کار کند، مهم است.
محققان موش‌ها را با باکتری E.coli آلوده کردند، سپس آنها را با یک آنتی‌بیوتیک رایج به نام سیپروفلوکساسین درمان کردند.
آنها در حین انجام این کار دریافتند که این دارو به طور مستقیم بر بافت موش تاثیر می‌گذارد، که به نوبه خود متابولیت‌هایی را که سلولها طی فرایند متابولیسم منتشر کردند، تغییر داده است.
این تغییرات اثر معکوس داشت، در حالی که متابولیت‌ها در واقع کار می‌کردند تا E.coli مقاومت بیشتری نسبت به آنتی‌بیوتیک داشته باشد.
اجزای شرکت کننده در سوخت و ساز سلولی(متابولیسم) را متابولیت می‌نامند. در واقع متابولیت‌ها ترکیبات واسطه و محصول سوخت و ساز سلول زنده هستند و معمولا منحصرا اشاره به مولکول‌های کوچک شرکت کننده در سوخت وساز سلولی دارد.
متابولیت‌ها وظایف گوناگونی شامل سوخت، ساختمان، پیام‌رسانی، اثر تحریک کنندگی و بازدارندگی روی آنزیم‌ها، اثر کاتالیزوری و دفاع و واکنش با ارگانیسم‌های دیگر بر عهده دارند.
به عنوان نمونه می‌توان به رنگدانه‌ها، ترکیبات معطر و فرومون‌ها اشاره کرد. یک متابولیت اولیه مستقیما در رشد، نمو و تولید مثل شرکت می‌کند.
 

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 503



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر منوچهر قدیمی

دکتر منوچهر قدیمی

تزریق ژل و بوتاکس

021-88613200

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر هادی سرمست

دکتر هادی سرمست

متخصص گوش و حلق و بینی

021-22793025

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر زهره سادات نوروز زاده

دکتر زهره سادات نوروز زاده

جراح دندانپزشک

021-88583040

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional