کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


قرص ایبوپروفن:


ایبوپروفن (Ibuprofen) که با نام های تجاری ادویل (Advil)، جنپریل (Genpril)، میدل آی بی ( Midol IB)، مورتین آی بی (Motrin IB)، پروپرینال (Proprinal) و غیره، نیز شناخته می‌شود، یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی است. نحوه‌ی کارکرد آن بدین شکل است که هورمون‌هایی را که در بدن باعث التهاب و درد می‌شوند را کاهش می‌دهد.
ایبوپروفن برای کاهش تب، بهبود درد یا التهابی که توسط شرایط مختلفی (از جمله سردرد، دندان درد، کمردرد، آرتریت، گرفتگی عضلات در هنگام قاعدگی زنان، یا جراحت‌های خفیف) ایجاد شده باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
ایبوپروفن برای افراد بزرگسال و نوزادانی که بیشتر از ۶ ماه دارند، می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.
 اطلاعات مهم درباره ایبوپروفن:
مصرف ایبوپروفن، خطر حمله‌ی قلبی کُشنده یا سکته‌ی مغزی را در افراد افزایش می‌دهد. مخصوصاً اگر شما این دارو را به صورت طولانی مدت و یا دوز مصرفی زیاد استفاده کنید و یا مشکلات قلبی داشته باشید.
این دارو را بلافاصله قبل یا بعد از عمل بای پسِ قلب (پیوند عروق کرونر یا CABG) مصرف نکنید. 
ایبوپروفن همچنین ممکن است باعث ایجاد خونریزی معده یا روده شود که می‌تواند خطرناک و کُشنده باشد. این وضعیت ممکن است در دوره مصرف ایبوپروفن، بدون هیچ‌گونه هشداری و مخصوصاً در افراد مُسن‌تر، اتفاق بیفتد.
بیشتر از دوز مصرفی که برای شما تجویز شده، ایبوپروفن را مصرف نکنید. مصرف بیش از حد این دارو می‌تواند باعث ایجاد آسیب در معده یا روده‌ی شما شود. صرفاً از کمترین میزانی از ایبوپروفن که باعث تسکین درد، التهاب یا تب می‌شود، استفاده کنید.
ایبوپروفن را حتماً با تجویز پزشک مصرف کنید.
نکات مهمی که قبل از مصرف ایبوپروفن باید رعایت کرد:
یادآوری می‌شود که مصرف ایبوپروفن، خطر حمله‌ی قلبی کُشنده یا سکته‌ی مغزی را در افراد افزایش می‌دهد. مخصوصاً اگر شما این دارو را به صورت طولانی مدت و یا دوز مصرفی زیاد استفاده کنید و یا مشکلات قلبی داشته باشید. حتی افرادی که مشکلات قلبی یا وضعیت ریسک‌داری ندارند، ممکن است در دوره مصرف این دارو دچار حمله‌ی قلبی یا سکته‌ی مغزی بشوند.
مجدداً یادآوری می‌شود که این دارو را بلافاصله قبل یا بعد از عمل بای پسِ قلب (پیوند عروق کرونر یا CABG) مصرف نکنید. ایبوپروفن همچنین ممکن است باعث ایجاد خونریزی معده یا روده شود که می‌تواند خطرناک و کُشنده باشد. این وضعیت ممکن است در دوره مصرف ایبوپروفن، بدون هیچ‌گونه هشداری و مخصوصاً در افراد مُسن‌تر، اتفاق بیفتد.
در صورتی که نسبت به داروی ایبوپروفن حساسیت دارید، یا اینکه تا به حال حمله‌ی آسم یا واکنش‌های آلرژیکی شدید پس از مصرف آسپرین یا یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی داشته‌اید، نباید ایبوپروفن را استفاده کنید.
اگر موارد زیر را دارید، قبل از مصرف این دارو از دکتر یا مسئول داروخانه بپرسید که آیا مصرف ایبوپروفن برای شما خطری ایجاد می‌کند یا خیر:
بیماری قلبی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت، یا اگر سیگار می‌کشید؛
سابقه‌ی حمله‌ی قلبی، سکته‌ی مغزی یا لخته شدن خون؛
سابقه‌ی خونریزی معده یا زخم معده؛
آسم؛
بیماری کبدی یا کلیوی؛
حبس مایعات در بدن؛
یک بیماری بافت همبند مانند سندرم مارفان، سندرم سوگرون یا لوپوس؛
هورمون‌هایی را که در بدن باعث التهاب و درد می‌شوند را کاهش می‌دهد.
مصرف ایبوپروفن در دوران بارداری و شیردهی
مصرف این دارو در سه ماهه‌ی آخر بارداری ممکن است باعث ایجاد آسیب در جنین شود. اگر باردار هستید، ایبوپروفن را بدون تجویز پزشک و اجازه‌ی او مصرف نکنید.
هنوز مشخص نیست که آیا مصرف داروی ایبوپروفن در شیر مادر نفوذ پیدا کرده و روی نوزاد تاثیراتی دارد یا خیر؛ اگر در دوران شیردهی قرار دارید، قبل از مصرف این دارو با دکتر خود مشورت نمائید.
ایبوپروفن را بدون تجویز پزشک، به کودکان زیر ۲ سال ندهید.  
نحوه مصرف:
ایبوپروفن را حتماً با تجویز پزشک مصرف کنید. این دارو را به همان صورتی که روی جعبه‌ی آن یا برگه‌ی راهنمای مصرف نوشته شده و یا دکتر برای شما تجویز کرده، مصرف کنید. همچنین از مصرف دوز بیشتر یا طولانی‌تر این دارو خودداری کنید. از کمترین میزانی از این دارو که باعث بهبود وضعیت فعلی‌تان می‌شود، استفاده کنید.
از مصرف بیش از میزانی که برای شما تجویز شده، خودداری نمائید. مصرف بیش از حد ایبوپروفن می‌تواند باعث ایجاد آسیب در معده یا روده‌ی شما شود. بیشتری میزان مصرف مجاز این دارو در بزرگسالان، در هر دوز ۸۰۰ میلی‌گرم و یا در هر روز، ۳۲۰۰ میلی‌گرم (۴ دوز مصرفی) می‌باشد. فقط به کمترین میزانی از این دارو استفاده کنید که باعث بهبود درد، تورم یا تب شما می‌شود.
میزان مصرف ایبوپروفن در کودکان، به وزن و سن آن‌ها بستگی دارد. به دقت مواردی را که در مورد میزان مصرف ایبوپروفن برای کودکان، نوشته شده مد نظر قرار بدهید. اگر سوالی در این مورد دارید، از دکتر یا مسئول داروخانه سوال کنید.

1  |  مجله قرمز  |  بازدید: 1105



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر محمدرضا آخوندی نسب

دکتر محمدرضا آخوندی نسب

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22657984

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

دکتر مجید نداف‌ کرمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

021-22134997

دکتر رضا افتخار آشتیانی

دکتر رضا افتخار آشتیانی

متخصص پروتز و زیبایی

021-88065656

دکتر موفق فولادگر

دکتر موفق فولادگر

دندانپزشک زیبایی

021-22089003

دکتر میلاد افشار قاسملو

دکتر میلاد افشار قاسملو

جراح دندانپزشک

021-26140134

دکتر علی ابراهیمی

دکتر علی ابراهیمی

متخصص گوش و حلق و بینی

021-88622443

دکتر علی بخشنده فر

دکتر علی بخشنده فر

متخصص جراحی دهان و فک

021-77729100

دکتر امید ثابت مهر

دکتر امید ثابت مهر

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22927266

دکتر زهرا آزادی

دکتر زهرا آزادی

جراحی پلاستیک و زیبایی

021-22764249

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

کلینیک میرداماد

کلینیک میرداماد


کلینیک گوش و حلق و بینی

پلی کلینیک شبانه روزی ساج

پلی کلینیک شبانه روزی ساج


گوش و حلق و بینی

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional