کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


لک روی پوست:


رنگ پوست بر اساس میزان رنگدانه آن تعیین می‌شود که معمولاً ۴ تا ۵ گروه رنگ پوست را در نژادهای مختلف می‌بینیم، از پوست بسیار روشن نژاد اروپایی گرفته تا پوست تیره سیاه‌پوستان. رنگ پوست طبیعی هر انسانی معمولاً یک دست است. ولی بیماری‌های مختلف باعث می‌شود برخی از نواحی پوست پر رنگ‌ تر یا کمرنگ‌ تر از دیگر نقاط پوست شود. در این مقاله بیشتر روی لکه‌ های پررنگ تمرکز خواهیم کرد. لکه‌ های پررنگ یا هیپرپیگمانته از نظر تقسیم‌ بندی انواع مختلفی دارد. بعضی از بدو تولد وجود دارند و قطر آنها هم از چند میلی‌ متری تا چند سانتی‌متر است.
گاهی نیز به‌ صورت اکتسابی هستند یعنی به‌ مرور و گذشت زمان روی پوست ظاهر می‌شوند که به آنها اشاره می‌کنیم:
لکه‌های بعد از بروز التهابات پوستی: لکه‌هایی هستند که هرگاه در پوست التهابی ایجاد شود پوست به‌ صورت رفلکسی تیره می‌شود. شدیدترین حالت آن بعد از آکنه است؛ یعنی وقتی جوشی از بین می‌ رود تا مدت‌ ها ناحیه جوش به شکل یک لکه روی پوست می‌ماند. لکه‌های بعد از لیزر یا سوختگی‌های خفیف، بعد از گزش حشره، حساسیت به یک دارو یا گیاه و بعد از التهاب‌های اگزمایی از دیگر لکه‌های ناشی از التهاب است که لکه‌ های موقت محسوب می‌شود. ولی شدت هر لکه به رنگ پوست بستگی دارد، هر چه پوست روشن‌ تر باشد این لکه‌ها کمرنگ‌ تر و زودگذرتر و هرچه پوست تیره‌ تر باشد پررنگ‌ تر و طولانی‌ تر روی پوست می‌مانند. اساس درمان، شناسایی زودهنگام نوع لکه از سوی پزشک است تا زودتر از بروز لکه‌های جدید پیشگیری شود.
ماسک حاملگی: این نوع ماسک به شکل یک تیرگی پروانه‌ای شکل است که در خانم‌ها و در دوران بارداری بسیار دیده می‌شود و قسمت مرکزی صورت، پیشانی و پشت لب را تیره می‌کند. البته بندرت نیز ممکن است در مردان دیده شود. زنان آسیایی بیشتر به این نوع از لکه‌ها مبتلا می‌شوند. ملاسما یا ماسک حاملگی ۲ نوع است: سطحی و عمقی.
نوع سطحی به اپیدرم محدود است و به درمان‌های دارویی هم پاسخ خوبی می‌دهد. در نوع عمقی رنگدانه های پوستی در قسمت عمقی تجمع پیدا می‌کنند و طبیعی است که به درمان هم خوب پاسخ نمی‌دهد (برای از بین بردن لکه‌های عمقی باید از کرم‌های روشن‌ کننده یا کرم‌های لایه‌ بردار استفاده کرد). ملاسما بر اثر هورمون استروژن دوران بارداری یا قرص‌های پیشگیری از بارداری ایجاد می‌شود. این لکه‌ها با نور آفتاب شدت می‌ یابند و بعد از درمان نیز احتمال عود وجود دارد.
کک‌ و مک: این لکه‌ها در افرادی که پوست روشن و زمینه ژنتیک دارند دیده می‌شود. نور آفتاب علت اصلی ایجاد و تشدید کک‌ ومک است. معمولاً در نواحی فوقانی بدن مانند پوست صورت و دست‌ها که بیشتر در معرض مستقیم نور آفتاب است دیده می‌شود. در فصول پاییز و زمستان که شدت تابش نور آفتاب ضعیف‌ تر است، کمرنگ‌ تر و در بهار و تابستان پررنگ‌ تر می‌شود. کک‌ ومک با استفاده از دارو کمرنگ می‌شود، ولی با هر بار تماس آفتاب دوباره برمی‌گردد.
لکه‌های وابسته به سن: باور عموم این است که وجود بیماری‌های کبدی باعث ایجاد این لکه‌ها در افراد پیر یا میان‌ سال می‌شود اما این‌ طور نیست. لکه‌های دوران پیری نتیجه تماس زیاد با آفتاب است و کسانی که در گذشته تماس مداوم با آفتاب داشته‌ اند زودتر دچار این لکه‌ ها می‌شود. هر چه سن بالاتر می‌ رود پررنگ‌ تر می‌شود و درمان آن نیز لیزر است.
لکه‌ها خطری ندارند:
لکه‌ ها معمولاً نگران‌ کننده نیستند فقط شکل و ظاهر پوست را دستخوش تغییر می‌کنند. گرچه بعضی سرطان‌های پوستی ابتدا با لکه خود را نشان می‌دهند، ولی اینها به‌ مرور برجسته می‌ شوند و تغییر شکل می‌دهند، درحالی‌ که لکه ایجاد شده شکل غیرعادی ندارد. بهترین درمان لک‌ها استفاده از محصولات روشن‌ کننده و به‌ خصوص محافظت از پوست در برابر آفتاب است.

2  |  جهان گستر  |  بازدید: 1476



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

دکتر علیرضا تقی زاده

دکتر علیرضا تقی زاده

متخصص پوست مو و زیبایی

021-33257983

دکتر امیرهوشنگ احسانی

دکتر امیرهوشنگ احسانی

متخصص پوست و مو

021-88653145

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

دکتر محمد باقر دریاباری

دکتر محمد باقر دریاباری

پوست و مو و زيبايى

021-22949095

دکتر حسین احمدی

دکتر حسین احمدی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-22229478

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر پروین نوابی

دکتر پروین نوابی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-88690529

دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

مطب گلدن رویال

مطب گلدن رویال


پوست مو و زیبایی

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

كلینیك تخصصی سیب سبز

كلینیك تخصصی سیب سبز


پوست و مو و لیزر

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional