کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


لک و تیرگی و خال های مادرزادی:


همان طور که انتظار می رود، این تغییر رنگ پوست هنگام تولد یا چند هفته بعد از آن ایجاد می شود. اگر چه بیشتر خال های مادرزادی غیر سرطانی هستند اما برخی از آن ها که در زیر به آن ها اشاره شده می توانند خطراتی برای سلامتی داشته باشند.
خال های اوتا:
این نوع خال مادرزادی با تغییر رنگ صورت یا قسمت سفید چشم (صلبیه) رو به آبی یا کبودی شناخته می شود. این تغییر رنگ به علت افزایش میزان پیگمنت یا رنگدانه (ملانین‌) و سلول های تولید کننده پیگمنت (ملانوسیت) در چشم ها و اطراف آن ها اتفاق می افتد. افرادی که این نوع خال مادرزادی را دارند بیشتر در معرض سرطان ملانومای چشم یا سرطان سیستم عصبی مرکزی قرار دارند.
به علاوه این افراد در معرض گلوکوما (افزایش فشار در چشم) نیز قرار دارند. به همین علت باید به طور مرتب توسط نورولوژیست و چشم پزشک معاینه شوند. درمان تغییر رنگ پوست شامل استفاده از محصولات رنگ زدای موضعی (استعمال روی پوست)، همچون هیدروکینون، و لیزر درمانی است.
خال اوتا چگونه درمان می شود؟
لیزر درمانی موثرترین روش اصلاحی برای خال اوتا در نظر گرفته می شود. البته این درمان باید چندین بار با روش های مختلف تکرار شود. لیزر درمانی به نابودی ملانوسیت هایی که سبب هیپرپیگمانتاسیون رو به آبی می شوند کمک می کند و هدف آن برگرداندن پوست به رنگ طبیعی خود است. لیزر درمانی در افرادی که پوست روشنی دارند موثرتر است. ممکن است که این پروسه سبب بروز زخم در ناحیه درمان شده شود. علاوه بر این احتمال بازگشت هیپرپیگمانتاسیون حتی بعد از چند جلسه لیزر درمانی وجود دارد. در برخی موارد، خال اوتا می تواند پس از لیزر درمانی تیره تر از رنگ اصلی خود شود.
به افرادی که خال اوتا دارند پیشنهاد می شود که به جای لیزر درمانی، با محصولات زیبایی آن را مخفی کنند. این محصولات شامل کرم های مخفی کننده، محصولات فونداسیون و کانسیلر هستند. روش های مختلفی برای پنهان کردن این ضایعات وجود دارد که از جمله آن ها می توان به استفاده از کانتور، کانسیلر و محصولات اصلاح کننده رنگ پوست اشاره کرد.
آیا خال اوتا سبب بروز عوارض جانبی می شود؟
افرادی که خال اوتای منتشر شده به چشم دارند بیشتر در معرض بروز گلوکوما هستند. پزشکان بر این باورند که علت این موضوع این است که ملانوسیت هایی که سبب هیپرپیگمانتاسیون می شوند، جریان مایعات به چشم را مسدود می کنند و سبب افزایش فشار در چشم می شوند. اگر خال اوتا چشم تان را تحت تاثیر قرار داده، برای معاینه شدن به طور مرتب به چشم پزشک مراجعه کنید.
شواهدی وجود دارد که نشان می دهند این اختلال می تواند سبب بروز ملانومای بدخیم شود که در صورت عدم درمان می تواند کشنده باشد. برای بررسی سرطان پوست، به طور سالانه به متخصص مراجعه کنید.
لک و تیرگی های مغولی:
این خال های مادرزادی رنگ آبی یا کبود دارند و معمولا در کمر کودکان رشد می کنند. این لک و تیرگی ها معمولا تا سن ۴ سالگی برطرف می شوند و به درمان نیازی ندارند.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 983



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر میترا اسماعیلی

دکتر میترا اسماعیلی

متخصص پوست و مو و زیبایی

0936-1194640

دکتر عباس خیرخواه

دکتر عباس خیرخواه

پوست و مو و زيبايى

021-22172657

دکتر کامران محمدی جنیدی

دکتر کامران محمدی جنیدی

پوست و مو و زيبايى

021-36032216

دکتر امیرهوشنگ احسانی

دکتر امیرهوشنگ احسانی

متخصص پوست و مو

021-88653145

دکتر محمد باقر دریاباری

دکتر محمد باقر دریاباری

پوست و مو و زيبايى

021-22949095

دکتر علیرضا تقی زاده

دکتر علیرضا تقی زاده

متخصص پوست مو و زیبایی

021-33257983

دکتر کامران جلالی

دکتر کامران جلالی

فوق دکترای هومیوپاتی

021-22800703

دکتر پروین نوابی

دکتر پروین نوابی

متخصص پوست مو و زیبایی

021-88690529

دکتر زهرا اکبری

دکتر زهرا اکبری

پوست و مو و زيبايى

021-26450199

دکتر نسرین ابراهیمی

دکتر نسرین ابراهیمی

پوست و مو و زيبايى

021-77866186

مرکز فوق تخصصی گلبرگ

مرکز فوق تخصصی گلبرگ


پوست، مو و لیزر

كلینیك تخصصی سیب سبز

كلینیك تخصصی سیب سبز


پوست و مو و لیزر

کلینیک تخصصی آپاما

کلینیک تخصصی آپاما


پوست و مو و زيبايى

مطب گلدن رویال

مطب گلدن رویال


پوست مو و زیبایی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional