کلینیک دکتر مروستی
نسخه فارسی کلینیک مروستی نسخه انگلیسی کلینیک مروستی نسخه عربی کلینیک مروستی
    
کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی کلینیک گوش و حلق و بینی
×
کلینیک دکتر مروستی


مراحل بیماری منیر گوش:


بیماری منیر گوش در سه مرحله بروز می کند.
زودرس: این شامل علائم ناگهانی و غیرقابل پیش بینی سرگیجه است. این علائم از 20 دقیقه تا 24 ساعت به طول می انجامد. در طول علائم، گوش شنوایی وجود دارد که پس از پایان کار به حالت عادی برمی گردد. ممکن است گوش با احساس پر بودن یا فشار، احساس ناراحتی و انسداد داشته باشد. وزوز گوش نیز شایع است.
میانی: قسمت های سرگیجه ادامه دارند اما معمولاً شدیدتر هستند. وزوز گوش و کم شنوایی بدتر می شوند. در این مرحله، برخی از افراد در صورت ناپدید شدن علائم دوره بهبودی کامل را تجربه می کنند. این دوره های ترمیم می تواند چند ماه به طول انجامد.
دیرهنگام: قسمت های سرگیجه حتی کمتر دیده می شوند و در بعضی موارد هرگز برنمی گردند. مشکلات موجودی، اما می تواند ادامه یابد. افراد هنگام تاریکی احساس ناپایداری می کنند. شنوایی و وزوز گوش معمولاً بدتر می شوند.
علائم زیر نیز ممکن است. اینها به عنوان علائم ثانویه شناخته می شوند:
اضطراب، استرس، افسردگی: اینها می تواند ایجاد شود زیرا بیماری منیر گوش غیرقابل پیش بینی است، بسیاری از افراد دچار اضطراب، افسردگی و استرس می شوند. این بیماری می تواند در کار افراد نیز تأثیر بگذارد، به خصوص اگر مجبور به صعود از نردبان یا کار با ماشین آلات باشد. هرچه شنوایی به تدریج بدتر شود، ممکن است تعامل با افراد دیگر مشکل تر شود. برخی از مردم نمی توانند رانندگی کنند، استقلال خود، چشم انداز شغلی، آزادی و دسترسی به دوستان و خانواده را محدودتر می کنند. برای افرادی که استرس، اضطراب و افسردگی را تجربه می کنند مهم است که به پزشک خود اطلاع دهند.
چرا زنگ گوش در بیماری منیر گوش اتفاق می افتد؟
بیماری منیر گوش باعث ایجاد آسیب در گیرنده های سلول مو در گوش داخلی می شود. این سلولهای مو آسیب دیده به طور خودبخود آتش می گیرند و سیگنال های بی نظمی به عصب شنوایی به مغز می فرستند. در منیر گوش سلول های موی مربوط به صدا با فرکانس پایین آسیب می بینند، به همین دلیل وزوز گوش در منیر گوش معمولاً سر و صدایی با صدای کم و فرکانس کم است.
در یک نظرسنجی در ایالات متحده در ایالات متحده از 51 نفر مبتلا به بیماری منیر گوش، 49٪ وزوز گوش را به عنوان آزاردهنده متوسط ​​(وزوز گوش هنگام گوش دادن به بلندگو) یا به شدت آزار دهنده گزارش کرده است (مشکل در کار، روابط و خوابیدن). برای مبتلایان به منیر گوش که در مراحل نخست خود مشاهده کردند وزوز شروع به تغییر می کند ممکن است علامتی هشدار دهنده باشد که روز بدی را تجربه می کنند یا حمله به آنها رخ می دهد.
عوارض بیماری منیر گوش:
بزرگترین مشکل بیماری منیر گوش ندانستن این که چه زمانی سرگیجه رخ می دهد، است. ممکن است فرد مجبور شود در فعالیتهای اجتماعی، تفریحی، شغلی یا خانوادگی دراز بکشد و استراحت کند. افراد مبتلا به منیر گوش نیز از خطر سقوط، تصادفات در هنگام رانندگی وسیله نقلیه یا کار با ماشین آلات سنگین و همچنین ایجاد افسردگی یا رنج از اضطراب زیاد، بیشتر در معرض خطر هستند.
مقامات مجوز خودرو در بسیاری از کشورها اعلام می کنند که اگر به بیماری منیر گوش مبتلا شده اید، باید رانندگی خود را متوقف کنید. رانندگی تا زمان کنترل علائم مجاز نیست – این امر نیاز به تأیید پزشک دارد.
علل بیماری منیر گوش:
گوش داخلی یک آناتومی پیچیده دارد. کارشناسان معتقدند که بیماری منیر گوش ناشی از ناهنجاری در ساختار و / یا میزان مایعات در گوش داخلی است. با این حال، آنها نمی دانند چه عواملی باعث این تغییرات می شوند. در گوش داخلی، یک دسته از کانال ها و حفره های متصل وجود دارد – یک هزارتوی. قسمت بیرونی گوش داخلی منزلگاه لابیرنت استخوانی است.
در داخل، یک ساختار نرم از غشاها وجود دارد، که نسخه کوچکتر از لابیرنت استخوانی با شکل مشابه است. کانال پرپیچ و خم غشایی حاوی مایعی به نام آندولنف است و دارای سنسورهایی مانند مو است که به حرکت مایعات پاسخ می دهند و از طریق تکانه های عصبی به مغز پیام می دهند.
قسمت های مختلف گوش داخلی در انواع مختلفی از ادراک حسی نقش دارند:
تشخیص شتاب از هر جهت
حرکت چرخشی
صدا توسط حلزون حلقه می شود
برای اینکه سنسورهای داخلی گوش به درستی کار کنند، مایعات باید در فشار، میزان و ترکیب شیمیایی مناسب باشند. برخی از عوامل موجود در بیماری منیر گوش خواص مایع گوش داخلی را تغییر می دهد و باعث ایجاد این بیماری می شود.

0  |  دکتر سلام  |  بازدید: 788



نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:

نظر کاربران نظر شما:


دکتر مسلم شعبانی

دکتر مسلم شعبانی

دکترای شنوایی شناسی

021-22180100

دکتر آرزو بیگدلی

دکتر آرزو بیگدلی

شنوایی شناس

021-22005047

دکتر فرنوش جاراللهی

دکتر فرنوش جاراللهی

شنوایی شناسی کودکان

021-22228051

دکتر سعید اعرابی

دکتر سعید اعرابی

متخصص شنوایی سنجی

021-88140985

دکتر سعید فراهانی

دکتر سعید فراهانی

متخصص شنوایی و تعادل

021-88870928

دکتر نیما رضا زاده

دکتر نیما رضا زاده

شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

021-88058723

دکتر ایوب ولدبیگی

دکتر ایوب ولدبیگی

شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

021-22648270

دکتر محسن احدی

دکتر محسن احدی

شنوایی شناسی مرکزی

021-22250541

دکتر اکرم پوربخت

دکتر اکرم پوربخت

متخصص شنوایی و تعادل

021-22250541

کلینیک شنوایی و تعادل بهار

کلینیک شنوایی و تعادل بهار


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

کلینیک سرگیجه تهران سنترال

کلینیک سرگیجه تهران سنترال


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

کلینیک شنوایی سعادت آباد

کلینیک شنوایی سعادت آباد


کلینیک شنوایی و زنگ گوش

کلینیک شنوایی، سرگیجه پاستور

کلینیک شنوایی، سرگیجه پاستور


شنوایی سنجی و سرگیجه شناسی

شبکه های اجتماعی کلینیک:


تلگرام کلینیک دکتر مروستی
آپارات کلینیک دکتر مروستی
اینستاگرام کلینیک دکتر مروستی

رسالت ما

کلینیک فوق تخصصی گوش و حلق و بینی دکتر مروستی به پاس نکوداشت پدر بزرگم دکتر غلامحسین علیم مروستی استاد جراحی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران و بنیان گذار جراحی های نوین در این رشته و برای استمرار راه آن استاد بزرگوار و پدر عزیزم دکتر رضا علیم مروستی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به هم میهنان شریفم پایه گذاری و در حال احداث می باشد.
این مرکز با امکانات جراحی های محدود در امر گوش و حلق و بینی و ‌همچنین سایر جراحی های محدود پلاستیک و انواع جراحی های محدود عمومی به همراه کلینیک پوست و مو، زیبایی در خدمت مراجعین محترم خواهد بود و با تکیه بر سابقه کهن در امر درمان همراه شما هموطنان گرامی در مسیر سلامتی خواهد بود. دکتر غلامحسین علیم مروستی
۹۶/۰۴/۰۵           

تلفن:
021-26230000
ایمیل:
info@marvasticlinic.com
آدرس:
مقدس اردبیلی، خیابان الف، چنگیزی، پ2
لیست بیمه ها:
به زودی منتشر می شود



روابط عمومی:
0910-2167366
روابط عمومی:
0910-2167366
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948
تعیین وقت قبلی:
0910-3345948

  © Copyright 2022 - All rights reserved by marvasticlinic.com - Developed: LoginBrands.com  Valid XHTML 1.0 Transitional